Hop til indhold

Lübker Golf Club


claust

Recommended Posts

  • 3 år senere...
  • 10 måneder senere...
  • claust changed the title to Lübker Golf Club
  • 1 år senere...

Lübker har nu meldt yderligere ud om klubbens fremtid efter det lidt kaotiske år vi har været igennem. Golfklubben "genopstår" formelt næste år, efter det har kørt i rammen af resortet i år. Den nye konstruktion er er aftalt og godkendt mellem resortejeren og grundejerne.

Af det ting jeg bider mærke i, er det nye kontingent, der bliver 6500,- per år for et seniormedlemsskab. Det er 2100,- billigere end tidligere år. Det bliver spændende at se, hvad det har af konsekvenser, blandt andet omkring flere medlemmer, men i særdeleshed også omkring evt. indflydelse på banestanden, hvis der bliver væsentlig flere greenkeepere.

Link til kommentar
Del på andre sites

31 minutter siden, skrev SPetersen:

Lübker har nu meldt yderligere ud om klubbens fremtid efter det lidt kaotiske år vi har været igennem. Golfklubben "genopstår" formelt næste år, efter det har kørt i rammen af resortet i år. Den nye konstruktion er er aftalt og godkendt mellem resortejeren og grundejerne.

Af det ting jeg bider mærke i, er det nye kontingent, der bliver 6500,- per år for et seniormedlemsskab. Det er 2100,- billigere end tidligere år. Det bliver spændende at se, hvad det har af konsekvenser, blandt andet omkring flere medlemmer, men i særdeleshed også omkring evt. indflydelse på banestanden, hvis der bliver væsentlig flere greenkeepere.

 

Mener du væsentligt færre greenkeepere?!

 

Hvor mange er der nu?

 

Jeg har hørt rygter om ca. 30-32, da banen åbnede for første gang, men har også hørt at der er en del færre nu, og at nogle bliver flyttet til Lübker Square når det er vinter.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har ikke hørt at der skulle være nogen risiko for færre greenkeepere, med risiko for at banen bliver i dårligere stand. Tværtimod er planen klart at investere og skabe en større og mere aktiv klub, med endnu bedre faciliteter.

 

Jeg kender ikke de præcise tal, men det er vist rigtigt at da banen åbnede var der ca. lige så mange greenkeepere, som der er huller, dvs. 27. I dag mener jeg at der kun er 6-7 greenkeepere, men banen har også i 2018 stået superskarpt, som den altid gør. Især i juli/august var forskellen til de omkringliggende baner meget markant. Da andre baner var visne og tørre, stod Lübker stadig grøn og lækker.

 

Til 6500 kr/år er Lübker et suverænt "slagtilbud".

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 uger senere...

Godt, synes jeg  :thumbsup:

 

Jeg hører ude omkring at Lübker er et "snobbet" sted, og de gamle medlemmer kan godt genkende at der var noget om det, de første få år. I dag oplever jeg det stik modsatte. Klubben er så lille at alle kender alle, og der er ikke plads til snobberi eller andre former for klikedannelser. Tværtimod kender alle hurtigt hinanden, og der er ekstremt let at komme til at blive en del af klubben.

 

Vi er jo lidt specielle ved at klubben ikke har sit eget klubhus. Og så alligevel. For vi mødes jo bare i cafeen eller restauranten, og får en øl ligesom man gør de fleste andre steder.  Lidt dyrere end at tage en øl i en kasse og lægge en tier, men jeg oplever det slet ikke som et problem.

 

Kernen i klubben er en gruppe af ret aktive lokale spillere, som i øvrigt spiller året rundt. Vi er vel op til 25-30 stykker til tirsdagsgolf om sommeren og en 10-15 stykker om vinteren, hvor der spilles søndagsturnering.  Der er en ret god spredning aldersmæssigt, og jeg oplever ikke helt den samme overvægt af ældre spillere, som man ser mange steder.

 

Mange medlemmer er lang distance medlemmer, fordi de har sommerhus i resortet. Derfor er vi ikke så mange faste spillere, hvilket så også betyder at der er rigtig god plads og altid ledige tider.

Link til kommentar
Del på andre sites

Vær med i debatten

Du kan skrive dit svar nu og registrere senere. Hvis du har en konto, kan du logge ind nu for at skrive svaret med din konto.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er genskabt..   Slet indhold af tekstfeltet

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...

Vigtig information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden