Hop til indhold

Tips til Tollundgaard ??


Nicolai

Recommended Posts

5 timer siden, skrev Nicolai:

Jeg synes nu det viser et godt billede af, at en runde nemt kan spilles på kortere tid, hvis man lukker igennem.  

En runde bør ikke tage mere end 4 timer max, i så fald spilles der for langsomt. Jeg siger ikke at man skal skynde sig, men rigtig mange minutter kan spares, hvis man beslutter sig på vejen op til sin bold og ikke først, når man kommer derop, skal have kikkerten frem, prøvesvinge, vælge nyt jern, beregne vind og vejr.. Jeg selv bruger måske max 1 min på at træffe en beslutning og tør næsten sige, at det er tæt på det halve. De fleste jeg spiller med slår når man er klar og det er uanset, hvor på banen man ligger  

Måske skulle jeg prøve det, for så kan det måske være at jeg ikke træffer så mange dårlige beslutninger :D




 

Jeg fuldstændig enig! Jeg tror ikke jeg har spillet en bold endnu, hvor det ikke var sådan at den der er klar slår til sin bold. Jeg vil nu sige jeg bruger kikkert, og den bruger jeg først når jeg er ved min bold. Men det tager 10 sek. at finde afstanden og så er jeg sikker på mig valg af jern og tager det og slår så. Max 1 minut. 

 

Mente egentlig også mere at tiden det tager at spille en runde, er tiden det tager. Og golf tager tid. Så hvis man ikke har tiden når man starter til golf, så det ligemeget hvor hurtigt du kommer på stor bane. 

 

Har den oplevelse at de fleste nybegynder faktisk lukker mere og hurtigere igennem. Fordi de ikke vil være i vejen og måske er lidt usikre på det hele. Og de fleste kan heller ikke lide det pres, man kan føle når der kommer en hurtig bold bagfra. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

11 timer siden, skrev UlrikH:

Har den oplevelse at de fleste nybegynder faktisk lukker mere og hurtigere igennem. Fordi de ikke vil være i vejen og måske er lidt usikre på det hele. Og de fleste kan heller ikke lide det pres, man kan føle når der kommer en hurtig bold bagfra. :)

Det er lidt sjovt du nævner det med at være usikker.. Det får mig til at tænke på en kammerat og hans kone. Hun var ved at opgive golf, fordi hun følte at hun var dårlig, ikke spillede godt nok og havde svært ved at få tingene til at hænge sammen derude, så mange af deres runder endte op med +5 timer, fordi de lukkede igennem og hendes score var langt fra neutralzonen, trods hcp 55. 

Så er det jeg igen tænker på om man ikke skulle have satset noget mere på træning og sat kravene op, inden man lod hende gå derud.  
 

Link til kommentar
Del på andre sites

Den ‎29‎-‎07‎-‎2018 kl. 07:43 , skrev Nicolai:

Det er lidt sjovt du nævner det med at være usikker.. Det får mig til at tænke på en kammerat og hans kone. Hun var ved at opgive golf, fordi hun følte at hun var dårlig, ikke spillede godt nok og havde svært ved at få tingene til at hænge sammen derude, så mange af deres runder endte op med +5 timer, fordi de lukkede igennem og hendes score var langt fra neutralzonen, trods hcp 55. 

Så er det jeg igen tænker på om man ikke skulle have satset noget mere på træning og sat kravene op, inden man lod hende gå derud.  
 

 

Er fuldstændig enig i, man skal gøre meget mere ud af træning. Som tidligere skrevet i tråden, da min kæreste startede for 1 år siden, var jeg rystet over hvad hun vidste, det var dog mere regler, hun er nemlig sådan en irriterende type, når hun går i gang med noget sport, er hun god til det.

 

Jeg tror bare klubberne tænker anderledes i dag end de gjorde da jeg startede, og det jo en skam, da det er ret kort sigtet, da de mister et medlem netop på baggrund du nævner. For hurtig ud på stor bane.

Link til kommentar
Del på andre sites

Den 30/7/2018 kl. 09:06 , skrev UlrikH:

 

Er fuldstændig enig i, man skal gøre meget mere ud af træning. Som tidligere skrevet i tråden, da min kæreste startede for 1 år siden, var jeg rystet over hvad hun vidste, det var dog mere regler, hun er nemlig sådan en irriterende type, når hun går i gang med noget sport, er hun god til det.

 

Jeg tror bare klubberne tænker anderledes i dag end de gjorde da jeg startede, og det jo en skam, da det er ret kort sigtet, da de mister et medlem netop på baggrund du nævner. For hurtig ud på stor bane.

 

Synes det er fint nok de kommer ud, det alene skal nok fastholde nogle, i stedet for "kun" at kunne træne....

 

Der hvor det batter, er de helt basale ting, vær klar, placer din bag/vogn så du hurtigt er væk, skriv scorekort på næste tee........disse ting oplever jeg gang på gang, vogn i den forkert side af greeen, for så at stå og diskutere hullet og skrive scorekort, disse simple ting kan skære så meget af tidsforbruget, at det slet ikke gør noget, at man er "ny" på golfbanen.

Link til kommentar
Del på andre sites

19 minutter siden, skrev LP:

 

Synes det er fint nok de kommer ud, det alene skal nok fastholde nogle, i stedet for "kun" at kunne træne....

 

Der hvor det batter, er de helt basale ting, vær klar, placer din bag/vogn så du hurtigt er væk, skriv scorekort på næste tee........disse ting oplever jeg gang på gang, vogn i den forkert side af greeen, for så at stå og diskutere hullet og skrive scorekort, disse simple ting kan skære så meget af tidsforbruget, at det slet ikke gør noget, at man er "ny" på golfbanen.

 

Det vi enig i, det ser man vel næsten på hver runde. Men min oplevelse, er faktisk at de gamle golfere er værre til det, end nye er, fordi de fleste helt ikke vil være i vejen.

Link til kommentar
Del på andre sites

2 timer siden, skrev UlrikH:

 

Det vi enig i, det ser man vel næsten på hver runde. Men min oplevelse, er faktisk at de gamle golfere er værre til det, end nye er, fordi de fleste helt ikke vil være i vejen.

 

Enig, mit svar og betragtelse var generelt, og ikke specifikt møntet på "nye" golfere. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Vær med i debatten

Du kan skrive dit svar nu og registrere senere. Hvis du har en konto, kan du logge ind nu for at skrive svaret med din konto.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er genskabt..   Slet indhold af tekstfeltet

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...

Vigtig information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden