Hop til indhold

Recommended Posts

  • Svar 52
  • Oprettet
  • Seneste svar

Mest aktive i denne tråd

Mest aktive i denne tråd

Billeder

Skafterne er 107 Gram og et "safe valg", hovederne MX 23 er IMO helt konge og kan spilles så længe du vil, men de er 10 år gamle. Nye grip er også godt, men grip kan tilpasses i størrelse, men ikke når de først er monteret på.

Cobra S3 med Nippon på 103 gram er også et godt valg

Redigeret af LHW
Link til kommentar
Del på andre sites

Skafterne er 107 Gram og et "safe valg", hovederne MX 23 er IMO helt konge og kan spilles så længe du vil, men de er 10 år gamle. Nye grip er også godt, men grip kan tilpasses i størrelse, men ikke når de først er monteret på.

Cobra S3 med Nippon på 103 gram er også et godt valg

Jeg prøvede at slå med et MX23 6-jern på ni huller i dag. Jeg har en tendens til at slice den til højre ved mishits, men alt i alt var det en fornøjelse at spille med det.

 

Ved dog ikke om det er en god ide at købe nogle jern fra 2005? Her tænker jeg på holdbarhed, men også det faktum at der er monteret nye greb. Er det noget som vil være skidt for mig som nybegynder?

Redigeret af Nibo12
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg prøvede at slå med et MX23 6-jern på ni huller i dag. Jeg har en tendens til at slice den til højre ved mishits, men alt i alt var det en fornøjelse at spille med det.

 

Ved dog ikke om det er en god ide at købe nogle jern fra 2005? Her tænker jeg på holdbarhed, men også det faktum at der er monteret nye greb. Er det noget som vil være skidt for mig som nybegynder?

 

Der er intet holdbarhedsproblem i at de er fra 2005, og nye grips er kun en fordel. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Der er intet holdbarhedsproblem i at de er fra 2005, og nye grips er kun en fordel. 

Okay, tak for hurtigt svar :) 

Mht grips tænkte jeg bare på at LHW skrev at de kunne tilpasses men ikke når de var monteret, hvilket man må formode når standen er 10/10 som der står...

Link til kommentar
Del på andre sites

Velkommen, og blæse være med "bomberne".  :thumbsup:

 

Det eneste du ikke må gøre er at købe noget, du ikke har prøvet!!! Når det så er sagt, vil du aldrig blive helt klog på, hvilket golfsæt du bør vælge, hvis du ikke har dem allesammen på samme tid og kan måle længderne og fornemmelsen direkte. Der kommer et tidspunkt, da du må tage et valg og stå ved det; så kan du bruge de næste 2-3 år til at blive klogere på udstyr (det er en jungle!).

 

Lars

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har nu spillet 18 huller (9 i går og 9 i dag) med Mizuno MX 23's 6-jern. Igår lavede jeg 14 point, men idag fik jeg indstillet 6'eren, som jeg bruger til udslagene og det resulterede i 28 point på 9 huller. Så jeg er rimelig komfortabel med MX 23'eren.

 

Jeg tror derfor jeg vælger dette jernsæt:

http://www.golfbidder.com/da/product/502906/Mizuno_MX-23.html

Tak for jeres hjælp! :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu kan jeg se, at nogle af jer skriver, at man ikke skal gå på kompromis med putter.

 

Hvad vil I anbefale af puttere og priser for mig?

 

Vil helst have en uden alt det der halløj bagud til ;)

Redigeret af Nibo12
Link til kommentar
Del på andre sites

Nu kan jeg se, at nogle af jer skriver, at man ikke skal gå på kompromis med putter.

 

Hvad vil I anbefale af puttere og priser for mig?

 

Vil helst have en uden alt det der halløj bagud til ;)

Tag ud i butikkerne og prøv så mange som muligt.

 

Den som føles bedst og som du kan "styre" hovedet på, den køber du.

Glem mærke, model, årgang etc. Bare køb den som føles bedst og så træn, træn og atter træn.

Link til kommentar
Del på andre sites

Tag ud i butikkerne og prøv så mange som muligt.

 

Den som føles bedst og som du kan "styre" hovedet på, den køber du.

Glem mærke, model, årgang etc. Bare køb den som føles bedst og så træn, træn og atter træn.

 

Det er til at tage og føle på så ;) 

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu kan jeg se, at nogle af jer skriver, at man ikke skal gå på kompromis med putter.

 

Hvad vil I anbefale af puttere og priser for mig?

 

Vil helst have en uden alt det der halløj bagud til ;)

 

Mjae, jeg er af en anden mening.

 

Koncetrer dig om at komme fornuftigt op til green i første omgang. Put med hvad du kan få fat i, og begynd så at kigge på en ordentlig putter (og teknik) når du kan se at det er der din score kan forbedres mest.

Link til kommentar
Del på andre sites

Velkommen til Nibo :)
 

Du skal vælge det sæt, som du føler dig tilpas med og rigtig godt, at du afprøver lidt her og der - Dén mulighed havde jeg ikke, da jeg startede og det resulterede i en 3 fejlkøb. Så prøv og prøv alle de sæt du kan. Men kan læse mig til at du føler dig godt tilpas med MX23 og så er det jo selvfølgelig det, du skal købe. Du er stadig i et stadie, hvor der er mange skæverter og det vil du være i lang tid, men vælg det sæt, du føler "klikker" :)

Ang putter. Jeg prøvede(læs købte) selv en 4-5 puttere, før jeg fandt den der passede mig - Jeg var heller ikke til "bagud halløj" puttere, men vægtfordelingen på dem er helt anderledes end blade putter og har givet mig et langt bedre putt, så vær objektiv og kig ikke kun på udseendet, men den du har den bedste feeling med.

Pointen i mit indlæg er:
Prøv og prøv, og prøv så lidt igen - Til du finder det, der passer godt til dig. Kontingent er i forvejen dyrt, så lad være med at købe dig fattig i fejlkøb ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Vær med i debatten

Du kan skrive dit svar nu og registrere senere. Hvis du har en konto, kan du logge ind nu for at skrive svaret med din konto.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er genskabt..   Slet indhold af tekstfeltet

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...

Vigtig information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden