Hop til indhold

Svingende golfglæde


Larry

Recommended Posts

Hej golfvenner,

 

Er i gang med at reflektere lidt over min 2019 sæson og ku godt bruge nogle gode råd og/eller jeres egne erfaringer med min problemstilling - her kort fortalt:

 

Har nu spillet i 2 fulde sæsoner, hvor jeg i 2018 endte i hcp 27 og her i 2019 på hcp 25. Egentlig meget tilfredsstillende og bedre end jeg selv forventede. Har spillet ca 2 x ugentligt gennem de 2 år, har løbende taget undervisning både individuelt og i grupper. Min helt store udfordring er min manglende stabilitet, som jeg faktisk oplever er blevet dårligere gennem 2 år. Jeg ved jo godt, at det er enhver golfspillers store udfordring og i mit tilfælde er de enorme udsving ved at kvæle min lyst til spillet. Har fx brugt en del tid på at øve bunkerslag, men det er ikke bedre nu end det var dem første måned med spillet...

 

Jeg prøver virkelig at integrere de gode råd jeg får fra underviserne, men jeg glemmer det simpelthen ude på banen føler at stort set hvert sving er et sats. Sådan har min (manglende (udvikling) set ud gennem det seneste 1½ år.

 

Er derfor ved at overveje om jeg orker at bruge tid og penge fremadrettet eller om jeg skal finde en ny interesse, der er knap så svær for mig og med muligheder for lidt flere succeser indbygget...

 

Gode råd ønskes:-)

Redigeret af Larry
Link til kommentar
Del på andre sites

Det er mellem ørene det foregår og det er derinde du skal kigge - For du skriver selv, at du glemmer at bruge det på banen og hvert sving er et sats, hvilket betyder at du kæmper en kamp med dine indre tanker.

Du skriver dog ikke så meget om dit talent/flair for spillet, men at gå fra hcp max til 27 på een sæson er ganske tilfredsstillende, så helt skidt kan det ikke være. 

Men det er nok dit mindset og din frygt for at fejle der er i vejen for dig. 

Link til kommentar
Del på andre sites

8 minutter siden, skrev Nicolai:

Det er mellem ørene det foregår og det er derinde du skal kigge - For du skriver selv, at du glemmer at bruge det på banen og hvert sving er et sats, hvilket betyder at du kæmper en kamp med dine indre tanker.

Du skriver dog ikke så meget om dit talent/flair for spillet, men at gå fra hcp max til 27 på een sæson er ganske tilfredsstillende, så helt skidt kan det ikke være. 

Men det er nok dit mindset og din frygt for at fejle der er i vejen for dig. 

Tak for dine refleksioner. Har ok flair for spillet og når jeg svinger tror jeg på slaget “ satset “ stort set hver gang - resultatet er bare så ustabilt - har også læst bogen rocking the fairways, som mere fokuserer på følelsen af golf end de mekaniske dele...mit umiddelbare positive mind set er nok bare trykket i bund pga de meget store udsving...så mellem ørene er bestemt en faktor😊

  • Like 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kender helt sikkert til med at et hvert sving er et sats. Mit sving på banen er ofte anderledes end på range. I hvert fald når der er risiko for vand, bunker og andre grimme ting. 

 

Jeg formår ind i mellem at være ligeglad med evt. farer og dermed svinge frit, og det går som regel godt. Hvorfor jeg ikke gør det hver gang, kan virke underligt. Det er hjernen der styrer der hele, og den har meget magt; i hvert fald hos mig. 

 

At nå ned i 27 første år er absolut godkendt. Jeg endte i 35 første år. Igennem min tid som frivillig i vores begynderudvalg har jeg set folk der efter 1. sæson ikke har flyttet sig overhovedet; eller i det mindste meget begrænset. Mange slutter året et sted mellem 36 og 45. Og så er der de sjældne tilfælde der næsten kommer ned i 10.

 

Alle har de udsving som du omtaler, men som man bliver bedre bliver der også mindre udsving. At være god til golf handler i mine øjne ikke udelukkende om kun at have gode slag. Det handler mere om at minimere de dårlige slag, og måske endda være i stand til at redde scoren selv om man har kikset et slag. Spil, og brug dine streger. Der er ingen krav om at få GIR.

 

Typisk oplever mange at spillet er ad h... til når man har modtaget undervisning. Så skal man til at gøre det pro’en har lært én ude på banen, og man kan ikke forvente at det hele bare spiller. Så får mange de elendige runder, hvor man forbander det hele langt væk (det er bare mig selv der snakker der...). Man kan sjældent forvente et “quick fix” i golf. Ofte er det en proces man skal igennem, før det nye er på plads.

 

Jeg spiller som regel bedst når jeg ikke tænker over hvad jeg skal gøre i stanse, sving osv. Jeg prøver at slå hjernen fra, og bare slå til bolden.

 

At spillet er svært er noget af det der tiltaler mig. Glæden bliver så meget større, når tingene lykkedes. 

 

Jeg siger: Klø på, og undlad at droppe golfen.

 

Men jeg ved jo ikke hvordan du har det inderst inde. 

 

 

Redigeret af Kaizer
Edit
  • Like 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Larry. Hvilke køller /jern er det længste du for alvor tror på ? Det er  en af nøglerne til at komme rundt. Personligt var min længste kølle en 21 hybrid helt ned til 13 i hcp. Du kan evt prøve at spille en runde med max 7 jern ( hvis du tror på det ) slå flere slag med våben du kan styre og ikke spille som "man bør". Dette giver forhåbentlig flere succes oplevelser. Evt slå kort af greens med vilje, så du ikke kommer i så mange besværlige bunkers osv. Pøj pøj 👍

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for rigtige gode råd og egne erfaringer👍

Jeg har prøvet at spille rene jernrunder flere gange med max 7 jern i baggen. Det øgede succesraten lidt. Har sluppet driver og har nu 3W og hybrid som de længste. Isoleret set går det ok med de enkelte jern når jeg vælger at fokusere min energi på fx 9 jern og spiller kort af green. Pt. er jeg ret stabil med 60 wedge , men rammer 9-7 jern skidt. Udfordringen for mig går på at mestre flere forskellige jern på samme runde...og sådan har det været i al min golftid. 

Har besluttet at holde helt pause nu og booke pro’ en i foråret 2020 for at mig med at finde “mit” sving, som jeg skal holde mig til og øve...

Jeg prøver alt for mange varianter og går faktisk efter et quick fix, hvilket er uholdbart.

Så jeg giver lige golflivet en sæson mere for at se om det kan blive sjovere derude🏌️♂️😬

Redigeret af Larry
Link til kommentar
Del på andre sites

26 minutter siden, skrev Larry:

Jeg har prøvet at spille rene jernrunder flere gange

 

De første 3 år jeg brugte jeg kun jern. 

 

Måske lidt en overdrivelse, da jeg brugte driveren en smule i 1. sæson, men da succesraten var for lille lagde jeg den væk i lang tid. Jeg spillede rigtig mange runder med 7-9, pw, og en 56 graders wedge. Først da jeg kom ned omkring hcp. 19-20, kom driveren frem.

 

I dag er driveren den eneste kølle jeg bruger jævnligt. Der er runder jeg aldrig bruger min hybrid (faktisk langt de fleste) og fairwaykøllen står i et skab. Laveste jern jeg bruger er 7-jern. 5-jern har jeg ikke med. 6’eren er med, men bruger det aldrig.

Redigeret af Kaizer
Edit
Link til kommentar
Del på andre sites

@Larry

Det er ikke dig som er problemet i din udvikling i Golf ;0

Det er opsætningen i dit udstyr som gør du ikke afvikle det sving som passer dig.

Der er bare ingen der har taget sig tid til at vise hvad feel er i udstyr.

 

Denne artikel er skrevet af en som ikke troede på hvad jeg laver.

http://madebyrosenberg.dk/?page_id=94

”En skeptikers bekendelser”

Først lidt om baggrunden for mit besøg hos Thomas. De sidste to år mit golfspil gået ned af bakke. Jeg er gået fra et hcp på 7 til et på 10 og selv det spiller jeg efterhånden sjældent til. Det har givet en del frustration. Det var til tider var kommet så vidt at jeg nu og da havde lyst til at forlade banen fordi spillet var så dårligt. Golf var kort sagt ikke sjovt længere. I min iver for at få bragt orden i tingene har jeg brugt ikke så få timer hos forskellige pro’er som har gjort et godt stykke arbejde, men jeg har ikke kunne bryde den nedadgående spiral. Særligt de lange jern er et problem og derfor begynde tanken at spire i mig om jeg skulle prøve et sæt single length jern. Det skal siges at jeg i den grad er en traditionalist hvad golf angår… Alene det at erstatte 4 jern med en hybrid tog jo næsten et besøg hos en sportscoach, så det er et stort skridt

I en tråd på facebook hvor jeg spørger om nogen har sådan en sæt man kan låne eller leje, kommer Thomas på banen. Vi skriver lidt frem og tilbage.

– Jeg har den holdning at det er mit sving den er gal med
– Thomas siger det er udstyret
– jeg tænker ”han bliver klogere når han ser mit sving”

Til sidst siger Thomas: ”kom herud en dag så skal jeg vise dig hvad det rette udstyr kan gøre for dit sving”

Jeg er ikke afvisende overfor at korrekt fitting er godt, men at det skulle kunne rette de sving-issues jeg har, troede jeg ganske enkelt ikke på. Længere er den ikke. Jeg troede ikke på det. Mit udstyr er ganske godt udstyr. Ikke noget at komme efter der tænker jeg. Men nysgerrig er man jo.

Dagen oprinder hvor vi skal ud til Thomas. Vi mødes på range i Dragør og jeg slår nogle slag med mit eget grej. Jeg beskriver for Thomas hvad det er jeg slås med. Ustabilitet og også tab af længde

Thomas siger ”det skal jeg nok ordne” og jeg bliver ikke mindre skeptisk. Thomas starter med at bemærke at jeg slås meget med køllen… ”er du ofte meget træt efter en runde golf?” hvilket jeg i den grad må svare ja til. Den senere tid har jeg været direkte udmattet efter 18 huller – noget jeg ellers ALDRIG var før. Jeg kunne sagtens gå 36 på en dag

Thomas skruer først et 6 jern sammen som jeg slår nogle slag med og allerede der er der en væsentlig forbedring, men jeg kan mærke på ham at han mener der er mere at hente

Så skruer Thomas et 7 jern sammen og siger prøv nu at svinge som du gerne vil. ”Slip kontrollen og sving som du synes er naturligt”…. Og så sidder den der bare. Det er svært at beskrive med ord… det føles bare lige pludselig rigtigt. Det føles lige pludselig som om køllen bare er en forlængelse af mine arme og ikke et redskab jeg skal kæmpe med for at få til at virke. Og ja… jeg slog også længere… 15 meter rundt regnet.

Min skepsis lurer dog stadigvæk så jeg napper lige mit eget 7 jern for at sammenligne, men der er ingen sammenligning – det jern jeg har haft i bag’en i nogle år, har været meget glad for og hidtil har føltes rigtig godt, føltes pludselig helt forkert. Forskellen er enorm; med det jern Thomas har lavet kan jeg svinge frit og jeg kan oven i købet gi den gas noget der ellers hidtil har resulteret i virkelig ringe slag. Bag mig sidder min bror og bemærker det er jo et rigtigt golfsving nu…. Min bror får også selv prøvet lidt af hvad Thomas kan og flere gange tager vi os selv i at stå og ryste på hovedet  – vi kan simpelthen ikke helt tro på de resultater vi ser…

Thomas er en troldmand – eller til alle os der ikke tror på det magi: Han er virkelig dygtig. Og lad jer ikke snyde af den 20-minutters fitting man får i de fleste pro-shops – det her er langt mere dybdegående og bedre. Udvalget af skafter og hoveder samt forståelsen for hvad der skal til at for at det hele spiller optimalt sammen, er simpelthen fantastisk hos Thomas

Lad mig lige fortælle to korte historier mere….

Historie et. Efter jern sessionen hiver Thomas min driver og af baggen …. Slå lige et par slag siger han. Det gør jeg og fortæller at jeg er ret stabil med min driver, men har ikke rigtig nogen længde… som regel 190-200 meter men tit i farway. ”Vil du ha 10-15 meter mere?” spørger Thomas… Igen griner jeg og ryster på hovedet men svarer ja… for hvem vil ikke det. Først skruer Thomas skaftet ud og står og bøjer det lidt ”der !” siger han og skruer det i igen. Dernæst sætter han noget blytape på skaftet 10-15 cm under grippet… ”sådan prøv så igen og husk nu at svinge frit”

Og igen må jeg bare konstatere at resultatet knap er til at tro på…. Mine slag var i snit 12 meter længere og jeg kunne også her gi den gas…. Og så er der jo den ekstra gevinst at jo mere man stoler på svinget jo friere kan man svinge og jo bedre bliver slagene. Så ud over den rent mekaniske gevinst, er der altså også en mental effekt som først for alvor viser lidt senere – jeg glæder mig. Og hvad kunne det ikke blive til med en  tilbundsgående driver-fitting som den Thomas lavede med jernene ?? – det har var bare et quick fix der gav de 12 meter. Vildt

Historie to. Vi hjælper Thomas tilbage til bilen med alt hans grej og kommer forbi putting greenen i Dragør

”Tag lige din putter frem og sving et par prøvesving”… også her har jeg en ”old trusty” som der bestemt ikke er noget galt med….. ”Hold da op du kæmper for at holde den på planet hva?” siger Thomas… kommer over med 10-15 femkroner på at tee og stopper dem i hullet på grippet… ”så tager du bare en 5’er af af gange indtil den føles rigtig og når du har gjort det kommer du ud til mig og så piller vi dit grip af og sætter en vægt i”

Behøver jeg at sige at allerede der føltes putteren 100 gange bedre

Lad mig til sidste sige at hvis du alligevel står overfor at skulle købe nye jern, kan jeg slet slet ikke komme på nogen god grund til ikke at tage ud til Thomas.

Går du og slås lidt med svinget så tænkt på om det ikke i virkeligheden er udstyret du slås med ?

Og har du problemer med kroppen når du spiller golf, vil jeg på det varmeste anbefale et besøg hos Thomas

Husk på at de har det koncept der hedder golflogik hvor alle facetter bliver kigget på. En fysioterapeut ser på hvad din krop er i stand til. Keen Bernberg kigger på svinget og til sidst sætter Thomas et sæt golfkøller sammen der bare matcher det hele

Og jeg ved godt det lyder som om jeg oversælger den, men det er ikke tilfældet. Det har var i den grad en øjenåbner. Det skal prøves på egen krop.  

 

Larry dette er hvad folk oplever når de er igennem os ;)

Jeg tager gerne udfordringen med dig for at du får glæden tilbage :)

 

Hilsen Rosenberg

 

 

 

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

8 timer siden, skrev Rosenberg:

@Larry

Det er ikke dig som er problemet i din udvikling i Golf ;0

Det er opsætningen i dit udstyr som gør du ikke afvikle det sving som passer dig.

Der er bare ingen der har taget sig tid til at vise hvad feel er i udstyr.

 

Denne artikel er skrevet af en som ikke troede på hvad jeg laver.

http://madebyrosenberg.dk/?page_id=94

”En skeptikers bekendelser”

Først lidt om baggrunden for mit besøg hos Thomas. De sidste to år mit golfspil gået ned af bakke. Jeg er gået fra et hcp på 7 til et på 10 og selv det spiller jeg efterhånden sjældent til. Det har givet en del frustration. Det var til tider var kommet så vidt at jeg nu og da havde lyst til at forlade banen fordi spillet var så dårligt. Golf var kort sagt ikke sjovt længere. I min iver for at få bragt orden i tingene har jeg brugt ikke så få timer hos forskellige pro’er som har gjort et godt stykke arbejde, men jeg har ikke kunne bryde den nedadgående spiral. Særligt de lange jern er et problem og derfor begynde tanken at spire i mig om jeg skulle prøve et sæt single length jern. Det skal siges at jeg i den grad er en traditionalist hvad golf angår… Alene det at erstatte 4 jern med en hybrid tog jo næsten et besøg hos en sportscoach, så det er et stort skridt

I en tråd på facebook hvor jeg spørger om nogen har sådan en sæt man kan låne eller leje, kommer Thomas på banen. Vi skriver lidt frem og tilbage.

– Jeg har den holdning at det er mit sving den er gal med
– Thomas siger det er udstyret
– jeg tænker ”han bliver klogere når han ser mit sving”

Til sidst siger Thomas: ”kom herud en dag så skal jeg vise dig hvad det rette udstyr kan gøre for dit sving”

Jeg er ikke afvisende overfor at korrekt fitting er godt, men at det skulle kunne rette de sving-issues jeg har, troede jeg ganske enkelt ikke på. Længere er den ikke. Jeg troede ikke på det. Mit udstyr er ganske godt udstyr. Ikke noget at komme efter der tænker jeg. Men nysgerrig er man jo.

Dagen oprinder hvor vi skal ud til Thomas. Vi mødes på range i Dragør og jeg slår nogle slag med mit eget grej. Jeg beskriver for Thomas hvad det er jeg slås med. Ustabilitet og også tab af længde

Thomas siger ”det skal jeg nok ordne” og jeg bliver ikke mindre skeptisk. Thomas starter med at bemærke at jeg slås meget med køllen… ”er du ofte meget træt efter en runde golf?” hvilket jeg i den grad må svare ja til. Den senere tid har jeg været direkte udmattet efter 18 huller – noget jeg ellers ALDRIG var før. Jeg kunne sagtens gå 36 på en dag

Thomas skruer først et 6 jern sammen som jeg slår nogle slag med og allerede der er der en væsentlig forbedring, men jeg kan mærke på ham at han mener der er mere at hente

Så skruer Thomas et 7 jern sammen og siger prøv nu at svinge som du gerne vil. ”Slip kontrollen og sving som du synes er naturligt”…. Og så sidder den der bare. Det er svært at beskrive med ord… det føles bare lige pludselig rigtigt. Det føles lige pludselig som om køllen bare er en forlængelse af mine arme og ikke et redskab jeg skal kæmpe med for at få til at virke. Og ja… jeg slog også længere… 15 meter rundt regnet.

Min skepsis lurer dog stadigvæk så jeg napper lige mit eget 7 jern for at sammenligne, men der er ingen sammenligning – det jern jeg har haft i bag’en i nogle år, har været meget glad for og hidtil har føltes rigtig godt, føltes pludselig helt forkert. Forskellen er enorm; med det jern Thomas har lavet kan jeg svinge frit og jeg kan oven i købet gi den gas noget der ellers hidtil har resulteret i virkelig ringe slag. Bag mig sidder min bror og bemærker det er jo et rigtigt golfsving nu…. Min bror får også selv prøvet lidt af hvad Thomas kan og flere gange tager vi os selv i at stå og ryste på hovedet  – vi kan simpelthen ikke helt tro på de resultater vi ser…

Thomas er en troldmand – eller til alle os der ikke tror på det magi: Han er virkelig dygtig. Og lad jer ikke snyde af den 20-minutters fitting man får i de fleste pro-shops – det her er langt mere dybdegående og bedre. Udvalget af skafter og hoveder samt forståelsen for hvad der skal til at for at det hele spiller optimalt sammen, er simpelthen fantastisk hos Thomas

Lad mig lige fortælle to korte historier mere….

Historie et. Efter jern sessionen hiver Thomas min driver og af baggen …. Slå lige et par slag siger han. Det gør jeg og fortæller at jeg er ret stabil med min driver, men har ikke rigtig nogen længde… som regel 190-200 meter men tit i farway. ”Vil du ha 10-15 meter mere?” spørger Thomas… Igen griner jeg og ryster på hovedet men svarer ja… for hvem vil ikke det. Først skruer Thomas skaftet ud og står og bøjer det lidt ”der !” siger han og skruer det i igen. Dernæst sætter han noget blytape på skaftet 10-15 cm under grippet… ”sådan prøv så igen og husk nu at svinge frit”

Og igen må jeg bare konstatere at resultatet knap er til at tro på…. Mine slag var i snit 12 meter længere og jeg kunne også her gi den gas…. Og så er der jo den ekstra gevinst at jo mere man stoler på svinget jo friere kan man svinge og jo bedre bliver slagene. Så ud over den rent mekaniske gevinst, er der altså også en mental effekt som først for alvor viser lidt senere – jeg glæder mig. Og hvad kunne det ikke blive til med en  tilbundsgående driver-fitting som den Thomas lavede med jernene ?? – det har var bare et quick fix der gav de 12 meter. Vildt

Historie to. Vi hjælper Thomas tilbage til bilen med alt hans grej og kommer forbi putting greenen i Dragør

”Tag lige din putter frem og sving et par prøvesving”… også her har jeg en ”old trusty” som der bestemt ikke er noget galt med….. ”Hold da op du kæmper for at holde den på planet hva?” siger Thomas… kommer over med 10-15 femkroner på at tee og stopper dem i hullet på grippet… ”så tager du bare en 5’er af af gange indtil den føles rigtig og når du har gjort det kommer du ud til mig og så piller vi dit grip af og sætter en vægt i”

Behøver jeg at sige at allerede der føltes putteren 100 gange bedre

Lad mig til sidste sige at hvis du alligevel står overfor at skulle købe nye jern, kan jeg slet slet ikke komme på nogen god grund til ikke at tage ud til Thomas.

Går du og slås lidt med svinget så tænkt på om det ikke i virkeligheden er udstyret du slås med ?

Og har du problemer med kroppen når du spiller golf, vil jeg på det varmeste anbefale et besøg hos Thomas

Husk på at de har det koncept der hedder golflogik hvor alle facetter bliver kigget på. En fysioterapeut ser på hvad din krop er i stand til. Keen Bernberg kigger på svinget og til sidst sætter Thomas et sæt golfkøller sammen der bare matcher det hele

Og jeg ved godt det lyder som om jeg oversælger den, men det er ikke tilfældet. Det har var i den grad en øjenåbner. Det skal prøves på egen krop.  

 

Larry dette er hvad folk oplever når de er igennem os ;)

Jeg tager gerne udfordringen med dig for at du får glæden tilbage :)

 

Hilsen Rosenberg

 

 

 

Tak Rosenberg. Jeg overvejer😉

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for dine refleksioner!

Jeg er faktisk meget bevidst om mine egne (manglede) kompetencer og evner efter godt 2 år indenfor det her svære og vidunderlige spil. Søger og forventer egentlig heller ikke de perfekte slag, men mere følelsen af opleve en gradvis forbedring på dele af mit spil når jeg bruger forholdsvis meget tid på det. Har haft enkelte runder med den fornemmelse uden nødvendigvis at score godt (ikke så vigtigt for mig), men desværre mange, mange flere med følelsen af tab af evner og kompetencer det seneste års tid. MEN ikke mere tudekiks herfra. Det går op og ned i golf, så jeg må bare klø på og har i den grad fået fornyet inspiration også via dit indlæg. Tak for det😊😊

Link til kommentar
Del på andre sites

20 timer siden, skrev MrSwingKin:

 

Glem alt om udstyr, at tage driveren ud af spil og alle andre dårlige råd. Lær i stedet dit reelle niveau at kende, og arbejd på at gøre dine dårlige slag så gode, at du kan spille videre fra en dårlig bold. Det er ikke dine gode slag der dikterer dit handicap eller din score, men dine dårlige slag!

 

 

Glemte du ikke at skrive at Tiger Woods også har tilpasset udstyr ?

Han har bedre mulighed for at bruge alt udstyr.

For 2 år siden vidste man ikke hvor Woods Drives landede.

Her har han sagt for kort tid siden at udstyr skal passe til den enkelte person.

Men har jo givet dig tilbuddet & du tager ikke imod.

Over and out.

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

56 minutter siden, skrev Rosenberg:

Glemte du ikke at skrive at Tiger Woods også har tilpasset udstyr ?

Han har bedre mulighed for at bruge alt udstyr.

For 2 år siden vidste man ikke hvor Woods Drives landede.

Her har han sagt for kort tid siden at udstyr skal passe til den enkelte person.

Men har jo givet dig tilbuddet & du tager ikke imod.

Over and out.

 

 

Nu bliver man ikke Tiger Woods fordi man har det bedst tilpassede udstyr.

Er vi ikke enige om, at top50 i verden absolut får den fornødne knowhow i forhold til deres udstyr?

Så det undlod jeg at skrive fordi, at det for mig desværre er helt logisk.

 

Men det er jo helt naturligt, at Tiger efter en lang skadesperiode, og en metalplade i ryggen har en helt anden mobilitet, og helt markant anderledes sving og styrke, og derfor ikke vidste hvilket udstyr der passede. Mig bekendt er han vidst nok kommet tilbage til specs der minder om tiden før hans operation.

 

Og så kan man jo spørge om årsagen til, at Tiger var vildt skæv fra tee i sit comeback? 3 år uden nævneværdig træning, og en masse rust der skulle bankes af? Han har taget en masse fart af sine drives? Ja faktisk markant fart det seneste år? Ændring af specifikationer i forbindelse med sit udstyr? (Iøvrigt har han i hele sin pro karriere haft store mishits i højre med driveren). Han har altid haft en tendens til, at tabe driveren bagved sig.

 

I min verden har det hele nok en indflydelse, men jeg vover alligevel pelsen og giver de første 2 punkter absolut størst indflydelse.

 

Redigeret af MrSwingKin
Link til kommentar
Del på andre sites

10 timer siden, skrev Larry:

Tak for dine refleksioner!

Jeg er faktisk meget bevidst om mine egne (manglede) kompetencer og evner efter godt 2 år indenfor det her svære og vidunderlige spil. Søger og forventer egentlig heller ikke de perfekte slag, men mere følelsen af opleve en gradvis forbedring på dele af mit spil når jeg bruger forholdsvis meget tid på det. Har haft enkelte runder med den fornemmelse uden nødvendigvis at score godt (ikke så vigtigt for mig), men desværre mange, mange flere med følelsen af tab af evner og kompetencer det seneste års tid. MEN ikke mere tudekiks herfra. Det går op og ned i golf, så jeg må bare klø på og har i den grad fået fornyet inspiration også via dit indlæg. Tak for det😊😊

Velbekomme.

 

Det er også et yderst frustrerende spil til tider. Og nogle gange føles det som om, at jo mere man kæmper, jo mere går spillet imod en.

 

Det er rigtigt svært at sidde på et forum, og kloge sig fordi, at der kan være enormt mange ting som går galt.

 

I forhold til bunkerslaget så er det et svært slag at lære, og 80% af alle golfspillere lærer det aldrig. Jeg kan nævne mange af mine spillepartnere som med stor sandsynlighed streger hullet når de rammer en bunker. Men bliv ved at klø på fordi, at når teknikken er nogenlunde på plads, og man har "modet" til at slå hårdt, accellerende og slå smut på sandet så bliver det et fantastisk nemt slag. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Inden vi nørder gør det hele for kompliceret, så synes jeg det er vigtigt at vide at golf er en svær ting at lære og endnu sværere (læs: umuligt) at mestre. 

 

En pro sagde engang til mig at det tager 10.000 gentagelser at få en nogenlunde stabilt golfsving og hvis vi laver noget fundamentalt om i svinget, så starter tælleren forfra. 

 

Det jeg prøver at fortælle dig, er at du efter 2 sæsoner stadigvæk kun er ved begyndelsen af din golf-læring. Man kan ikke forvente en liniær forbedring over tid. 25 i hcp er slet ikke dumt efter 2 sæsoner. 

 

Jeg synes det lyder som en god idé at du til foråret vil forsøge at finde dit sving. Målet må være at du føler at du svinger på samme måde til alle jern.

 

Det er nogengange en genvej hvis du kan genkende om der er ting i dit sving, der går igen når du slår et godt slag. Det er det nogen kalder svingtanker. Det kan være en bestemt rytme i svinget, at du har en bestemt position når du slutter tilbagesvinget eller 100 andre ting. Det er måske mere en følelse end en realitet, men hvis kan finde din ting, så kan du måske overføre det du gør rigtigt med din 60'er til andre jern...

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Den 25/11/2019 kl. 20:12 , skrev Larry:

Tak for rigtige gode råd og egne erfaringer👍

Jeg har prøvet at spille rene jernrunder flere gange med max 7 jern i baggen. Det øgede succesraten lidt. Har sluppet driver og har nu 3W og hybrid som de længste. Isoleret set går det ok med de enkelte jern når jeg vælger at fokusere min energi på fx 9 jern og spiller kort af green. Pt. er jeg ret stabil med 60 wedge , men rammer 9-7 jern skidt. Udfordringen for mig går på at mestre flere forskellige jern på samme runde...og sådan har det været i al min golftid. 

Har besluttet at holde helt pause nu og booke pro’ en i foråret 2020 for at mig med at finde “mit” sving, som jeg skal holde mig til og øve...

Jeg prøver alt for mange varianter og går faktisk efter et quick fix, hvilket er uholdbart.

Så jeg giver lige golflivet en sæson mere for at se om det kan blive sjovere derude🏌️♂️😬

Hej Larry

Golf er svært - især hvis man ikke har den grundliggende teknik i orden. Nu ved jeg jo ikke hvor det kniber med spillet, men i hcp 27 er det jo nok primært det lange spil det kniber med (dårlige træf).

Tag et kig på Russel Heritages youtube side - han har en masse om separation og hofter, hvilket er hele fundamentet for at bevæge sig rigtigt. Hans overskrifter er noget sensationsagtige, men indholdet er yderst detaljeret. Selvfølgelig er en pro det rigtige, men hvis du kigger en masse af Russels materiale igennem er du meget bedre rustet til at forstå golfsvinget.

 

 

 

 

 

  • Like 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Vær med i debatten

Du kan skrive dit svar nu og registrere senere. Hvis du har en konto, kan du logge ind nu for at skrive svaret med din konto.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er genskabt..   Slet indhold af tekstfeltet

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...

Vigtig information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden