Hop til indhold

Hvordan går det med scoren 2016?


Nicolai

Recommended Posts

20 timer siden, peejay skrev:

som selvfølgelig ikke kan imponere noget her på VMG, men jeg er bare tilfreds med at det går fremad, og så er den ikke længere

 

39 point er 39 point uanset hcp, så flot spillet :thumbsup:

Redigeret af Årgang63
39 ikke 37
  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

På 16. juni 2016 den 21:30 , Årgang63 skrev:

Så lykkes det endelig, rundt i 77 slag, 8 bogies, 9 pars, 1 birdie og en eagle :D Dåser hul 17, kort par 4, fra 47m.

 

Jeg er ikke gode venner med min driver for tiden, kommer ikke ud over 200m, men misser kun 2 fairways i dag, begge koster en bogie. Mine jernslag har aldrig været bedre, her kommer undervisning og nyt sving mig til gode. Rammer 8 GIR, de korte driver slag betyder at der er 4 huller, som jeg ganske enkelt ikke kan nå i regulation. Jeg har ændret på min puttning, koncentrere mig at release putteren og lave et godt rul, så vi er gode venner for tiden, min putter og jeg, kikser ikke mange putt fra 2m og ind.

 

Alt i alt super dag på banen:hyper:

Super flot runde!

 

Hvad har du ændret i dit sving?

Link til kommentar
Del på andre sites

13 timer siden, peejay skrev:

39 point i dagens sponsormatch i Harre Vig. Førsteplads i holdkonkurrencen og 2. plads i B-rækken á point med vinderen. Ikke så tosset endda.

 

Ny nedskrivning til hcp 46 (som selvfølgelig ikke kan imponere noget her på VMG, men jeg er bare tilfreds med at det går fremad, og så er den ikke længere ... :D).

Det vigtigste er du selv er tilfreds, hvad som imponerer forskellige brugere på VMG, er nok meget individuelt. Selv tror jeg ikke, at ret mange kigger så meget på hvilken hcp-gruppe brugerne tilhører, men mere på hvad der skrives og hvordan det skrives.

@LHW er vel den som har bidraget mest til min og mange andres tekniske viden om fitting og udstyr. Det som kommer fra LHW's tastatur bliver altid læst grundigt, modsat enkelte andres indlæg, som bare bliver registret uden at gøre indtryk. Det til trods for at jeg ikke kender LHW's hcp-niveau, men jeg har dog en fornemmelse, efter at have fulgt ham siden han startede med golf og deltog i debatten på Golfonline.dk

 

Tillykke med det nye hcp. :thumbsup:

  • Upvote 2
Link til kommentar
Del på andre sites

5 timer siden, Smut skrev:

Super flot runde!

 

Hvad har du ændret i dit sving?

 

Tak :thumbsup:

 

Jeg har indtil nu været nærmest 100% selvlært og spillet med super stærkt grip, venstre hånd helt under grippet, kort og lavt (nærmest ikke eksisterende ) tilbage-sving. I år skulle så være året hvor jeg ville prøve, at lære et mere "rigtigt" golfsving, mere krop, mindre arme. Så tæt på neutralt grip, længere og højere tilbagesving mere krop, er det nye, prøve at svinge køllerne i stedet for at slå :D

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Super flot runde!

 

Hvad har du ændret i dit sving?

 

Tak :thumbsup:

 

Jeg har indtil nu været nærmest 100% selvlært og spillet med super stærkt grip, venstre hånd helt under grippet, kort og lavt (nærmest ikke eksisterende ) tilbage-sving. I år skulle så være året hvor jeg ville prøve, at lære et mere "rigtigt" golfsving, mere krop, mindre arme. Så tæt på neutralt grip, længere og højere tilbagesving mere krop, er det nye, prøve at svinge køllerne i stedet for at slå [emoji3]

Venstrehånds spiller?

Venstre hånd under grippet lyder som et svagt grip

ddc4f376376c2b7fd01f43145b0e6b79.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link til kommentar
Del på andre sites

Fredag var jeg i Sverige med nogle kollegaer og spille på Bokskogens Golfklub, vi startede med Gamle Banen, i nærmest vindstille forhold. For at alle skulle være med valgte vi at spille fra tee 58..

Jeg har arbejdet med at ændre mit sving i år, og havde i onsdags haft en lektion hvor gribet var rettet til... Og da det var første gang på en ny bane, valgte jeg at spille sikkert fra tee, så jeg tog forhindringerne ud af spil.

 

http://golfshot.com/Rounds/Detail/169-34667902-34668083

 

Sjældent har jeg ramt bolden så godt som den runde, kommer rundt i 6 over par. Men burde have været bedre, jeg har 4-5 slag som jeg burde have haft i.


De slag jeg burde have reddet.

Hul 7. Duffer wedge fra 100 meter, spiller for langt, chipper retur og 2 putter :mad: (1-2 Slag, 3 -dårlige slag på et hul) 

Hul 13. sender driver i venstre,  men kommer på dog på green, misser et halvmeter put for par. (1- slag u koncentreret put)

Hul 16. Prøver det frække slag, at slå "lige" over greenbunkeren så jeg kan stå med et op af bakke put.. mangler en halv meter :baby:, og koster 2 bunker slag. et jern mere i indspillet og jeg havde haft et sikkert 2-put.. (2-slag, dårlig beslutning)

 

Derudover har jeg 3 huller hvor bolden sneg sig uden om hullet :baby:

 

 

Redigeret af Engslev
  • Upvote 2
Link til kommentar
Del på andre sites

I går blev jeg indkaldt som reserve til vores regions hold (A-rækken). Udebane mod Midsjælland, en bane jeg har spillet en gang for 8 eller 9 år siden... 

 

Jeg startede som ad h*** til :mad:, kunne ikke ramme greens og kunne ikke finde farten på greens (Syntes de var lidt hurtigere end øve greens). Jeg var 5 nede efter 5...:baby:

 

http://golfshot.com/Rounds/Detail/172-34748019-34748203

 

På hul 6, rammer jeg bolden ordenligt, og min modspiller laver en fejl, og jeg vinder det første hul.. Derefter vinder jeg hul 8, 10, 11, 14, 15, 16 og er Dormy 2 efter 16.. Smider en bold i vandet på hul 17, men vinder hul 18 og tager sejren med 2-0... Det var saftsusseme  en god fornemmelse. :D 

Jeg er godt klar over at jeg var heldig at min modspiller ikke kunne komme op i gear efter at han troede at jeg var nede i sækken, men det tager jeg gerne med

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Tjaa umiddelbart skulle jeg vel ikke lykønske dig med sejren, men alligevel ;)

Det er sgu en god bagni du får samlet sammen der, 2 over er ikke helt skidt, for mig er bagni noget mere besværlig end forni :) 

Jeg er dog lidt nysgerrig på hvordan du spillede hul 14, som du laver birdie på ?

Kan se du spillede driver på hullet, hvor langt slår du din driver ??

Link til kommentar
Del på andre sites

26 minutter siden, Xfeldt skrev:

Tjaa umiddelbart skulle jeg vel ikke lykønske dig med sejren, men alligevel ;)

Det er sgu en god bagni du får samlet sammen der, 2 over er ikke helt skidt, for mig er bagni noget mere besværlig end forni :) 

Jeg er dog lidt nysgerrig på hvordan du spillede hul 14, som du laver birdie på ?

Kan se du spillede driver på hullet, hvor langt slår du din driver ??

:D

Normalt slår jeg ca. 230 meter carry med driveren. Jeg slog over højre bunker, så bolden trillede forbi træet bolden slutter lidt under og 10 meter forbi træet. Jeg har derfra et helt frit slag ca 100 meter til midtgreen. 2-slaget var PW, op af bakken med let side/modvind, gav et 2 meter put for birdie

Redigeret af Engslev
Link til kommentar
Del på andre sites

Ok tænkte nok det var sådan noget lign. du havde spillet det :) 

Spiller det normalt ikke sådan, da jeg er lidt for bange for at ende i de træer der står til højre for bunkers, det er nemlig noget skidt derfra :no:

Takker mange gange.

Link til kommentar
Del på andre sites

8 timer siden, Engslev skrev:

I går blev jeg indkaldt som reserve til vores regions hold (A-rækken). Udebane mod Midsjælland, en bane jeg har spillet en gang for 8 eller 9 år siden... 

 

Jeg startede som ad h*** til :mad:, kunne ikke ramme greens og kunne ikke finde farten på greens (Syntes de var lidt hurtigere end øve greens). Jeg var 5 nede efter 5...:baby:

 

http://golfshot.com/Rounds/Detail/172-34748019-34748203

 

På hul 6, rammer jeg bolden ordenligt, og min modspiller laver en fejl, og jeg vinder det første hul.. Derefter vinder jeg hul 8, 10, 11, 14, 15, 16 og er Dormy 2 efter 16.. Smider en bold i vandet på hul 17, men vinder hul 18 og tager sejren med 2-0... Det var saftsusseme  en god fornemmelse. :D 

Jeg er godt klar over at jeg var heldig at min modspiller ikke kunne komme op i gear efter at han troede at jeg var nede i sækken, men det tager jeg gerne med

 

 

 

Stærkt kommet igen med en god sejr!! Man skal ligge rigtigt på greens for, at ha' en chance ;) Hvem spillede du mod, hvis jeg må spørge? Vil lige høre hvem jeg skal mobbe :D:D 

Link til kommentar
Del på andre sites

2 timer siden, Golfkid skrev:

 

Stærkt kommet igen med en god sejr!! Man skal ligge rigtigt på greens for, at ha' en chance ;) Hvem spillede du mod, hvis jeg må spørge? Vil lige høre hvem jeg skal mobbe :D:D 

Jeg spillede mod Ole, jeg fik ikke fat på han efternavn, men han arbejder i Stark. Men lad med være med at mobbe for meget, det var en hyggelig runde, også inden jeg fandt min spil :)

Link til kommentar
Del på andre sites

3 minutter siden, Engslev skrev:

Jeg spillede mod Ole, jeg fik ikke fat på han efternavn, men han arbejder i Stark. Men lad med være med at mobbe for meget, det var en hyggelig runde, også inden jeg fandt min spil :)

 

Det må være "Lille" Ole... Han kender jeg ganske udemærket, så skal nok give ham lidt røg :D han er en skide fin fyr :) 

  • Upvote 2
Link til kommentar
Del på andre sites

Spillede to runder i går,

 

Først herredagen hjemme.

41/41 for brutto 82, netto 72 og 36 point.

http://golfshot.com/Rounds/Detail/173-34753381-34753566

Stabilt spil med strid modvind på vores længst spillende huller og afslutningshullerne. 3-puttet på hul 3 var noget lort, på hul 14 havde jeg flækket mit andet slag op på det bagerste af tre plateauer og skulle putte ned til en pind der var sat i nederste plateau, så den kan jeg acceptere.

Jeg havde taget en gammel driver med på banen som jeg slog et par gange. Det skulle jeg nok bare have ladet være med :D 

 

Derefter high/low hulspilsmatch i kollegagolf, på Næstved GK

42/42 for brutto 84, netto 73

http://golfshot.com/Rounds/Detail/174-34768727-34768913

Jeg havde laveste hcp og skulle derfor spille fra scratch mens de andre fik fratrukket tilsvarende slag. Det kan godt være lidt hårdt at spille mod banepar på de sværeste huller hvor modstanderen har tildelte slag.

Var ikke så sikker med hybriden, og fik én gang slået den SÅ dårligt at jeg røg out på hul 10 der på dagen målte 200 meter til flaget i bagkant og dertil spillede i modvind.

Var ret sikker fra 75-110 meter, og holer da også 2 gode birdies og havde et par chancer mere. Putteren var varm og de bunkerslag jeg fik klarede jeg bedre end normal (på hul 4 er det 2 slag i forskellige bunkers)

... så matchen blev afgjort på hul 14 med 9/8 (der spilles om 2 point pr hul)

Link til kommentar
Del på andre sites

Herreklubbens hulspils turnering, min modstander har ekstra slag på banens 11 sværeste huller. Det er en af den slags matcher som kan gå helt galt, men heldigvis spiller jeg godt og vinder 6/5. 9 pars, 1 birdie, deler for øvrigt hullet som jeg laver birdie på:P 

Link til kommentar
Del på andre sites

Det går skidt med scoren.

 

Jeg har i år haft 2 runder på 39 og 38 point. 5 runder mellem 30 og 36. Resten har ligget mellem 26 og 29.

 

I går kom så årets dårligste på hjemmebanen - 26 point. 

 

Det er det samme stort set hver gang: For ni går ok. Alt fra 15 til 22 point. Derefter går det ned af bakke. I går var det 16 point på for ni. Hul 10 gav 2 point. Hul 11 - 13 blevet streget. Derefter 1, 1,  2, 0, 4. 

 

Jeg fatter ikke at det altid skal gå dårligt for mig på bagni. Det har stået på i en måned nu. Jeg kan forstå at der er nogle huller man ikke er så gode venner med, men ni huller er i overkanten.

 

Samtidigt fungerer mine jernslag langt fra godt. Det er ellers det jeg har haft det nemmest med, og det var for det mest ubesværet. De korte indspil og putter fungerer ok, men hvis man ikke kan komme ned for at lave indspil og putte, er det lidt op ad bakke.

 

Når jeg kommer ind med 28-29 point undrer jeg mig ofte over at det alligevel er blevet til det, når jeg tænker på det utal af dårlige (flækkede, toppede og skæve) jernslag jeg har haft. De dårlige jernslag startede sjovt nok samtidigt med at jeg begyndte at bruge driveren.

 

Pt. har jeg det sådan at jeg ikke har meget lyst til at tage ud og spille, da jeg tit bliver skuffet. Jeg spiller alligevel og bliver så skuffet... Samtidig har jeg desværre en tendens til at lade alle de dårlige slag gå ud over humøret, og det er heller ikke rart. Det har nok noget (meget) at gøre med, at jeg ved jeg kan gøre det langt bedre, og at det går mig på at det, der plejer at ligge på rygraden er væk.

 

Jeg trænger til nogle succesfulde runder, så jeg kan få lysten og glæden til spillet tilbage.

 

 

 

 

Redigeret af Kaizer
Edit
Link til kommentar
Del på andre sites

Vær med i debatten

Du kan skrive dit svar nu og registrere senere. Hvis du har en konto, kan du logge ind nu for at skrive svaret med din konto.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er genskabt..   Slet indhold af tekstfeltet

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...

Vigtig information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden