Hop til indhold

Opdatering Garmin S1


MRWilson

Recommended Posts

Jeg har lige være ude og gå en runde med en som havde Garmin s2. Når vi stod ved afstandsmarkeringer så var der en forskel på 4-5 m. Vi ved naturligvis ikke hvis der viste "forkert" men er den en der ved hvordan man opdatere sit Garmin. Har prøvet at gå ind på Garmin med mit serienummer, men syntes ikke lige jeg kan se noget om opdateringer. 

 

Eller sker opdateringer automatisk, hvis en bane ændres. 5 ,m er meget syntes jeg. JEg har gået med andre som også har Garmin s1. Der viser urene det samme.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har lige være ude og gå en runde med en som havde Garmin s2. Når vi stod ved afstandsmarkeringer så var der en forskel på 4-5 m. Vi ved naturligvis ikke hvis der viste "forkert" men er den en der ved hvordan man opdatere sit Garmin. Har prøvet at gå ind på Garmin med mit serienummer, men syntes ikke lige jeg kan se noget om opdateringer. 

 

Eller sker opdateringer automatisk, hvis en bane ændres. 5 ,m er meget syntes jeg. JEg har gået med andre som også har Garmin s1. Der viser urene det samme.

Du kan kigge lidt på Garmins Webupdater her

 

http://www8.garmin.com/products/webupdater/howtoinstall.jsp

 

Det virker på mit S1

 

/Mith

Link til kommentar
Del på andre sites

Var der mange træer der hvor I befandt jer? Det kan godt have indflydelse på signalet nemlig. Men nu skal man også huske at ure fra Garmin ikke er helt præcise.

 

Jeg har også S1 og S2 og jeg testede begge ure med min Bushnell Range Finder og fandt ud af hvilket ur der var mest præcist. I kan gøre det samme.

Link til kommentar
Del på andre sites

Der er en statistisk usikkerhed på GPS-systemet på +-5 meter. Det kan hverken Garmin eller nogle andre producenter gøre noget ved. Jo færre sattetilter som GPS'en kan få signal fra jo dårligere bliver målingen. På åbent land bør GPS dog være præcist...

 

Som vi har været inde på i en anden tråd, så laver de fleste producenter af golf-gps'er deres målepunkter (greens, bunkers mv) via satelitekort - f.eks. google maps. Så vidt jeg ved så er Skycaddie de eneste der reklamerer med at de laver målepunkter på selve banen. Når satellitbilleder omformes til kort, så er der også en statistisk usikkerhed. Ved dog ikke hvor stor den er. Jeg bruger freecaddie som golf-gps. Der er det brugerne selv der laver målepunkter på deres bane. Jeg har en enkelt gang oplevet at en kortopdatering fra google maps gjorde at kortet af banen flyttede sig nogle meter. Så måtte jeg i gang med at l flytte målepunkter. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Vær med i debatten

Du kan skrive dit svar nu og registrere senere. Hvis du har en konto, kan du logge ind nu for at skrive svaret med din konto.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er genskabt..   Slet indhold af tekstfeltet

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...

Vigtig information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden