Hop til indhold

Franarret 1 pladsen eller ?


Recommended Posts

Ved vores sidste turnering har i år, foregået på 2 gange 12 huller på par. 3 banen hvoraf to huller var par 4 ,

Turneringen var uden handicap ,og slagspil, ligger jeg i + 3 med en anden , det bliver så afgjort ved laveste hcp , men er dette rigtig i slagspil , j eg kan godt forstå ved stabelford ved point lighed, men i slagspil , så burde den med højeste hcp vinde, da han på papiret er dårligst,og dermed har lavet et bedre resultat , det er ikke fordi jeg vil have en tudekiks, og præmien var ens,

Link til kommentar
Del på andre sites

Som udgangspunkt, er det højeste handicap der tager præmien ved samme bruttoscore. Men, det kan jo sagtens være, at turnerings ledelsen, har bestemt andet til denne turneringen. Det virker dog dumt, at laveste handicap skulle have fordel, ved lige score i slagspil og jeg har ikke før hørt om det.

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg har prøvet at google det, uden held. måske der burde være omspil. ?

Det er ikke PGA Touren.

Omspil bruges ikke i klubturneringer, med undtagelse af klubmesterskaberne.

Enten tager man højeste/laveste handicap

ellers tager man de sidste 3,6 eller 9 huller.

Det skal naturligvis være meldt ud på forhånd, og er der tilmelding i Golfbox, bør dette også stå under turneringsbetingelserne.

Men der er ikke nødvendigvis noget forkert i den måde tingene blev afgjort.

Link til kommentar
Del på andre sites

Og hvis du nu selv gad kigge i Golfbox, står der under tuneringsbetingelserne:

Ved lige score afgøres placeringer efter laveste handicap og lodtrækning.

Så er den ged vist barberet

ja ja ja ,har set det men alligevel, jeg syntes ikke det giver mening, når man spille fra scratch i slagspil,
Link til kommentar
Del på andre sites

Der er ingen regler, udover hvad turneringsledelsen har skrevet i proportionerne. De kunne jo i princippet have valgt den med de mest blå sokker, bare det er oplyst på forhånd.

Jeg synes selv, at alt andet end lodtrækning er fuldstændig hul i hovedet. I alle former for golfspil. Der er usandsynligt mange usikkerheder og indbyggede faldgruber i alt andet, og det er altid bare til grin at basere på handicap (så er man jo ikke lige.. folk med lavt handicap har en indbygget fordel ifht. dem med højere handicap) og/eller bagni (gunstart = uens spillerækkefølge = spillerne har spillet hullerne i forskellig "friskheds" tilstand)

Næh du.. tag det med et smil. Uanset fremgangsmåden er det HELT tilfældigt hvem der "vinder" den største præmie.

Link til kommentar
Del på andre sites

Vær med i debatten

Du kan skrive dit svar nu og registrere senere. Hvis du har en konto, kan du logge ind nu for at skrive svaret med din konto.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er genskabt..   Slet indhold af tekstfeltet

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...

Vigtig information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden