Hop til indhold

Hurra - fik endelig spillet en runde


Finseth

Recommended Posts

Efter mere end 2 måneders ufrivillig vinterpause var det fantastisk endelig at få spillet 18 huller.

Spillet var ikke helt så rustent som jeg havde frygtet.

Jeg vil lige tilføje at jeg på ingen måde kan anbefale greens i Comwell Kellers, men på denne årstid må man tage de sommergreens man kan finde. De er ca. lige så jævne som en Duplo-klods

 

http://golfshot.com/rounds/detail/48-14965053-14965114

Link til kommentar
Del på andre sites

Efter mere end 2 måneders ufrivillig vinterpause var det fantastisk endelig at få spillet 18 huller.

Spillet var ikke helt så rustent som jeg havde frygtet.

Jeg vil lige tilføje at jeg på ingen måde kan anbefale greens i Comwell Kellers, men på denne årstid må man tage de sommergreens man kan finde. De er ca. lige så jævne som en Duplo-klods

 

http://golfshot.com/rounds/detail/48-14965053-14965114

Klasse runde.

 

Har Comwells bane ikke været skidt det sidste laaange stykke tid. Det er i hvert fald, hvad jeg har fået fortalt 

Link til kommentar
Del på andre sites

imponerende. Var greens slet ikke frosne eller bare lidt i bunden? Vores bane er en ren tivolibane med alt det frost :(

 

Greens er ikke frosne - men de er godt nok ikke særlig gode. Banen virkede heller ikke frossen - kun vandløb og søer. 

Så den er spilbar - bliver nok ikke lige min favoritbane, men som sagt - på denne årstid er der ikke plads til at være kræsen

Link til kommentar
Del på andre sites

Bare for at holde lidt objektivitet i denne sag.. ja, det lyder sjovt når et medlem af den omtalte klub siger det  :P, men det du har spillet på er "Pay & Play" sløjfen (Syd). Den bliver jo lige netop "ofret" her henover vinteren, for at holde al uønsket slitage (spil udenfor vækstsæsonen) fra de andre sløjfer. At den i sommersæsonen jo så ydermere bliver hærget af utallige øl-spillere, gør den jo heller ingen tjenester mht. stand om vinteren.  :hmm:

 

Synes bare det er vigtigt at give ALLE informationer, når man beslutter sig for at tale nedladende om en anden bane i lokalområdet.

Link til kommentar
Del på andre sites

I øvrigt ved jeg ikke hvad du vil klassificere som en "god" green efter to måneders frost/tø og manglende evne til at få maskiner på banen?

 

Jeg selv forventer kun, at græsset er kortere end hjemme i haven. Alt andet må man syd for alperne for at finde.  :)

Link til kommentar
Del på andre sites

I øvrigt ved jeg ikke hvad du vil klassificere som en "god" green efter to måneders frost/tø og manglende evne til at få maskiner på banen?

 

Jeg selv forventer kun, at græsset er kortere end hjemme i haven. Alt andet må man syd for alperne for at finde.  :)

 

Jeg synes at banen står rigtig fint i forhold til årstiden. Jeg ved godt at den bruges hele året, men mener ikke at problemet med greens er slitage - det klarer de forbavsende godt, men der blev hevet propper op i efteråret og der er ikke efterfølgende foretaget nogen topdresning eller andet, som kan jævne dem ud.

Jeg mener i øvrigt ikke at jeg taler nedladende om banen - beskriver blot greens som ikke særlig gode

Link til kommentar
Del på andre sites

Ah.. beklager Finseth. Fik ikke lige luret at Nik var inde over der. 

 

Der er skam lagt topdressing i efteråret.. men det passede lige præcis med 14 dages regn og deraf gennemvåde greens, så det forsvandt igen inden det kunne gøre nytte  :getlost:

 

Der er til i år blevet investeret i noget bedre green-materiel, så chancen for fair greens skulle være væsentlig større end nogensinde før. De har også været igang med dræn og nyt sand i bunkers, så også her skulle vi nu have en chance fremover.. 

 

Glæder mig helt til forårets komme, da vi helt er sluppet for svamp og andre genstridigheder på greens. Og hvis nogen har lyst, leger jeg da gerne guide på hjemmebanen engang i foråret  :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 uger senere...

Ah.. beklager Finseth. Fik ikke lige luret at Nik var inde over der. 

 

Der er skam lagt topdressing i efteråret.. men det passede lige præcis med 14 dages regn og deraf gennemvåde greens, så det forsvandt igen inden det kunne gøre nytte  :getlost:

 

Der er til i år blevet investeret i noget bedre green-materiel, så chancen for fair greens skulle være væsentlig større end nogensinde før. De har også været igang med dræn og nyt sand i bunkers, så også her skulle vi nu have en chance fremover.. 

 

Glæder mig helt til forårets komme, da vi helt er sluppet for svamp og andre genstridigheder på greens. Og hvis nogen har lyst, leger jeg da gerne guide på hjemmebanen engang i foråret  :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Ah.. beklager Finseth. Fik ikke lige luret at Nik var inde over der. 

 

Der er skam lagt topdressing i efteråret.. men det passede lige præcis med 14 dages regn og deraf gennemvåde greens, så det forsvandt igen inden det kunne gøre nytte  :getlost:

 

Der er til i år blevet investeret i noget bedre green-materiel, så chancen for fair greens skulle være væsentlig større end nogensinde før. De har også været igang med dræn og nyt sand i bunkers, så også her skulle vi nu have en chance fremover.. 

 

Glæder mig helt til forårets komme, da vi helt er sluppet for svamp og andre genstridigheder på greens. Og hvis nogen har lyst, leger jeg da gerne guide på hjemmebanen engang i foråret  :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Ah.. beklager Finseth. Fik ikke lige luret at Nik var inde over der. 

 

Der er skam lagt topdressing i efteråret.. men det passede lige præcis med 14 dages regn og deraf gennemvåde greens, så det forsvandt igen inden det kunne gøre nytte  :getlost:

 

Der er til i år blevet investeret i noget bedre green-materiel, så chancen for fair greens skulle være væsentlig større end nogensinde før. De har også været igang med dræn og nyt sand i bunkers, så også her skulle vi nu have en chance fremover.. 

 

Glæder mig helt til forårets komme, da vi helt er sluppet for svamp og andre genstridigheder på greens. Og hvis nogen har lyst, leger jeg da gerne guide på hjemmebanen engang i foråret  :)

Vil da gerne tage en runde med dig, skal igang med min anden hele sæson, har kun prøvet min Hjemmebane. Vil da gerne prøve nogle nye i år....

Link til kommentar
Del på andre sites

Vær med i debatten

Du kan skrive dit svar nu og registrere senere. Hvis du har en konto, kan du logge ind nu for at skrive svaret med din konto.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er genskabt..   Slet indhold af tekstfeltet

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...

Vigtig information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden