Hop til indhold

Hvad er du DÅRLIGST til på banen ?


Recommended Posts

Hej

Mit aller største problem er når jeg havner i en fairway bunker....

Jeg har det nemlig med at ramme sandet før bolden, lige meget hvor meget jeg prøver at undgå dette.

Kommer sjældent særligt langt ud af bunkeren og oftes med et hookslag !

Hvilket problem slås I med ?

Mvh.

Bjørnen

Link til kommentar
Del på andre sites

Den mentale del for mit vedkommende. Jeg kan slå samtlige slag og spiller da også fornuftig golf, men tingene er bare SÅ meget nemmere, når hovedet er i balance og man tror på tingene :) der er intet værre end fornemmelsen af, at man ikke kan lykkedes med det slag man står over for.

Mon ikke vi alle har prøvet det før eller siden :)

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg kommer gerne lidt kort fra teestedet, andetslaget skal slåes langt og går gerne skævt , chippet bliver liiige lidt langt og ruller i bunker , som jeg derefter flækker og ryger i søen dropper ud og chipper på green , og efterlader et stensikkert 3 puts , ved squ ikke , jeg hvad jeg er dårligst til :baby::mellow::no::blush:

Det du skriver har jeg så læst i en anden sammenhæng...... Men ganske morsom tekst :-)

Men til det jeg spurgte om. Jeg spiller næsten altid med de samme to personer. Den ene har altid problemer med sine indspil og den anden har altid problem med sine putt's. Og de har trods alt også spillet nogle år efterhånden.

Vores hcp. ligger imellem 10-16

Bjørnen

Redigeret af Bjørnen
Link til kommentar
Del på andre sites

Det du skriver har jeg så læst i en anden sammenhæng...... Men ganske morsom tekst :-)

Men til det jeg spurgte om. Jeg spiller næsten altid med de samme to personer. Den ene har altid problemer med sine indspil og den anden har altid problem med sine putt's. Og de har trods alt også spillet nogle år efterhånden.

Vores hcp. ligger imellem 10-16

Bjørnen

 

Det er jo også lidt pudsigt, at man på en runde bruger sin driver max 13-14 gange, de fleste bruger deres putter 30-40 gange. Men når man ser disse spillere på rangen, så står mange og brager den ene spand bolde efter den anden ud med driveren - det kunne jo være at puttning skulle trænes i samme forhold som brug på banen - for mit eget vedkommende er næsten  ½-delen af mine slag enten indspil eller puttning - derfor er træning også ca ½ delen i disse dele af spillet.

 

Og alligevel synes jeg tit, at det netop er putteren der ikke rigtig fungerer  :mad:

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

For nogle år siden hvor jeg trænede ofte (og havde et lavere hcp.), brugte jeg div. øvelses områder lige meget. Dog syntes jeg det var et problem at

øve sine fairway bunkerslag. Om det er derfor jeg er så ringe til netop dette slag, skal jeg være usagt ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Den mentale del for mit vedkommende. Jeg kan slå samtlige slag og spiller da også fornuftig golf, men tingene er bare SÅ meget nemmere, når hovedet er i balance og man tror på tingene :) der er intet værre end fornemmelsen af, at man ikke kan lykkedes med det slag man står over for.

Mon ikke vi alle har prøvet det før eller siden :)

Rigtigt-Er hovedet ikke med, så koster det slag....Mange slag.Især når man nærmest står og fortæller sig selv at det nok ikke lykkes det her.....Jeg kan også gøre det endnu svære for mig selv ude på banen, når man begynder at tænke svingteknik... suk

Det der med at komme drønende ind på P-pladsen og hive driveren frem alt imens man løber imod første tee, virker sjældent positivt på

ens score. Eller man går rundt og tænker på alt det man skal huske når man kommer hjem.

Redigeret af Bjørnen
Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis det skal være seriøs. Så er min eneste fejl er at jeg ikke slår langt nok . Så 2 slaget

Til green skal slås med 4 hybrid som heller ikke altid når op. Så alt ialt spiller alle lange par4 huller som par 5. Når det så alligevel ender ud i en par er det fordi jeg træner meget på det korte spil. Efter 1 time træning på rangen er jeg ikke nået længere end til 9 jernet. Det er faktisk meget sjældent jeg bruger driver på rangen

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg "var" for dårlig til at komme UD på banen sidste år/første år. Stod bare og kørte den ene spand efter den anden og havde mine sejre der. Men det er fordi jeg i bund og grund ikke følte/føler jeg var god nok og stadigvæk ikke føler det.

Men lykkedes det at få tegnet et medlemskab i år vil jeg gøre noget ved det.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg var på et tidspunkt god til at tage ud og slå en spand bolde, øve indspil og afsluttede med en tur på puttebanen og hjem efter det. I den periode var jeg langt mere stabil. Nu er jeg som alle andre "onsdagsherrer". Slår lige en ½ spand bolde. 15 bolde på indspilsbanen og så lige lidt putning, for derefter at tage 18 huller..

 

At tage derud med kun fokus på træning giver meget.

Link til kommentar
Del på andre sites

Mit temperament  :D

 

Bliver gal når noget går galt, og jo mere gal jo værre golf  :no:

 

Sidste sæson, for ni i en under banes par og 27 stableford point, bag ni...5 point!!! ene og alene fordi jeg  bliver gal i skralden, og lærer desværre nok aldrig at kontrollere det helt  :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Pt. er det nok mine indspil fra 10 - 40 meter der driller mest. Det kommer der forhåbentligt styr på i den nærmeste fremtid, efter at lidt undervisning.

De sidste par år: Driver og hybrid, men det løses nemt. Jeg lader bare være med at bruge dem.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej

Mit aller største problem er når jeg havner i en fairway bunker....

Jeg har det nemlig med at ramme sandet før bolden, lige meget hvor meget jeg prøver at undgå dette.

Kommer sjældent særligt langt ud af bunkeren og oftes med et hookslag !

Hvilket problem slås I med ?

 

 

At spille golf........Det er godt nok skidt i øjeblikket

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Er god til at drikke kaffe under en runde.... Der ryger nok en kande ned ☕

Slagmæssigt er jeg nok en wedgemeister.. Kan ihvertfald godt lide at kalde mig selv det...

80 meter og ind kommer jeg rimelig tæt på pinden - bare træls jeg har fucket det hele op ind jeg kommer til 80 meter og ind

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis jeg skal pege på en svaghed i spillet så er på og omkring greens. Jeg er en dårlig scrambler. Indspillet kommer ofte ikke tæt nok på. Da jeg samtidigt kun sjældent putter ud fra mere end et par meter, så er det der jeg er svagest. 

 

Min anden svaghed er min store forskel på top- og bundniveau. Sidste år da jeg lige pludselig skulle lære at spille slagspil havde jeg 30 slags forskel imellem den bedste og dårligste runde. Jeg spiller generelt aggressivt, men det giver bagslag i slagspil, når jeg skal spille mig ud af problemer.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis jeg skal pege på en svaghed i spillet så er på og omkring greens. Jeg er en dårlig scrambler. Indspillet kommer ofte ikke tæt nok på. Da jeg samtidigt kun sjældent putter ud fra mere end et par meter, så er det der jeg er svagest. 

 

Min anden svaghed er min store forskel på top- og bundniveau. Sidste år da jeg lige pludselig skulle lære at spille slagspil havde jeg 30 slags forskel imellem den bedste og dårligste runde. Jeg spiller generelt aggressivt, men det giver bagslag i slagspil, når jeg skal spille mig ud af problemer.

Sjovt nok, så har jeg præcis samme problemer, efter at jeg er skiftet til slagsspil. 

Hvorfor er det pludselig så meget sværere? 

Bolden, banen, slagene, ja stortset det hele er det samme, men alligevel kommer jeg hjem med tættere på 100, end på de 82-86, som jeg egentlig spiller til. 

Godtnok har jeg ikke trænet/spillet meget henover vinteren, men jeg er alligevel overrasket over, at det går SÅ dårligt. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Vær med i debatten

Du kan skrive dit svar nu og registrere senere. Hvis du har en konto, kan du logge ind nu for at skrive svaret med din konto.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er genskabt..   Slet indhold af tekstfeltet

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...

Vigtig information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden