Hop til indhold

Års revision


Svanen

Recommended Posts

En af de største misforståelser ved handicapsystemet er, at vi spiller til vores handicap når vi scorer 36 point. Sådan er systemet slet ikke ment. Systemet er lavet til, at vi har gået en god score, når vi spiller til den neutrale zone. Det er i den neutrale zone at vi spiler til vores handicap. 

 

og hvor er så den neutrale zone?

så vidt jeg kan se for mit hcp. er den 33-36.

Men spiller jeg nu en sæson og laver 34 point hver gang så bliver jeg reguleret ned, så den hænger ikke helt sammen.

Redigeret af Bls
Link til kommentar
Del på andre sites

Et hcp er ikke en personlig ting, men en målestok for styrkeforholdet spillere i mellem og de tabeller som bestemmer en eventuelt regulering er baseret på tal indsamlet af EGA i samtlige medlemslande. Spiller du en sæson og laver 34 hver gang, så er du bedre end andre i dit hcp, derfor skal du reguleres.

Link til kommentar
Del på andre sites

Men fremadrettet tror jeg at mine træningsrunder som jeg også har gået en del af, skal medtages i regnestykket bare for at få nogen flere dårlige scores til at trække gennemsnittet ned.

Hvis man med overlæg gør noget for at trække sin gennemsnits score ned er det dårlig stil, humbug, svindel.......

Gå nu bare ud og spil golf, nyd det mens du er på banen, lad være med at tænke på om du går op eller ned i handicap, og hvad der evt. Sker til årsreguleringen. Reglerne er lavet sådan og det må du acceptere.

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis man med overlæg gør noget for at trække sin gennemsnits score ned er det dårlig stil, humbug, svindel.......

 

Det er ikke noget jeg gør for at trække gennemsnittet ned...nu vil jeg bare have registreret alle mine runder :)

 

de 3 ovenævnte har jeg skam oplevet live på banen, senest en der skulle putte ca 40 cm fra hullet, hov blev der sagt allerede inden der var kontakt med bolden og bolden røg 20 cm forbi hullet, dette skete så en gang til på samme hul hvorefter den så blev sendt i hullet, og så blev man ikke reguleret ned den dag.

 

Spiller du en sæson og laver 34 hver gang, så er du bedre end andre i dit hcp, derfor skal du reguleres.

Det er dette jeg opponerer imod, det er da helt skævt at man skal reguleres ned når man spiller i neutral zonen 

Link til kommentar
Del på andre sites

 

Spiller du en sæson og laver 34 hver gang, så er du bedre end andre i dit hcp, derfor skal du reguleres.

Det er dette jeg opponerer imod, det er da helt skævt at man skal reguleres ned når man spiller i neutral zonen 

 

Nej - det er lige nøjagtig meningen. Kan du spille i neutral zone hver gang (eller de fleste gange) så spiller du med et for højt handicap. Sådan er det!

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Synes det er skræmmende læsning man kan finde i denne tråd. Det virker som om folk er bange for at få et retvisende HCP.

 

  • Hvorfor skulle man "frygte at gå op i handikap"?
  • "Og så blev man ikke reguleret den dag"

Den sidste hænger jo slet ikke sammen med reglerne! Hvis ikke man spiller en tællende match, så skal man på første tee sige, at man spiller EDS. Ellers skal scoren ikke indberettes. Dette uanset om man scorer over eller under neutral zone. Selv nægter jeg at skrive under/godkende runder hvor der ikke er sagt EDS, da det ikke følgere reglerne. Og hvor bøjer den pågældende spiller så ellers reglerne?

 

Personligt er jeg ligeglad med om jeg går op eller ned i HCP, jeg vil bare gerne have et så retvisende HCP som muligt. For sæsonen i år har jeg 34 tællende runder og jeg er både gået op og ned. Jeg har ikke tastet runderne ind i ovennævnte regneark, men forventer ikke at blive reguleret ved årsreguleringen. Det er jeg heller ikke blevet de sidste to år og der har jeg også haft mange tællende scores.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har spillet 29 tællende scores i år. 13 af dem er i min neutrale zone eller bedre. Jeg er altså lidt bedre end de 3 - 4 ud af 10, og ligger da også lige på kanten til årsregulering. Lge nu ville jeg ikke blive årsreguleret, men der skal ikke mange neutrale scores til, så ville jeg blive det. Jeg har pt. 5 slags forskel imellem "tildelte slag" og "brugte slag" på min bedste runde, så måske jeg fortjener årsregulering

Link til kommentar
Del på andre sites

Synes det er skræmmende læsning man kan finde i denne tråd. Det virker som om folk er bange for at få et retvisende HCP.

 

  • Hvorfor skulle man "frygte at gå op i handikap"?
  • "Og så blev man ikke reguleret den dag"

Den sidste hænger jo slet ikke sammen med reglerne! Hvis ikke man spiller en tællende match, så skal man på første tee sige, at man spiller EDS. Ellers skal scoren ikke indberettes. Dette uanset om man scorer over eller under neutral zone. Selv nægter jeg at skrive under/godkende runder hvor der ikke er sagt EDS, da det ikke følgere reglerne. Og hvor bøjer den pågældende spiller så ellers reglerne?

 

Personligt er jeg ligeglad med om jeg går op eller ned i HCP, jeg vil bare gerne have et så retvisende HCP som muligt. For sæsonen i år har jeg 34 tællende runder og jeg er både gået op og ned. Jeg har ikke tastet runderne ind i ovennævnte regneark, men forventer ikke at blive reguleret ved årsreguleringen. Det er jeg heller ikke blevet de sidste to år og der har jeg også haft mange tællende scores.

 

Der er mange af den "gamle garde" som er kommet ned i hcp over årerne, som ikke ønsker at komme op. Det ser jo flot ud :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg gik sidste sæson fra hcp 47 til 30 og fik at vide til årsrevision, at jeg

ikke kunne reguleres, da jeg havde passeret hcp 36.

Så jeg mener, at man i hele sæsonen skal have været under hcp 36 for, at blive reguleret

Korrekt. Jeg gik fra 49 til 27 sidste år og fik samme besked.

I år har jeg indleveret alt jeg har kunnet, og lægger umiddelbart ikke til at blive reguleret.

Link til kommentar
Del på andre sites

Korrekt. Jeg gik fra 49 til 27 sidste år og fik samme besked.

I år har jeg indleveret alt jeg har kunnet, og lægger umiddelbart ikke til at blive reguleret.

Så går det nok alligevel. Jeg er siden maj, gået fra 49 til 24,9. Afleverer alt jeg kan og er da blevet reguleret op nogle gange. Jeg synes det er sjovest når hcp passer til spillet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Vær med i debatten

Du kan skrive dit svar nu og registrere senere. Hvis du har en konto, kan du logge ind nu for at skrive svaret med din konto.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er genskabt..   Slet indhold af tekstfeltet

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...

Vigtig information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden