Hop til indhold

Hvornår kommer det?


Graxtor

Recommended Posts

Altså følsen af at nu kan man spille golf? Nu er jeg langt om længe er jeg jo kommet i gang (det tog kun 5 år på venteliste..) Og det er rigtig godt at have fået noget ordentligt træning, hvor man kan mærke at pro'en har en lidt mere langsigtet planSmile

Men for jer der har spillet mere end 2 måneder, hvornår følte i at der var flow i spillet? Altså at i kunne gå en runde i fornuftig tid og at man kan spille baner som man ikke kender uden at gå i panik.

Uden at have noget idet, så har jeg en ide om at det må komme når man nærmer sig handicap 20-25 stykker?

Håber at I forstår mit spørgsmål Smile

Link til kommentar
Del på andre sites

Fornemmelsen er et mystisk begreb i golf, nogen gange når man står over bolden får man en fornemmelse af at det går galt og nogen gange stopper man så op og starter forfra med stance osv men desværre er det sådan at man i de fleste tilfælde slår til skidtet og håber det bedste, du kan sagtens have fornemmelsen i hcp 54 du skal altid huske at spille efter dine evner og det er nemt sagt når 90 procent altid forsøger noget som lige er over ens niveu---- Håber du forstår dette Tongue

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Graxtor.

Tror skam godt at jeg kan følge dit spørgsmål. Jeg tror dog ikke, at du bør tænke så meget over, hvor langt nede i handicap man bør være, før man kan spille en runde igennem uden stress og jag.

Hvis man kan gå en runde golf, hvor man selv kan glæde sig over lidt gode slag eller putts, og man ikke generer andre på banen, jamen så må det jo være opskrften. Dette mener jeg nu godt at man kan, allerede som nybegynder.

Pas måske på med at have alt for store forventninger til egen evner inden runden, men glæd sig over de små ting. Husk på, at vi dyrker golf for at have det sjovt, og ikke fordi vi skal leve af det (Heldigvis) Smile

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er ikke helt nemt at svare på, men en god start kunne være at spille greenfee, sent fredag eller sent lørdag hvor der ikke er så meget pres på banerne.

Da det jo helst skal være en god oplevelse både for dig og dine medspillere, bør I være enige om at lukke bagfra kommende igennem ved først givne lejlighed - hvis en af jer føler, sig presset af bolden bagved, den der med at der skal være et hul ledigt holder ikke.

Er der noget som kan ødelægge et golfslag, er det hvis man føler man skal skynde sig, og har man først lukket igennem, kan man bedre koncentrere sig om det vigtigste - selv slaget.

Det er ikke nødvendigt at spille de dyreste baner i starten, der er rigeligt at se til med de nye afstande, anderledes greens og hvad der ellers er af overraskelser.

 

God tur

COP
Link til kommentar
Del på andre sites

For mig startede det, den dag hvor jeg ramte bolden HELT rigtigt første gang....

WOW tænker man, men er ikke helt overbevist om, at det rent faktisk var en selv der slog.

Man slår igen, det lyder forfærdeligt og bolden er ved at ramme sidemanden på rangen...

Man slår 10-20 bolde uden held, men pludseligt er den der igen.

 

Lyden af ren kontakt.

Synet af den flotte boldbane.

Følelsen af total lykke.

 

Så mit svar er. Hver gang du har et godt slag..... Wink
Link til kommentar
Del på andre sites

For mig betyder det intet, hvilket handicap, du har. Jeg har haft skønne runder med folk med handicap over 40 og forfærdelige med folk i hcp. 10. Det vigtige er, at du nyder runden og kan agere på banen. Det kræver lidt erfaring at få sving, flow, etikette og humør til at passe sammen på golfbanen, men når det sker, så er den hjemme.

For mig tog det ca. ½ år, før jeg selv følte mig sikker nok til at gå ud med "ukendte" mennesker og/eller på fremmede baner. Da havde jeg i øvrigt hcp. 37.

Link til kommentar
Del på andre sites

Vær med i debatten

Du kan skrive dit svar nu og registrere senere. Hvis du har en konto, kan du logge ind nu for at skrive svaret med din konto.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er genskabt..   Slet indhold af tekstfeltet

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...

Vigtig information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden