Jump to content

Recommended Posts

Posted
1 time siden, LHW skrev:

Kan du ikke for sjov spørge til å få teste en driver i en længde av 44.00" med SW værdi på C9-D0 ???
Det er hvad der faktisk passer som "standard" om der skulle være en,  resten er skaft VÆGT (tempo timing og swing plan), samt skaft profil og flex, samt grip type og size....så et loft.

Heh, du ved lige såvel som vi andre, at den request ikke bliver til noget. :)

Posted (edited)

Det ville uanset været sjov at høre hvad for en slags "bortforklaring" man mødes med, da det viser kompetance niveau vi har med at gøre.

Jeg har jo i alle de år jeg har skrevet om det golf udstyrs tekniske efterspurgt om der var nogen som virkelig leverede varen, men der kom aldrig rigtig nogle navn, bare en masse påstande som aldrig blev underbygget af noget som helst. Jeg har også selv spurgt rundt om på steder man på nettet gav udtryk for at man drev med rigtig Custom Fitting, kun for å konstatere at det var "tomt snak". T.eks er der jo et kæmpe NIKE fitting center på Himmerland, så jeg tog telefonen fat, og spurgte til aftale for en fitting af en driver på 44.00 med C9-D0, men fik til svar at den længden havde de ikke (kun standard), men de kunne save af om jeg absolutte ville (bestille en sådan), men hoved vægten kunne de ikke lave om på, "den havde jo Nike bestemt"....Hotmelt havde han aldrig hørt om og blytape havde de ikke. Altså har de reelt set ingen begreber om hvad en fitting er for noget, og dette var altså DKs største NIKE fitting center.  

Plakaten siger jo at det er en Custom fit dag, og da bør man vel forvente at det rent faktisk er en "tilpasning til kunden" (custom fitting) de byder på denne dagen, vis ikke er det jo vildledende markedsføring, så bare spørg om å teste en på 44.00", det er den maksimale længde der passer en som passer "standard" i jern, så har de ikke andet end "standard" som er over 45 i de fleste, ja så er det IKKE fittiig de driver med i det hele taget, da er det "trial and error" og det kunne ligesågodt været med "selvbetjening" .

Edited by LHW
Posted
På ‎18‎-‎08‎-‎2016 den 08:54 , LHW skrev:

Det ville uanset været sjov at høre hvad for en slags "bortforklaring" man mødes med, da det viser kompetance niveau vi har med at gøre.

Jeg har jo i alle de år jeg har skrevet om det golf udstyrs tekniske efterspurgt om der var nogen som virkelig leverede varen, men der kom aldrig rigtig nogle navn, bare en masse påstande som aldrig blev underbygget af noget som helst. Jeg har også selv spurgt rundt om på steder man på nettet gav udtryk for at man drev med rigtig Custom Fitting, kun for å konstatere at det var "tomt snak". T.eks er der jo et kæmpe NIKE fitting center på Himmerland, så jeg tog telefonen fat, og spurgte til aftale for en fitting af en driver på 44.00 med C9-D0, men fik til svar at den længden havde de ikke (kun standard), men de kunne save af om jeg absolutte ville (bestille en sådan), men hoved vægten kunne de ikke lave om på, "den havde jo Nike bestemt"....Hotmelt havde han aldrig hørt om og blytape havde de ikke. Altså har de reelt set ingen begreber om hvad en fitting er for noget, og dette var altså DKs største NIKE fitting center.  

Plakaten siger jo at det er en Custom fit dag, og da bør man vel forvente at det rent faktisk er en "tilpasning til kunden" (custom fitting) de byder på denne dagen, vis ikke er det jo vildledende markedsføring, så bare spørg om å teste en på 44.00", det er den maksimale længde der passer en som passer "standard" i jern, så har de ikke andet end "standard" som er over 45 i de fleste, ja så er det IKKE fittiig de driver med i det hele taget, da er det "trial and error" og det kunne ligesågodt været med "selvbetjening" .

LHW jeg ved godt, at du lever og ånder for de tekniske specifikationer, og at teorien absolut ikke fejler noget. Jeg forstår dog ikke, at du er så meget efter OEM producenterne. I min optik har de bestemt fat i den lange ende, og det ville være alt for omkostningsrigt, og "overkill" at tilbyde full custom fitting som du gjorde. Det giver jo ingen mening, at en nybegynder i handicap 48 får en full custom fitting når hans største problem er at ramme bolden, og ikke slå i jorden 5-10 cm før bolden. En sådan spiller rammer måske bolden ordentligt 1-20 gange og her er det jo ligemeget om sættet passer marginalt forkert så han slår den 2 meter mere venstre/højre end et fittet sæt ville. Denne person har jo endnu ikke et begreb om hvad et "lige" slag er, og kan med sikkerhed slet ikke sigte rigtigt endnu. Så hvis opstilling, grip, svingplan osv stadig er helt forkert hvad vil et fittet sæt så gavne? Han ville jo slet ikke få udbytte af et sæt som hjælper marginalt.

Det er jo ikke sådan, at man ikke kan spille med et sæt som ikke passer. Jeg vil stadig vove den påstand, at stak du mig et tilfældigt damesæt, så vil det kun have marginalt eller ingen betydning på mine scores.

Posted (edited)

jeg har aldrig ment at en ny spiller havde behov for den omgang jeg tilbudte, der var adgangskrav, så dine påstande kan du fra nå beholde for dig selv, de har ingen relevans til noget av det jeg drev med, og min kritikk af oem er begrundet til det kedsommelige, man kan ikke male et hus uden maling, så den dagen de stopper misbrug af begrebet fitting vil kritikken opphøre, 

Edited by LHW
Posted (edited)
28 minutter siden, LHW skrev:

jeg har aldrig ment at en ny spiller havde behov for den omgang jeg tilbudte, der var adgangskrav, så dine påstande kan du fra nå beholde for dig selv, de har ingen relevans til noget av det jeg drev med, og min kritikk af oem er begrundet til det kedsommelige, man kan ikke male et hus uden maling, så den dagen de stopper misbrug af begrebet fitting vil kritikken opphøre, 

Men hvorfor har du patent på at definere hvad custom fitting er? I min optik er custom fitting at tilpasse noget til kunden.

At tilbyde kunder 30 forskellige skafter med forskellig vægt, med mulighed for at ændre lie og loft er vel også en form for tilpasning.? OEM kan jo i sagens natur også tilbyde afkortning. Jeg er enig så langt, at de ikke kan lave ligeså meget tilpasning som du eller Rosenborg kan, men det er vel stadig en tilpasning. Hvorfor er din form for tilpasning det eneste rigtige?

Og er du ikke også inhabil i forhold til at kunne vurdere dette? Det er vel stadig forbrugerne som vurderer hvad der er rigtigt og forkert, og ikke nogen med en interessekonflikt?

Jeg kan også sagtens påstå, at mine konkurrenter til min virksomhed yder en dårligere service i forhold til mig, men til syvende og sidst så er det ikke mig der kan vurdere dette. Kun kunderne kan vurdere hvad god service er, og om jeg vitterligt yder en bedre service end mine konkurrenter.

Edited by MrSwingKin
Posted (edited)

er du idiot eller bare spiller du en?

Custom fitting betyder tilpasset til kunden, for golfudstyr er LÆNGDEN det absolut vigtigste parameter,
En typisk oem fitting har ingen alternative længder for Drivere, Woods og Hybrider, og da ikke dette en fitting, men en test av hyldevarer, end of story

Edited by LHW
Posted
27 minutter siden, LHW skrev:

er du idiot eller bare spiller du en?

Custom fitting betyder tilpasset til kunden, for golfudstyr er LÆNGDEN det absolut vigtigste parameter,
En typisk oem fitting har ingen alternative længder for Drivere, Woods og Hybrider, og da ikke dette en fitting, men en test av hyldevarer, end of story

Undskyld mig, men det er vel dig der kloger dig på hvad forbrugeren mener. Og så kalder du oveni købet mig som forbruger for en idiot. Ak ja.

Nej du. Da jeg købte min Audi A6, der tilbød de også mig en masse ekstraudstyr, og for mig er el-indstillelige sæder et must pga. min skrøbelige ryg. For mig er lædersæder, elruder osv ikke ekstradustyr, men en naturlig del af en bil.

Det betyder ikke, at andre bilproducenter ikke kalder lædersæder, elruder osv for ekstraudstyr. Men hvem pokker skal nu gøre sig til dommer for hvad ekstraudstyr, tilpasset udstyr eller noget helt 3. er.

Det er muligt du mener og har regnet på, at længden på skafterne er vigtige. Det samme med swingvægt. At OEM producenterne ikke er enige, og ikke tilbyder det, betyder ikke at de ikke må kalde deres andre muligheder for custom fitting, eller bruger tilpasset udstyr. Dit had, og din fokus på hvilke mangler OEM producenterne ikke kan tilbyde får dig til at fremstå utroværdig, og mindre kompetent. Fokuser dog på hvad du kan tilbyde, og lade dine konkurrenter fokusere på hvad de kan/ikke kan. Det andet er pinligt.

Posted (edited)

Forbrugeren må mene hvad han vil, han er ikke, og kommer aldrig i position til å skulle definere indholdet af et over 100 år gammlet fag, så nå stenger du af dit
vås,

Alle oems med< respekt for sig selv tilbyder alternative længder -å drivere, men alternativerne glimrer med sit fravær i demokassen
og du er ikke i posiotion til å starte en debat om længen er vigtig eller ikke, det var fastslått før du blev til.

Alt ved din bil var standard options, intet var special tilpasset dig, og efter 20 år hos general motors er jeg fagmanden også på bil, så luk ned dit vås nå, du har intet bidrag til trådstarter eller tema som nogen kan bruge til noget

Edited by LHW
Posted (edited)

Jeg har på intet tidspunkt udtalt mig om, at LHW eller Rosenberg ikke tilbyder langt mere differentieret fitting end OEM producenterne nogensinde kommer til at tilbyde. Det er jeg 100% bevidst om.

Men at påstå at OEM producenterne er nogle platenslagere, og mænger sig i falsk markedsføring fordi de ikke ønsker at tilbyde samme form for bruger tilpassethed som LHW og Rosenberg gør er i min optik komplet ånsagt. Ja faktisk vil jeg påstå at LHW ikke er i en position hvor han kan udtale sig om hvad god/dårlig markedsføring går ud på.

Det er muligt at han teknisk er en af de dygtigste på sit felt hvad angår fitting, men at være golfproducent handler jo om 1000 andre ting end fitting. Men når fitting er/var deres levebrød så er det klart, at de ikke tilskynder golfproducenternes relativt beskedne interesse for fitting.

Jeg har iøvrigt aldrig påstået at kortere skafter i drivere ikke kan være brugbart. Det eneste jeg har forholdt mig til er, at LHW ikke mener man kan kalde det fitting når OEM ikke har forskellige længder på skafterne. Det mener jeg godt man kan da de stadig bruger-tilpasser, dog i mindre udstrækning end han selv gjorde. Det kan jo ikke være rigtigt, at LHW skal sætte normen/rammerne for hvad bruger tilpassethed er for noget. Det han har ingen bemyndigelse til at bestemme.

Edited by MrSwingKin
Posted

Her er en kun en som optræder åndsvag og skal definere indholde af et fag han ikke kender, og det med nestoren i faget her i landet, for custom fitting af golfudstyr er et fag, og har været det i over 100 år, så kun mentalt tilbagestående kan mene sig berettiget til å definere hvad indholdet af faget er når man ikke kender det,

Alt starter med længen, men den berøres ikke hos oems , altså er det ikke en fitting,og det bliver sidste ord herfra,

Posted (edited)

Det var dog det værste sludder jeg nogensinde har hørt.

Sgu ikke noget at sige til, at du måtte sælge din "praksis" med det ophøjede og ignorante sludder du lukker ud.

Du kan og kommer aldrig til at kunne bestemme hvad begrebet bruger tilpassethed dækker over.!!

Man kan sammenligne "erhvervet" med en skrædder. I gamle dage gik alle derned, og fik lappet, tilpasset sit tøj mm. Idag findes der vel ganske få skræddere fordi tøjproducenterne er blevet bedre til at lave tøj i mange forskellige størrelser(bruger tilpasset). Ligeledes kan tøjbutikkerne godt lægge et par bukser op, og derved har de taget skræddernes arbejde.

Edited by MrSwingKin
tilføjelse
  • Upvote 2
Posted

Så du mener du kan bestemme indholdet på min CV som har Master dregree i faget, og du kan også definere hvad det her fag går ud på?
opsøg er psykiater, du har betydelige vrangforestillinger om verden rundt dig,

Posted (edited)

MrSwingking har ikke andet fore end å bedrive provokationer om det samme tema, det er ikke første gang, så han har brugt op tabbe kvorten, han pisser i modvind og ved det selv, så det synes som om at hans formål med at deltage er å rasere dette netstedet som andre røvhuller har klart med Golfonline og Golf dk, og  lykkes det er alle 3 netsteder for golf med debat raseret på mindre end 10 år, det må man sige er imponerende golfens sande værdier taget i betragtning

Edited by LHW
Posted
14 timer siden, LHW skrev:

MrSwingking har ikke andet fore end å bedrive provokationer om det samme tema, det er ikke første gang, så han har brugt op tabbe kvorten, han pisser i modvind og ved det selv, så det synes som om at hans formål med at deltage er å rasere dette netstedet som andre røvhuller har klart med Golfonline og Golf dk, og  lykkes det er alle 3 netsteder for golf med debat raseret på mindre end 10 år, det må man sige er imponerende golfens sande værdier taget i betragtning

Undskyld mig, men kender du den med manden og med glashuset?

Jeg har på intet tidspunkt kloget mig på dit CV eller på dit fag. Jeg hæfter mig udelukkende ved dine provokationer og nedladende kommentarer om hvorvidt andre må bruge begrebet custom fitting, selvom de ikke kan tilbyde den samme fulde pakke som dig.

Hvis du nu ikke brugte angreb som dit forsvar, så ville du nok også nå ud til flere folk. Men det lærte du vel ikke i din Master uddannelse?

Posted
45 minutter siden, MrSwingKin skrev:

Undskyld mig, men kender du den med manden og med glashuset?

Jeg har på intet tidspunkt kloget mig på dit CV eller på dit fag. Jeg hæfter mig udelukkende ved dine provokationer og nedladende kommentarer om hvorvidt andre må bruge begrebet custom fitting, selvom de ikke kan tilbyde den samme fulde pakke som dig.

Hvis du nu ikke brugte angreb som dit forsvar, så ville du nok også nå ud til flere folk. Men det lærte du vel ikke i din Master uddannelse?

Du må ha en alvorlig mental lidelse, gang på gang skal du definere hvad indholdet af mit FAG består af, men du har aldrig gjort dig klog på det? og hvem provokerer hvem her? har du ikke godt og grundig fået det hele forklaret tidligere? og stadig bliver du ved med din svada du forlængst burde forstået var gal?
Ikke sidder jeg i noget glashus her, og ej heller er jeg en prostitueret som har solgt dig retten til en Golden shower, for det er lige hvad du tillader dig her.

Du skal ud af det her forum helt enkelt, mail er sendt til moderator.