Hop til indhold

Hvordan administreres spillere på 27 huller?


Recommended Posts

Jeg skal en tur sydpå senere på foråret, og der skal jeg spille en bane (Almenara), der har 27 huller, men jeg er så kommet til at tænke på, hvordan klubberne/banerne egentlig normalt administrerer baner med 27 huller? Jeg har spillet en enkelt (rædselsfuld) runde på Smørum, men ellers har jeg ikke prøvet 27-hullers anlæg hverken i DK eller udlandet.

Har man kun 18 huller åbne hver dag? Starter man spillere på alle 3 sløjfer og lader dem så flette? Jeg er jo interesseret i at spille alle 27 huller jævnt og ikke de samme 18 huller hver dag i en uge.

Hvis der er nogle af jer, der har erfaringer fra Almenara eller andre 27-hullers anlæg, så hører jeg gerne fra jer.

Link til kommentar
Del på andre sites

Som jeg kender det er det meget forskelligt;

 

Nogle steder er alle sløjfer frit tilgængelige, og skal blot spilles i en bestemt kombination/rækkefølge. Det er mit indtryk at dette gælder for de fleste tilfælde.

 

Andre har lukket 9 huller 'på tur', så det hele tiden kun er 18 huller åbne - det kan f.eks. være en fordel hvis der er projkter i gang med forbedring af banen eller udbedring af skader osv...
Link til kommentar
Del på andre sites

Måske er det en 18-huls bane og en 9-huls bane. Er det 3 "ligeværdige" 9-huls sløjfer, roteres der ofte, så det f.eks. den ene uge er 1-18, der er 18 huls-bane og 19-27, der er 9-huls bane - ugen efter er det så 10-27, der er 18-huls bane og 1-9 der er 9-huls - ugen efter igen er det 27-9, der er 18-huls bane og 10-18, der er 9-huls bane .... for at spille de 27 huller spiller du så en runde på 18 og en runde på 9 (sådan som jeg har gjort både igår og idag på hjemmeklubben med sommergreens Thumbs Up, bare lige for at dryppe lidt malurt i bægeret hos dem der stadig måtte have vintergreens) ... sådan har jeg set det praktiseret flere steder...

Link til kommentar
Del på andre sites

De har en greenfeepris for 9, men indrømmet; jeg kender ikke det aktuelle anlæg. Mon ikke de så roterer rækkefølgen, a-b-c, b-c-a, c-a-b (og måske endda flere), og så lukker eventuelle 9-huls-spillere ud på hul 19, der er nok en del, der blot spiller 18. Jeg kan ikke forestille mig, at de vil lukke spillere på både hul 1, 10 og 19 ud på samme tee, så bliver det da noget af et flettecirkus Dead

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er også derfor, at jeg spørger - så jeg ikke skal "forestille mig", men høre om nogen har erfaring fra at spille 27-hullers anlæg Smile

Jeg har nu været i Portugal/Spanien de sidste 4 år, og der er aldrig nogen, der kun spiller 9 huller på en 18-hullers bane. Det koster simpelthen for meget i green fee.

Link til kommentar
Del på andre sites

I min hjemmeklub har vi 27 huller, og man må starte på alle tre sløjfer. Derfor er der sjældent lang kø ved første tee(der er jo tre at vælge imellem).

 

MEN...

Jeg har ofte mulighed for at starte hverdagsrunder kl ca14 hvor der ikke er mange der slår ud. Forni går flydende og hurtigt, lige til man når 10. tee, hvor der skal flettes med langsomt spil til følge. Det er virkelig noget der kan ødelægge en runde.

 

Håber min klub laver om, så der bliver 18 primærhuller. Det giver måske lidt mere kø på første tee, men flowet/rytmen ændres ikke i løbet af runden.

 Derudover er der jo 9 huller til dem der kun vil spille dem, og til greenkeeperne
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har nu været i Portugal/Spanien de sidste 4 år' date=' og der er aldrig nogen, der kun spiller 9 huller på en 18-hullers bane. Det koster simpelthen for meget i green fee.
[/quote'] nu er det jo så også en 27-hullers bane Smile ... 30€/9hul, 85€/27hul på Almenara - det er fair nok pris i mine øjne, men nok om det

Det er også derfor' date=' at jeg spørger - så jeg ikke skal "forestille mig", men høre om nogen har erfaring fra at spille 27-hullers anlæg Smile
[/quote'] Det er så også det jeg svarer på, jeg misforstår dine indlæg som om at du, i mangel af respons på den specifikke bane, ønskede erfaringer fra 27-hullers anlæg genereltWink. Men nok om det også, hav en god tur hvertfald - godt man ikke er det mindste misundelig Unhappy
hsahirf2009-03-01 20:25:34
Link til kommentar
Del på andre sites

Vær med i debatten

Du kan skrive dit svar nu og registrere senere. Hvis du har en konto, kan du logge ind nu for at skrive svaret med din konto.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er genskabt..   Slet indhold af tekstfeltet

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...

Vigtig information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden