Hop til indhold

Scores 2020


Recommended Posts

2 timer siden, skrev Kitter:

"Karrieren" 🤣


Som jeg sagde til en (anden) golfmakker forleden da vi havde spillet 50-50-50 og kvit eller dobbelt for tættest pinden på hul 18. "Jeg troede egentlig ikke mit golfspil sådan var helt godtnok til at jeg kunne drive det til noget, men efter i dag tror jeg faktisk godt jeg kunne blive professionel. Jeg skal bare spille et par runder om dagen med dig" :)

Redigeret af Pastorius
  • Haha 1
Link til kommentar
Del på andre sites

52 minutter siden, skrev Christian SSGM:

ganske god dag og første besøg på Great Northern - hold nu op et anlæg!  Desværre noget blæsende og lidt byger undervejs fik vi også

 

https://shotzoom.com/rounds/45877266820#

Brutto 91 (+6)  ... men men men ... med 13 slags forskel på for- og bag-9 :o

 

Vi har start på hul 11 og jeg starter ud med at holde jern på eller tæt ved fairways, men får alligevel ikke noget ud af det, fordi det er så svært at slå de gode indspil på de lynhurtige og kuperede greens, hvor pindene i øvrigt på dagen var sat rigeligt frækt. På hul 18 hooker jeg så i vandet med jern fra tee, og i indspillet til ø-greeen smider jeg endnu en i vandet og ligger +7 NETTO efter 8 huller og så kunne det også være ligemeget ...

 

På for-9 sad det så meget meget bedre, og driveren kom frem så meget som muligt, og jeg går brutto 39 .. på hul 6 var jeg lidt for frisk med putteren, så den burde også have givet mig en par.

 

Ender med at komme hjem med 31 point, med 21 på for-9. Det rakte ikke til at komme blandt de 10 bedste scores som skal spille finale .. men så var der heldigvis to wildcards til bedste for- og bag--9 :)

 

Så nu står den på 3 dages golf på Himmerland til oktober :) 


*tilføjet* nåja, det var en turnering i Autobranchen Danmark. Normalvis skal finalen spilles i Madrid, men i år pga af Corona bliver det herhjemme i Himmerland 


 

 

FAE6BEA2-0100-43DE-8E1B-266A25DE17FF.jpeg


Godt spillet - jeg skal derover om 14 dage.glæder mig, men kan godt afsløre at den der forni bliver svær at slå. Og det der hul 18 - det burde jo ikke være så svært, men de to gange jeg har spillet der er det endnu ikke blevet bedre end en tripple :( 

Link til kommentar
Del på andre sites

10 timer siden, skrev Pastorius:


Godt spillet - jeg skal derover om 14 dage.glæder mig, men kan godt afsløre at den der forni bliver svær at slå. Og det der hul 18 - det burde jo ikke være så svært, men de to gange jeg har spillet der er det endnu ikke blevet bedre end en tripple :( 


ja tak :) - er lidt ærgerlig over jeg ikke bare “angreb” fra start, rigtig tilfreds med at jeg begyndte og ikke blev ved at tænke course management 

 

Nej hul 18 burde være til at gå til og der er jo rimelig plads selv man ikke ser det sådan.
 

Jeg slog mit andet teeslag op i den forreste fairway bunker og kunne derfra forholdsvist simpelt slå de 100-110 meter frem til bunden af fairway. Jeg havde 80 meter til pinden med medvind og var ikke opmærksom på at green faktisk er ret stor, så der var ikke rigtig grund til at være forsigtig udover jeg godt ville tæt på pinden nu jeg allerede lå i 4 ... så slår jeg forkølet endnu en i vandet 🤬😁

Link til kommentar
Del på andre sites

17 minutter siden, skrev Christian SSGM:


ja tak :) - er lidt ærgerlig over jeg ikke bare “angreb” fra start, rigtig tilfreds med at jeg begyndte og ikke blev ved at tænke course management 

 

Nej hul 18 burde være til at gå til og der er jo rimelig plads selv man ikke ser det sådan.
 

Jeg slog mit andet teeslag op i den forreste fairway bunker og kunne derfra forholdsvist simpelt slå de 100-110 meter frem til bunden af fairway. Jeg havde 80 meter til pinden med medvind og var ikke opmærksom på at green faktisk er ret stor, så der var ikke rigtig grund til at være forsigtig udover jeg godt ville tæt på pinden nu jeg allerede lå i 4 ... så slår jeg forkølet endnu en i vandet 🤬😁


Greenen er en hyldest til TPC Sawgrass hul 17, mener jeg de sagde sidst jeg var der. Så man skal nok bare ignorere flaget og slå efter midtgreen. Jeg er i hvert fald trillet i vandet 3 gange på 2 forsøg, med hvad jeg hver gang tænkte var et fint slag.

  • Like 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Lørdagens runde på hjemmebanen endte med 29 point på en dag hvor jeg havde glemt det korte spil derhjemme.

 

Hvis vi antager at 1 chip/pitch/bunkerslag og 2 puts er godkendt så kostede det mig 6 point at jeg enten slog i jorden eller flækkede stort set alle indspil på hele runden. 

 

Når, men det lange spil var fint i dag. Et dårligt drive, og måske 2 dårlige lange slag.

 

Spillet på greens var ok uden at være prangende. 

Link til kommentar
Del på andre sites

9 minutter siden, skrev nAlen:

 

Jeg vil vove den påstand at hul 9 er noget sværere end hul 18 :) 

Men gud hvor er de begge to bare fede :D 


Ja - det er i hvert fald svært at komme tæt på pinden, men for os hvor bogey er acceptabelt er det jo ikke så slemt. Så er det bare at slå den i bunkeren bagved, på green og så 2-putte :)

Jeg har endnu ikke spillet banen i noget videre vind, og så tænker jeg det for alvor kan blive udfordrende.

Link til kommentar
Del på andre sites

50 minutter siden, skrev Pastorius:


Ja - det er i hvert fald svært at komme tæt på pinden, men for os hvor bogey er acceptabelt er det jo ikke så slemt. Så er det bare at slå den i bunkeren bagved, på green og så 2-putte :)

Jeg har endnu ikke spillet banen i noget videre vind, og så tænker jeg det for alvor kan blive udfordrende.

Hvor bogey er acceptabelt er 18. vist også noget lettere er det ik ? 

Synes jeg mindes at slaget over vandet til 9. green var noget længere end den wedge man havde på 18.

 

Får helt lyst til at spille den bane igen, meget meget snart :) 

Link til kommentar
Del på andre sites

7 minutter siden, skrev nAlen:

Hvor bogey er acceptabelt er 18. vist også noget lettere er det ik ? 

Synes jeg mindes at slaget over vandet til 9. green var noget længere end den wedge man havde på 18.

 

Får helt lyst til at spille den bane igen, meget meget snart :) 


jo der var vist 123 meter for at cleare vandet på 9. Vi spillede hullet i modvind og jeg turde ikke slå mindre end 8 jern - endte lidt lang ved siden af bunkeren i venstre og måtte floppe den ind på green, skræmmende udsigt 😲😏

Link til kommentar
Del på andre sites

6 minutter siden, skrev Christian SSGM:


jo der var vist 123 meter for at cleare vandet på 9. Vi spillede hullet i modvind og jeg turde ikke slå mindre end 8 jern - endte lidt lang ved siden af bunkeren i venstre og måtte floppe den ind på green, skræmmende udsigt 😲😏

 

Vi spillede fra tee 1 med pinden i højre og modvind...

Har fortrængt det meste men slog den lang med vilje og fik en triple... Føj for et slag :D 

Link til kommentar
Del på andre sites

33 minutter siden, skrev nAlen:

Hvor bogey er acceptabelt er 18. vist også noget lettere er det ik ? 

Synes jeg mindes at slaget over vandet til 9. green var noget længere end den wedge man havde på 18.

 

Får helt lyst til at spille den bane igen, meget meget snart :) 


Jo, det burde det være, men jeg har ikke været bedre end en tripple i to forsøg - og har slået tre slag i vandet fra de der 90 meter  :(
 

17 minutter siden, skrev nAlen:

 

Vi spillede fra tee 1 med pinden i højre og modvind...

Har fortrængt det meste men slog den lang med vilje og fik en triple... Føj for et slag :D 


Det er heller ikke helt ligegyldigt hvor langt tilbage klodserne står. Jeg har vel spillet fra II - tror jeg. Er det ikke den gængse klubgolfer herretee?

35 minutter siden, skrev nAlen:

Får helt lyst til at spille den bane igen, meget meget snart


...om mindre end to uger :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Her gik jeg og troede at den gode scrambling jeg sluttede af med i fredags på Great Northern, ville følge med på hjemmebanen .. noooot :D 

 

Brutto 89 (+8)

https://shotzoom.com/rounds/44697546690#

 

Fire gode slag med driveren kan jeg tælle af de 11 forsøg :baby: På 10 huller slår jeg ud i træer eller buske så det koster slag. I dén kontekst er det sådan set ikke såååå dårligt at gå netto +8

 

Optur:

Hul 17 blev spillet godt, godt drivet, godt 110 meter indspil, godt put til birdie

 

Nedtur(e)

Hul 13 driver jeg over vandløb på den lange side, tror den er gået i og tager droppet - finder bolden 30 meter længere fremme i rough

Hul 15 topper drivet 50 meter, kommer godt frem i 2. slaget og tager et risky slag mod green over dogleg, men den bliver hængende over outen

Hul 18 slices ud i træer, hvor jeg tager 2 slags straf i prøvesvinget og derefter slår bolden i vand

 

note to selv - træd væk fra trækronerne i prøvesving

 

Næste uge er det finaledag i herreklubben. I A-rækken med 65 spillere, ligger jeg nr. 3 i eclectic turneringen og mangler 6 birdies, hvor særligt 2 par 5 huller stikker mig i øjnene og 2 af par 4 hullerne burde også være lukket for længst.  

 

Nr 1 og 2 mangler henholdsvis 2 og 7 birdies. Vi spiller med handicap reguleret eclectic score, så hvis nr. 1 ikke forbedrer sig på finaledagen, kan både jeg og nr 2 tage sejren med blot én forbedring. Det står mellem os 3 og vi går ud sammen ... det bliver spændende :)  :thumbsup: Tog sejren for nogle år siden med en forbedring på finaledagen, det var sjovt :D

 

*hurtig rettelse*
jeg kan se at nr. 2 i går har forbedret sit hul 5, så nu ligger han i front og jeg skal lave 2 forbedringer næste uge for at tage den .. øv :D 

 

eclectic.JPG

Redigeret af Christian SSGM
Link til kommentar
Del på andre sites

2 timer siden, skrev Christian SSGM:

 

 

note to selv - træd væk fra trækronerne i prøvesving

 

 

Dumt, specielt hvis du ikke lavede lejeforbedring 😅.... Alt for mange er alt for hurtige til at give strafslag for at slå blade ned, der skal kun gives straf hvis det er en lejeforbedring, og det er ikke en lejeforbedring at slå nogle få blade ned...  At slå grene ned er en anden sag.....

Redigeret af Engslev
  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

8 minutter siden, skrev Kaizer:


Hvordan bestemmer man om det er en gren eller en lille kvist der falder fra træet? Er det tykkelsen eller længden der afgør det? Eller er det blot “alt andet end blade”?

 

I mit tilfælde var det blade som prøvesvinget slog ned, og en medspiller pointerede det var til en straf. Til det efterfølgende slag var der sådan set ikke opnået nogen lejeforbedring, så med det in mente kan jeg godt argumentere for der ikke skulle være straf ... og det havde jeg også gjort hvis jeg havde slået mig op til en birdiechance, eller hvis runden ellers var forløbet fornuftigt. Det var den så ikke :D 

Link til kommentar
Del på andre sites

Vær med i debatten

Du kan skrive dit svar nu og registrere senere. Hvis du har en konto, kan du logge ind nu for at skrive svaret med din konto.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er genskabt..   Slet indhold af tekstfeltet

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...

Vigtig information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden