Hop til indhold

Bedste fitter u. køb


Recommended Posts

Hej,

 

Jeg er nysgerrig, og måske man kunne bruge det til fremtiden.

Jeg har læst lidt herinde og omkring, at der er to ret gode fitters, på Sjælland og nordpå ved Aalborg - og jeg bor i Silkeborg.

Hvem er den bedste fitter i Danmark? (jeg ved der er mange variabler her) Er villig til at køre.

Og det er måske heller ikke mit spørgsmål.

 

Hvad jeg er på udkig efter er – et sted at komme hen og blive målt op og prøve en masse udstyr fra forskellige mærker.

Jeg prøvede engang for 4 år siden i Golfexperten, men det var en ret fesen oplevelse synes jeg, og fik kun målt min længde og flex rigtig.

Er det muligt at finde sådan et sted hvor man får en masse detaljer, tal osv - som man selv kan rode lidt med og researche inden man evt beslutter sig. Et sted hvor man får en FED/A-HA oplevelse? Og hvad koster sådan en omgang?

 

Har prøvet at søge rundt men synes ikke rigtig jeg har kunne finde noget.

 

- Holger

Link til kommentar
Del på andre sites

tror næppe du opnår nogen aha oplevelse i gængse forretninger, Mhs til optimal tilpasning, men mon ikke der findes nogle steder i det jyske hvor de er lidt seriøse omkring det , det kommer jo an på dine forventninger,  normalt koster det ca ingenting til kr.500. som man så får tilbage ved køb

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for svar gnisten.

 

Jeg er en der godt kan lide det tekniske i golf med tekink, tal osv. Så det kunne være fedt, at komme et sted hen og prøve en masse jernsæt fra Titleist, Callaway osv. 

Blive målt op i detaljer og slår en masse slag evt med TrackMan eller lignende, hvorefter man så kigger på dem og kommer frem til en konklusion - uden at skulle være nødt til at købe, da man altid kan spare penge online.

 

Det kan os være, at sådanne steder slet ikke findes?

 

Mvh

Link til kommentar
Del på andre sites

2 timer siden, Holger skrev:

Tak for svar gnisten.

 

Jeg er en der godt kan lide det tekniske i golf med tekink, tal osv. Så det kunne være fedt, at komme et sted hen og prøve en masse jernsæt fra Titleist, Callaway osv. 

Blive målt op i detaljer og slår en masse slag evt med TrackMan eller lignende, hvorefter man så kigger på dem og kommer frem til en konklusion - uden at skulle være nødt til at købe, da man altid kan spare penge online.

 

Det kan os være, at sådanne steder slet ikke findes?

 

Mvh


Muligvis kan det være et udvidet tilbud hos Kenneth Hansen i Kolding, men det koster i så fald betydelig mer end 500.-.
En typisk OEM fitting tager ca 45 minutter til 500.- mens en rigtig Custom fitting af en driver eller et jernset er ca 2.5 timer, så kan du jo se hvad du skulle betale om nogen havde et sådant tilbud. (1500 - 1700.- pr del.)

Link til kommentar
Del på andre sites

11 minutter siden, LHW skrev:


Muligvis kan det være et udvidet tilbud hos Kenneth Hansen i Kolding, men det koster i så fald betydelig mer end 500.-.
En typisk OEM fitting tager ca 45 minutter til 500.- mens en rigtig Custom fitting af en driver eller et jernset er ca 2.5 timer, så kan du jo se hvad du skulle betale om nogen havde et sådant tilbud. (1500 - 1700.- pr del.)

Tak LHW, håbede at høre fra dig, måske jeg kontakter Kenneth.

 

Du gør det ikke selv? Hvilke mærker fitter du selv i?

Link til kommentar
Del på andre sites

3 timer siden, gnisten skrev:

Du kan kun opnå en alm. Fitting med OEM . Hvis det skal være rigtig custum ,så er det andre mærker som ikke findes i butikker.  @ Rosenberg bygger sådanne sæt.

 

Det forstår jeg simpelthen ikke. Mig bekendt kan man sagtens købe de gængse mærker med de specifikationer man ønsker. Sidder lige og kigger på en website, hvor man f.eks. kan købe Titleist 716 AP2, med 24 forskellige type skafter, før man overhovedet begynder at vælge flex, længde, lie, grib etc. for hver enkelt kølle.

 

Om der så er en kompetent fitter som kan hjælpe med at finde frem til rette løsning er en anden sag. Og det er jo netop det om @Holger efterspørger.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er et problem at finde et sted hvor du har alle hoveder. 

Spirallock som er et system hvor du kan kombinere skafter & hovder efter ønske er lukket ned. 

I samarbejde med fifleren er vi ved at udvikle et system som er let og nemt at få skåret gevind til. 

Iden er at man efter ønske fra kunden kan fremskaffe de ønskede hovder og skære gevind i. 

Jeg forventer at vi er færdige til næste år. 

Ja det vil koste nogle penge, men det høre med til udvikling :)

Hilsen Rosenberg

Link til kommentar
Del på andre sites

9 timer siden, peejay skrev:

 

Det forstår jeg simpelthen ikke. Mig bekendt kan man sagtens købe de gængse mærker med de specifikationer man ønsker. Sidder lige og kigger på en website, hvor man f.eks. kan købe Titleist 716 AP2, med 24 forskellige type skafter, før man overhovedet begynder at vælge flex, længde, lie, grib etc. for hver enkelt kølle.

 

Om der så er en kompetent fitter som kan hjælpe med at finde frem til rette løsning er en anden sag. Og det er jo netop det om @Holger efterspørger.

 

 

Her er en hel del misforståelser ude at gå.
Det hjelper ikke en skid at man har 24 eller 500 skafter til test, en rigtig fitting handler om BETYDELIG MER end skaft valg, og de parameter man skal igennem i en riktig fitting er ikke del av det OEMs tilbyder.

Spørg den aktuelle fitter om hvordan de bedømmer køllens total vægt og balance, og du vil opdage at det bliver ikke genstand for undersøgelser i det hele taget, for de ved ikke hvordan dette skal laves, og de har ikke det som skal til af udstyr til jobben.

Alle de steder jeg kender til som driver med OEM driver med "trial and error" av standard varer, og det har altså intet med fitting at gøre, for fitting betyder TILPASSET, men når man ikke tilpasser noget som helst af de vitale data, så er det ikke en fitting man leverer. 

og til sidst.....om det sted skulle eksistere som leverer en rigtig custom fitting, så ville man ikke kunne bestille varen fra fabrik, da de ikke tilbyder tilpasning og justering av de aktuelle specs.
T.eks om du vil spille en Callaway driver kortere end standard, så vil de IKKE justere hoved vægten som ønsket, den forliver som den er standard, så det eneste sted de her specs har nogen værdi er der man kan og vil lave det, og det er IKKE hos OEM.

Det eneste sted jeg ved som har OEM og tilbyder en rigtig Custom fitting er hos Cool Clubs i USA, og det koster 175 dollar for en driver alene (225 USD for jern og 675 for en hel bag) og modificering foregår hos Cool clubs IKKE hos producenten, for de tilbyder ikke den slags.

PS disse priser gives IKKE i rabat ved køb, det kommer altid oveni prisen, så skal du ha noget som er rigtig fittet og lavet, ja så må du også finde dig i at betale hvad det koster. T.eksempel er IKKE FLO og flex match inkluderet i selve monteringen, og det tager de 200 USD for ekstra.
Det som har vært leveret herfra og som stadig leveres fra Rosenberg er derfor LANGT UNDER hvad tilsvarende koster i USA.

 

Redigeret af LHW
Link til kommentar
Del på andre sites

Fedt, takker for svar alle. Mente nok, at man ikke havde hørt om sådan noget i Danmark.

 

@peejay hvilket site?

 

Andre: Har overvejet at tage til demodag i Vejen i weekenden hvor Cobra/Puma Golf kommer forbi iflg. 19hul.dk - Ville man kunne få noget ud af det fx?

Redigeret af Holger
Link til kommentar
Del på andre sites

32 minutter siden, Holger skrev:

Andre: Har overvejet at tage til demodag i Vejen i weekenden hvor Cobra/Puma Golf kommer forbi iflg. 19hul.dk - Ville man kunne få noget ud af det fx?

Du vil kunne prøve nogle forskellige ting af, men om de har i de længder du skal bruge, er svært at sige. 

Men synes bestemt at du skal gøre det. For det første, så får du et naturligt testmiljø og ikke i en boks med en trackman slået til, som man oftest har en tendens til at kæmpe mod. For det andet, så får du et indblik i, hvilke skafter der fungerer og hvilke der ikke gør. Du skal dog stadig huske på, at spiller du med et afkortet skaft, så er der ikke taget højde for svingvægt. Og så er grejet heller ikke tilpasset i loft og lie. 

Men du vil bestemt få noget ud af, at prøve en masse forskelligt. 

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, Holger skrev:

Fedt, takker for svar alle. Mente nok, at man ikke havde hørt om sådan noget i Danmark.

 

@peejay hvilket site?

 

Andre: Har overvejet at tage til demodag i Vejen i weekenden hvor Cobra/Puma Golf kommer forbi iflg. 19hul.dk - Ville man kunne få noget ud af det fx?


Cobra havde en mand forrige år som rejste rundt, og som tilbudte noget mer end den sedvanlige omgang, men han er ikke hos Cobra mer, men arbejder nå i en Pro shop i en klub i  Aarhus området, så hvem der rejser med Cobra dette år, og hva han tilbyder ved jeg ikke noget om.

Link til kommentar
Del på andre sites

Vær med i debatten

Du kan skrive dit svar nu og registrere senere. Hvis du har en konto, kan du logge ind nu for at skrive svaret med din konto.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er genskabt..   Slet indhold af tekstfeltet

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...

Vigtig information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden