Hop til indhold

Værløse golfklub


Løven

Recommended Posts

Hvor spiller du/i idag?

 

Du får adgang til Firkløver. Har spillet i Mølleåen i flere år. Og vi spiller årlig venskabsmatch mod Væreløses herreklub - altid en munter eftermiddag. Ved ikke om det er det du søger da det virker som om du spiller med en fast gruppe.

Link til kommentar
Del på andre sites

Da du kender banen vil jeg ikke komme ind på den. Spiller selv Værløse flere gange årligt, i kraft af 4-kløver ordning som "Smut" er inde på. Generelt er der ikke meget negativt at sige om Værløse. Cafeen er lidt kedelig og synes ikke videre brugt, jeg ved at de et par år har haft "tvungen gavekort" til cafeen på  500,- (opkrævet oven i kontingentet), da den har manglet omsætning. Banen kunne også godt bruge en boldrendetid eller to, til en spontan tur.

Link til kommentar
Del på andre sites

En ting man bør være opmærksom på ved Værløse er at folk kan booke sig ind på bagni.

 

Har oplevet at få en tidlig start. Kun få foran og godt tempo. Alt godt indtil hul 10. Her står der så to grupper foran og vil slå ud. Det hele klumper til på bagni og det tager en evighed at komme igennem....

Redigeret af Smut
Link til kommentar
Del på andre sites

22 timer siden, skrev kris:

Cafeen er lidt kedelig og synes ikke videre brugt, jeg ved at de et par år har haft "tvungen gavekort" til cafeen på  500,- (opkrævet oven i kontingentet), da den har manglet omsætning.

Hvordan blev det mødt af medlemmerne? Jeg synes det lyder helt forkert, at man påtvinger medlemmerne at dække den manglende omsætning, som oftest skyldes dårlig mad, betjening og alt for høje priser. Jeg kommer selv lige fra en klub, hvor maden oftest var udsolgt eller meget smalt udvalg, ingen betjening i weekenderne efter kl 17.

3 timer siden, skrev Smut:

En ting man bør være opmærksom på ved Værløse er at folk kan booke sig ind på bagni.

 

Har oplevet at få en tidlig start. Kun få foran og godt tempo. Alt godt indtil hul 10. Her står der så to grupper foran og vil slå ud. Det hele klumper til på bagni og det tager en evighed at komme igennem....

Har 18hullers ikke fortrinsret? Sådan plejer det da at være i de klubber, som tillader udgang på hul 10.

Link til kommentar
Del på andre sites

Kender ikke nok medlemmer i Værløse til at sige noget fornuftigt om hvordan de tog det. Tror heller ikke klubben opkræver det længere - der er vist også en anden forpagter nu. Måske er det bare mig der lidt forkælet i hjemmeklubben hvor der altid er liv på terrassen foran klubhuset, men der virker altid lidt dødt i Værløse. Det kommer nok an på hvad man forventer af en klub, hvis man bare vil ud at spille og så hjem igen, så er Værløse fin. Men der summer ikke ligefrem af liv i og omkring cafeen når jeg har været forbi. 

Link til kommentar
Del på andre sites

3 timer siden, skrev kris:

Kender ikke nok medlemmer i Værløse til at sige noget fornuftigt om hvordan de tog det. Tror heller ikke klubben opkræver det længere - der er vist også en anden forpagter nu. Måske er det bare mig der lidt forkælet i hjemmeklubben hvor der altid er liv på terrassen foran klubhuset, men der virker altid lidt dødt i Værløse. Det kommer nok an på hvad man forventer af en klub, hvis man bare vil ud at spille og så hjem igen, så er Værløse fin. Men der summer ikke ligefrem af liv i og omkring cafeen når jeg har været forbi. 

Der er også meget mere liv på terrassen i min nye klub og det skyldes da sikkert, at udvalget er større, man møder en god betjening og priserne er acceptable - Det er hvertfald et sted jeg gerne sætter mig efter en runde, hvor i den gamle, kunne jeg ikke komme hurtigt nok ud i bilen.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

10 timer siden, skrev Nicolai:

Hvordan blev det mødt af medlemmerne? Jeg synes det lyder helt forkert, at man påtvinger medlemmerne at dække den manglende omsætning, som oftest skyldes dårlig mad, betjening og alt for høje priser. Jeg kommer selv lige fra en klub, hvor maden oftest var udsolgt eller meget smalt udvalg, ingen betjening i weekenderne efter kl 17.

Har 18hullers ikke fortrinsret? Sådan plejer det da at være i de klubber, som tillader udgang på hul 10.

Jo, der er fortrinsret for folk på 18 huller. Men bagni var allerede fyldt helt op. Derfor lang kø.

Link til kommentar
Del på andre sites

20 timer siden, skrev Smut:

Jo, der er fortrinsret for folk på 18 huller. Men bagni var allerede fyldt helt op. Derfor lang kø.

Det forstår jeg ikke, man kan holde styr på. Ikke at jeg ikke er fan af, at man kan gå ud på bag9, men ligefrem booke tider til det, synes jeg virker underligt.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

12 timer siden, skrev Nicolai:

Det forstår jeg ikke, man kan holde styr på. Ikke at jeg ikke er fan af, at man kan gå ud på bag9, men ligefrem booke tider til det, synes jeg virker underligt.

 

Præcis.

 

Systemet er sat op i Golfbox. Jeg skal ikke gøre mig klog på mekanikken. Men gætter på at den forudsætter at folk bruger 2 timer på ni huller og den så regner nogle flettetider ud man kan booke. Problemet opstår om morgenen når man kan gå hurtigere i to og tre bolde, hvilket får systemet til at bryde sammen...

Link til kommentar
Del på andre sites

6 timer siden, skrev Smut:

Præcis.

 

Systemet er sat op i Golfbox. Jeg skal ikke gøre mig klog på mekanikken. Men gætter på at den forudsætter at folk bruger 2 timer på ni huller og den så regner nogle flettetider ud man kan booke. Problemet opstår om morgenen når man kan gå hurtigere i to og tre bolde, hvilket får systemet til at bryde sammen...

Jeg må indrømme, at jeg ikke selv lige kan se fidusen i det, når du beskriver det sådan der. Altså jeg har da selv smuttet ud på bag9, hvis jeg kan se der er alt for meget kø i de tidlige morgentimer på spontane runder. I min gamle klub var det ikke tilladt, uden forudgående aftale. Og i den nye kan det ikke lade sig gøre, da hul 10 ligger helt ude i det bagerste hjørne.

Link til kommentar
Del på andre sites

Vær med i debatten

Du kan skrive dit svar nu og registrere senere. Hvis du har en konto, kan du logge ind nu for at skrive svaret med din konto.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er genskabt..   Slet indhold af tekstfeltet

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...

Vigtig information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden