Hop til indhold

Bedste fitter u. køb


Recommended Posts

 

Jeg godtager ikke at blive tillagt ejerskab af ord, udtryk eller sitater jeg ikke har levert, og når det viser sig at være en genganger fra samme profil i den hensigt og provokere så er hensigten opnået, det skal være sikkert, men at den slags praksis nå anses som akseptabel adfærd og noget man skal finde sig i også på det sted man selv har bygget op....beklager, ikke med denne manden.

Efter at jeg stoppet med min Golf shop, har jeg alligevel opredtholdt bistand og hjælp til enhver som efterspurgte, men det stopper her.
 

Link til kommentar
Del på andre sites

På ‎18‎-‎08‎-‎2016 den 08:54 , LHW skrev:

Plakaten siger jo at det er en Custom fit dag, og da bør man vel forvente at det rent faktisk er en "tilpasning til kunden" (custom fitting) de byder på denne dagen, vis ikke er det jo vildledende markedsføring, så bare spørg om å teste en på 44.00", det er den maksimale længde der passer en som passer "standard" i jern, så har de ikke andet end "standard" som er over 45 i de fleste, ja så er det IKKE fittiig de driver med i det hele taget, da er det "trial and error" og det kunne ligesågodt været med "selvbetjening" .

 

Det eneste jeg reelt har kommenteret på, eller som har været min intention at kommentere på er følgende. Hvorfor skal du gøre dig til dommer for hvad man kan tillade sig at markedsføre. Du skriver at det som tilbydes IKKE er tilpasning til kunden. I min optik som "ufaglært clubfitter" så er det stadig tilpasning, dog ikke samme tilpasning som du kan/kunne tilbyde.

 

Du skriver det ligeså godt kunne være selvbetjening hvilket jeg finder ret usmageligt for det er da om noget en overdrivelse der er til at forstå.

 

På ‎23‎-‎08‎-‎2016 den 10:14 , LHW skrev:

 jeg har aldrig ment at en ny spiller havde behov for den omgang jeg tilbudte, der var adgangskrav, så dine påstande kan du fra nå beholde for dig selv, de har ingen relevans til noget av det jeg drev med, og min kritikk af oem er begrundet til det kedsommelige, man kan ikke male et hus uden maling, så den dagen de stopper misbrug af begrebet fitting vil kritikken opphøre, 


 

Du skriver ligeledes at det er misbrug af begrebet fitting, og igen hentyder jeg for 17. gang til, at du vel ikke kan gøre dig til dommer over hvad fitting er. Det er muligt du har tilbudt mere end dem som denne demodag kan tilbyde, men de tilbyder jo stadig "tilpasset udstyr" ud for deres egne forudsætninger.

 

Og vil du venligst stoppe med at påtage dig den offerrolle, og påberåbe at jeg propper ord i munden på dig. Ja jeg har brugt ord som ikke direkte er citeret fra dig, men essensen af mine indlæg har jo været det samme. Det er dog utroligt du ikke kan forholde dig til hvad jeg skriver, men i stedet kaster dig direkte i kødet på mig.

Redigeret af MrSwingKin
Link til kommentar
Del på andre sites

Nu er jeg i den situation, at jeg prøvet både hvad jeg vil kalde professionel fitting og OEM alibi fitting. Det tåler ganske enkelt ikke sammenligning. De tre typer OEM-fitting jeg har oplevet er efter min erfaring mest en omgang markedsgøgl. Der manglede både muligheder, viden og grundighed. I alle de tre tilfælde handlede det mest om at få langet noget over disken og helst i en fart. I et enkelt af tilfældene (ping) indgik skaftlængden dog. Ping var den mindst ringe af de tre jeg nævner, men fælles for dem alle var, at jeg (efter eget skøn) lige så godt kunne have valgt en hyldevare uden at være stillet værre.

Jeg kan naturligvis kun udtale mig om de tre erfaringer jeg har. Det kan godt være der en nogen der vil kalde det fitting. Det bliver i hvert fald ikke mig. Jeg vil stadig kalde det alibi-fitting og markedsgøgl.

Link til kommentar
Del på andre sites

@ane: Du må have været meget uheldig i dit valg af leverandør. Selv da jeg købte et billigt jernsæt fra en internetbutik i England fik jeg tilbuddet om at få tilpasset længde og lie. Jeg siger ikke at det er fitting. Jeg siger bare at det er bedre end det du fik tilbudt i 2 ud af 3 fysiske butikker i Danmark.

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Smider lige en bemærkning.

Det er vel også stor forskel på et skræddersyet jakkesæt . Og et jakkesæt hvor bukserne er lagt op . Og man har fundet en skjorte som man nogenlunde kan udholde at have på. 

Fitting i butikker er intet værd. Hvis man skal ha custum fittet. Udstyr

Link til kommentar
Del på andre sites

6 minutter siden, SandkasseHelten skrev:

Ja jeg arbejder i branchen, hvis der skulle være tvivl.

 

Og måske er det der, det største problem ligger...Det minder ihvertfald om tidligere debatter om emnet på både GO og Golf.dk 

 

Rigtig mange kender nogen der har haft gode oplevelser med hyldevarer fra OEM, andre har selv gjort deres erfaringer og kan vist feje gulve kun med skaftet, men alle er de anonyme modsat @LHW som skal tage alle tæskende, og dokumentere alt omkring hvert eneste gram han eller andre i branchen har tilført et 7-jern. Samt hvor meget det har forbedret vedkommendes spil. 

 

Jeg glæder mig dog over at PGA-danmark nu har forsøgt at udbrede kendskabet til mere end den almindelige fitting, med det kursus som de afholdte med Tom Wishon. Det er om ikke andet et skridt i den rigtige retning, tør jeg godt mene.

 

Så har der været en del skriveri om skræddere og manglen på dem. Her kan jeg anbefale Den velklædte mand. Det kræver nok et lidt dybere dyk i portemonnæen, end mange har lyst til :D 

Link til kommentar
Del på andre sites

6 minutter siden, COP skrev:

Og måske er det der, det største problem ligger...Det minder ihvertfald om tidligere debatter om emnet på både GO og Golf.dk 

 

Rigtig mange kender nogen der har haft gode oplevelser med hyldevarer fra OEM, andre har selv gjort deres erfaringer og kan vist feje gulve kun med skaftet, men alle er de anonyme modsat @LHW som skal tage alle tæskende, og dokumentere alt omkring hvert eneste gram han eller andre i branchen har tilført et 7-jern. Samt hvor meget det har forbedret vedkommendes spil. 

 

Jeg glæder mig dog over at PGA-danmark nu har forsøgt at udbrede kendskabet til mere end den almindelige fitting, med det kursus som de afholdte med Tom Wishon. Det er om ikke andet et skridt i den rigtige retning, tør jeg godt mene.

 

Så har der været en del skriveri om skræddere og manglen på dem. Her kan jeg anbefale Den velklædte mand. Det kræver nok et lidt dybere dyk i portemonnæen, end mange har lyst til :D 

Jeg er anonym ja, og det har jeg tænkt mig at blive ved med at være. Jeg skriver normalt ikke indlæg vedr. fitting, da jeg ikke ønsker at være biased, men synes ikke det er fair at alle butikker bliver skåret over en kam.

 

Jeg nævnte ikke hyldevarer nogen steder gjorde jeg?

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

1 minut siden, SandkasseHelten skrev:

Jeg er anonym ja, og det har jeg tænkt mig at blive ved med at være. Jeg skriver normalt ikke indlæg vedr. fitting, da jeg ikke ønsker at være biased, men synes ikke det er fair at alle butikker bliver skåret over en kam.

 

Jeg nævnte ikke hyldevarer nogen steder gjorde jeg?

 

 

 

 

Det er da muligt at der findes forretninger/proer der gør det væsentligt bedre end gennemsnittet, men det er jo svært at bruge til ret meget, når det ligger langt fra de erfaringer man har, og dem der påstår de kan gøre det fornuftigt ikke mener det er værd at stå ved hvem de er.

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, SandkasseHelten skrev:

 

At det de/vi så har at arbejde med er OEM's udstyr og udvalg er så hvad det er.  Man kan sagtens få noget rigtig godt ud af det man har at arbejde med.

 

Ja jeg arbejder i branchen, hvis der skulle være tvivl.

 

 

6 minutter siden, SandkasseHelten skrev:

Jeg er anonym ja, og det har jeg tænkt mig at blive ved med at være. Jeg skriver normalt ikke indlæg vedr. fitting, da jeg ikke ønsker at være biased, men synes ikke det er fair at alle butikker bliver skåret over en kam.

 

Jeg nævnte ikke hyldevarer nogen steder gjorde jeg?

 

 

 

Det gjorde du ikke, men det er hvad jeg opfatter overstående som.

I har et begrænset udvalg til jeres rådighed, og så kalder jeg det hyldevarer. 

 

Da du gerne vil være anonym - hvilket du selvfølgelig gerne må være, men det begrænser også dine muligheder, for at underbygge din påstand om det store udvalg til din rådighed. 

Link til kommentar
Del på andre sites

17 minutter siden, Pastorius skrev:

 

Det er da muligt at der findes forretninger/proer der gør det væsentligt bedre end gennemsnittet, men det er jo svært at bruge til ret meget, når det ligger langt fra de erfaringer man har, og dem der påstår de kan gøre det fornuftigt ikke mener det er værd at stå ved hvem de er.

Synes egentlig jeg prøvede at sige at jeg ikke ønsker at påvirke folk eller være biased selv, derfor jeg ikke ønsker hverken at nævne hvor jeg arbejder eller hvem det er jeg mener gør det godt. 

 

Du har selvfølgelig ret, det kan du / andre ikke bruge til ret meget. 

 

Jeg har ikke behov for at hævde mig selv, eller min arbejdsplads.

8 minutter siden, COP skrev:

 

Det gjorde du ikke, men det er hvad jeg opfatter overstående som.

I har et begrænset udvalg til jeres rådighed, og så kalder jeg det hyldevarer. 

 

Da du gerne vil være anonym - hvilket du selvfølgelig gerne må være, men det begrænser også dine muligheder, for at underbygge din påstand om det store udvalg til din rådighed. 

Hyldevarer er standard varer du tager ned af hylden, varer der ikke bliver gjort noget ved, det er det i hvert fald i min optik.

 

Jeg mener heller ikke at kunne huske at jeg har påstået noget vedr. mindre eller større udvalg til min rådighed?

 

Du fortolker ud fra dine oplevelser, hvilket selvfølgelig er det eneste du kan gøre, og det er også fint, men lad lige være med at lægge 'ord i munden på mig'.

 

 

Redigeret af SandkasseHelten
Link til kommentar
Del på andre sites

9 minutter siden, SandkasseHelten skrev:

 

Hyldevarer er standard varer du tager ned af hylden, varer der ikke bliver gjort noget ved, det er det i hvert fald i min optik.

 

Jeg mener heller ikke at kunne huske at jeg har påstået noget vedr. mindre eller større udvalg til min rådighed?

 

Du fortolker ud fra dine oplevelser, hvilket selvfølgelig er det eneste du kan gøre, og det er også fint, men lad lige være med at lægge 'ord i munden på mig'.

 

 

Og det er netop problemet med anonyme indlæg. Du kan påstå alt muligt om større eller mindre adgang til udstyr, og jeg skal bare blindt tage det for gode varer. Men et positivt indlæg om den store costum fitting skal dokumenteres ned til hvert eneste gram, og helst med adgang til de sidste 3 års scorekort/turneringsresultater.

 

Jeg er fuldstændig ligeglad med hvad eller hvor folk køber deres udstyr @LHW lagde tidligere i tråden følgende, som du måske så kan hjælpe med 

"Kan du ikke for sjov spørge til å få teste en driver i en længde av 44.00" med SW værdi på C9-D0 ???
Det er hvad der faktisk passer som "standard" om der skulle være en,  resten er skaft VÆGT (tempo timing og swing plan), samt skaft profil og flex, samt grip type og size....så et loft." Har du adgang til den mulighed ?

Link til kommentar
Del på andre sites

27 minutter siden, SandkasseHelten skrev:

Synes egentlig jeg prøvede at sige at jeg ikke ønsker at påvirke folk eller være biased selv, derfor jeg ikke ønsker hverken at nævne hvor jeg arbejder eller hvem det er jeg mener gør det godt. 

 

Du har selvfølgelig ret, det kan du / andre ikke bruge til ret meget. 

 

Jeg har ikke behov for at hævde mig selv, eller min arbejdsplads.

 

 

...og det er skam fair nok, men jeg har svært ved at forstå at de relevante golfbutikker ikke gør mere ud af at reklamere med at de skiller sig ud fra mængden, hvis de virkelig er i stand til at tilbyde noget fornuftigt

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

14 minutter siden, COP skrev:

Og det er netop problemet med anonyme indlæg. Du kan påstå alt muligt om større eller mindre adgang til udstyr, og jeg skal bare blindt tage det for gode varer. Men et positivt indlæg om den store costum fitting skal dokumenteres ned til hvert eneste gram, og helst med adgang til de sidste 3 års scorekort/turneringsresultater.

 

Jeg er fuldstændig ligeglad med hvad eller hvor folk køber deres udstyr @LHW lagde tidligere i tråden følgende, som du måske så kan hjælpe med 

"Kan du ikke for sjov spørge til å få teste en driver i en længde av 44.00" med SW værdi på C9-D0 ???
Det er hvad der faktisk passer som "standard" om der skulle være en,  resten er skaft VÆGT (tempo timing og swing plan), samt skaft profil og flex, samt grip type og size....så et loft." Har du adgang til den mulighed ?

 

Nej, ikke i det omfang som LHW / Rosenberg laver. 

 

Jeg har mulighed for at lege med blytape og i nogle tilfælde har jeg også kortere skafter samt skafter i forskellig vægt , men slet ikke i det omfang som før nævnte herrer laver / har lavet.

 

Jeg har stor respekt det det de kan, og jeg vil på ingen måde påstå at jeg kan det samme, jeg prøver bare at pointere at det altså kan lade sig gøre at lave udstyr der fungerer rigtig godt, selvom det er

de 'FARLIGE' store udstyrsproducenter. 

 

Jeg ved ikke hvorfor du bliver ved med at nævne det med den store custom fitting skal dokumenteres ned i mindste detalje osv. Hvem er det der tvinger dem til det?  Fandme ikke mig, selvom det da klart er spændende læsning, og mange nok kan lære en masse af det.

 

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Vær med i debatten

Du kan skrive dit svar nu og registrere senere. Hvis du har en konto, kan du logge ind nu for at skrive svaret med din konto.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er genskabt..   Slet indhold af tekstfeltet

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...

Vigtig information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden