Hop til indhold

Hvordan går det med scoren 2012?


rene20

Recommended Posts

sad fast i 14 i næsten 2 år inden jeg fandt fidusen :)

den fandt jeg så også efter det :)

@NIK & drdild

Hvordan træner i jeres putning?

Jeg har haft en lektion med vores pro i sidste uge, hvor jeg fik ændret mit grip en del samt ændret lidt på min stance.

Det har taget noget tid at vende sig til, da det i starten virkede meget akavet på mig, men efter nogen timer på puttegreenen kan jeg mærke at det går frem ad.

Jeg laver også forskellige øvelser, blandt andet 4 bolde fra 1m, 2m, 3m, 4m, hvor alle fra 1m skal holes, 3 fra 2m skal holes, 2 fra 3m skal holes og helst også 2 fra 4 m, gør jeg ikke det går jeg tilbage og starter fra 1m hver gang.

Bruger også min Swinkey, til forskellige øvelser for at checke at jeg starter bolden på den rigtige linie osv.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har haft en lektion med vores pro i sidste uge, hvor jeg fik ændret mit grip en del samt ændret lidt på min stance.

Det har taget noget tid at vende sig til, da det i starten virkede meget akavet på mig, men efter nogen timer på puttegreenen kan jeg mærke at det går frem ad.

Jeg laver også forskellige øvelser, blandt andet 4 bolde fra 1m, 2m, 3m, 4m, hvor alle fra 1m skal holes, 3 fra 2m skal holes, 2 fra 3m skal holes og helst også 2 fra 4 m, gør jeg ikke det går jeg tilbage og starter fra 1m hver gang.

Bruger også min Swinkey, til forskellige øvelser for at checke at jeg starter bolden på den rigtige linie osv.

Den ser spændende ud, hvor er den købt og hvad koster sådan en

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er altid dejligt at kunne berette når man har gået en god runde :)

I dag gik jeg en fin runde i 78 brutto som inkluderer en snemand på hul9 (par 5 hul).De bagerste 9 gik jeg i -2 efter 7 pars og 2 birdies.

39 point og nyt handicap.

Super flot. Tillykke. Hvad hcp. ligger du i? -2 på bagni er jo ikke så tosset :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Fik 18 p igår ved vores onsdagsturnering, som er 9 huller.

Dog, var der greensome og med kun 4 stk udstyr i baggen. Ved godt vi har 2 drives, men vi havde ingen skæverter, så det er lidt tankevækkende at vi går til hcp med en putter, 8 jern, 7 w og driver. Havde jeg selv kunnet vælge ville det blive en putter, 7 jern, pitch og 7 w.

Redigeret af a62213
Link til kommentar
Del på andre sites

Mission completed! :D

Så er sæsonens mål om at komme under 7 i HCP opfyldt. Jeg startede dog med at slå bolden væk på hul 1 og sikrede mig dermed en streg (Hvornår lærer man at varme ordentligt op?). De efterfølgende 17 huller endte dog med samlet +2 og dermed 38 stablefordpoint. De sidste 13 huller samlet i par. Godt jeg valgte at spille EDS idag. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Mission completed! :D

Så er sæsonens mål om at komme under 7 i HCP opfyldt. Jeg startede dog med at slå bolden væk på hul 1 og sikrede mig dermed en streg (Hvornår lærer man at varme ordentligt op?). De efterfølgende 17 huller endte dog med samlet +2 og dermed 38 stablefordpoint. De sidste 13 huller samlet i par. Godt jeg valgte at spille EDS idag. :)

Sådan flot ,hva så ? Nye mål..
Link til kommentar
Del på andre sites

Mission completed! :D

Så er sæsonens mål om at komme under 7 i HCP opfyldt. Jeg startede dog med at slå bolden væk på hul 1 og sikrede mig dermed en streg (Hvornår lærer man at varme ordentligt op?). De efterfølgende 17 huller endte dog med samlet +2 og dermed 38 stablefordpoint. De sidste 13 huller samlet i par. Godt jeg valgte at spille EDS idag. :)

Tillykke med det :)

Fin runde!

Link til kommentar
Del på andre sites

Endelig en runde hvor jeg er gået fra banen hvor jeg føler jeg har putter solidt og på trods af 32 putts så blev der ingen 3 putts.

Slår dog stadigvæk ikke bolden helt tæt nok på pinden til at have nogen gode birdie putts, men holer alle retur putts.

Runden betød også at jeg for første gang er under 5 i hcp, dog formår jeg at lave bogey på 4 ud af de 6 huler hvor jeg har ekstra slag på :blush:

Men rart at de sidste 2 ugers træning med putteren ser ud til at have givet et bedre puttestroke samt meget mere selvtillid med putteren.

Scorekort.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...

Golf er et underligt spil :thumbsup: Det kan virkelig få mig til at undres...

Den sidste tid har jeg spillet flere fremmede baner foruden min hjemmebane, hvor jeg har ligget nogenlunde stabilt i min neutrale zone, gik endda 1 ned i handicap sidste uge. I dag tog jeg så frimodigt ud for at skulle spille turnering, vejret var skønt, sol, vindstille og godt selskab, glidende flow på alle huller, dvs alle muligheder for at komme ind med en hæderlig runde, men pga typisk et slag for meget på de fleste huller samt nogle mistede bolde kom jeg ind med? ???nå ja, det er ikke til at skrive, så lidt var det :no:

Men jeg havde en skøn runde, nød alle huller trods de få point, men hvor er golf dog et underligt spil, pludselig så vil det bare ikke som jeg vil, men jeg må tage udfordringen op i morgen, hvor jeg skal ud på en ny og fremmed bane, jeg satser på at det går bedre, ja håbet har jeg ikke mistet :no:

Link til kommentar
Del på andre sites

Så er det vist ved at være tid til en lille update fra min side. Efter nogle svær uger med skade og mistet feeling, resulterende i elendigt spil, har de seneste ugers tid vist helt andre takter.

Jeg er tilbage i min gode gamle fade, som jeg elsker, jeg spiller solidt hele vejen rundt i flere runder nu. Kun ødelagt af et par dårlige huller hist og her - det kan jeg leve med.

Samtidig er der jo kommet en lang putter i baggen, og jeg er så lykkelig over at jeg tog det skridt. Jeg har ALDRIG puttet bedre. Det er fantastisk. Lange putts, korte putts, skæve putts, lige putts. Jeg har selvtilliden til at putte alt i hullet, også selvom det naturligvis ikke sker altid :)

På handicap fronten er der også sket lidt den seneste tid. Jeg er - ENDELIG - under 4,0, hvilket har været mit mål for sæsonen hele vejen. Det er jeg utroligt stolt over og glad for, og jeg føler faktisk at jeg bør ligge en del længere nede. Så det er bare med at få spillet nogle flere runder og få presset det endnu længere ned.

I dag var der så åben turnering i Ørnehøj. Alle 3 sløjfer var i spil. Jeg ender med at stå med en 5 meter for birdie på 18. for at gå ned i handicap, nok en gang. Et svært putt som breaker en del og ned ad bakke. Jeg giver den chancen og ender med at 3-putte for 35 point - pyt, det er det værd. (indtil jeg fandt ud af, at jeg havde vundet turneringen med et 2-putt :D, men sådan er der jo så meget. Jeg vil altid spille chancen for at gå ned.)

Det var lige en lille - og meget positiv status opdatering fra mig :) Håber I alle har lige så stor glæde ved jeres golf, for tiden.

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Vær med i debatten

Du kan skrive dit svar nu og registrere senere. Hvis du har en konto, kan du logge ind nu for at skrive svaret med din konto.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er genskabt..   Slet indhold af tekstfeltet

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...

Vigtig information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden