Hop til indhold

Jumbo max grip


Recommended Posts

Jeg har ingen kendskap til nogen som ligger inde med Jumbomax, men der kan selvsagt være nogen.
De jeg har set, var de jeg selv tog med fra varemessen i Orlando i 2011, og jeg har ikke hørt om andre som har solgt de.

http://www.jumbomax.com/

Generelt er diameteren det som gør at folk med dine problemer har det bedre med store grips, men Jumbomax er voldsomt store OG tunge, så vær obs på at total vekten endres en hel del. Siden jeg hentet 1 generation, har de lanseret nye modeller, og om du ikke finner nogen i DK, er de å finne på nettet. 

https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2380057.m570.l1313.TR1.TRC0.A0.H0.Xjumbomax.TRS0&_nkw=jumbomax&_sacat=0

Alternativet er almindelig Jumbo size som jo er mindre, og lettere, og der vil jeg anbefale å se på Lamkin crossline om du skulle finne det aktuelt, de burde finnes flere steder i DK også som Jumbo, og som alle andre grips, kan de bygges større med build up tape. De koster også under det halve av Jumbomax

http://www.lamkingrips.com/shop/crossline-golf-grips.html
 

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Lars

Tak for svaret. Jeg vil prøve at læse om disse grips. Jeg havde ikke tænkt at vægten ville ændre sig så meget.

Det jeg havde fokuseret mest på er at de skulle være gode for mine hænder.

Men hvis de andre også er det og nemmere at komme til kunne det være en mulighed.

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu ved jeg ikke om dit hcp er opdateret, men det er almindeligt kendt, at nyere golfere, har en tendens til at klemme unødvendigt hårdt, hvilket jo ikke gavner for din finger, så hav også fokus på den del :) 

Del også gerne dine oplevelser, når du finder ud af, hvad der virker for dig, for der er sikkert andre der kan bruge de tips :) 

Link til kommentar
Del på andre sites

2 hours ago, Nicolai said:

Nu ved jeg ikke om dit hcp er opdateret, men det er almindeligt kendt, at nyere golfere, har en tendens til at klemme unødvendigt hårdt, hvilket jo ikke gavner for din finger, så hav også fokus på den del :) 

Del også gerne dine oplevelser, når du finder ud af, hvad der virker for dig, for der er sikkert andre der kan bruge de tips :) 


Det ligger nok ikke der, jeg kender han som kunde, og har solgt han Arthritic grips, altså grips special lavet for de med ledgigt og den slags som mange spillere har plager med, og det er egentlig ikke noget "specielt" ved de andet som at de konsekvent kommer som MID size og mindre taper facon, og så har de en lidt underlig overflade.

Diameter er hoved pointen, og eftersom den må være god både på øvre og nedre hånd (som på Arthritic grips), anbefalede jeg Lamkin Crossline som har en "moderat taper" og findes både i MID og Jumbo, dog ikke så store som Jumbomax.
 
Jeg spiller selv Lamkin Crossline Jumbo, og de er 76 gram, mod Jumbomax som i den største veier 127 gram,  altså meget stor vægt differanse med godt 50 gram, og jeg ved Morten ikke har 120 mph med driver eller 100 mph med jern, så jeg tror ikke det er bra for han med så meget vægt som Jumbomax giver. De grips jeg har solgt Morten vejer 72 gram, så op til 76 er ikke noget å tale om, det er i gaden af tolerancen av variabler på grips som ofte er plus minus 3.5 gram

Det burde også være mulig å finde de i mange vanlige Golf shops, og er de service minded og har tryk luft, er det jo et øjeblik å blæse et grip på som man kan teste det, men såpas kan man ikke forvente, men muligheden er der.

Redigeret af LHW
Link til kommentar
Del på andre sites

Det er rigtigt jeg havde disse grip før alt udstyr brændte. På nyt udstyr har jeg alm grip. Jeg har også haft de gamle grip i tankerne men føler ikke de er tykke nok og blev aldrig rigtigt glade for det materiale de er lavet i. 

Grunden til jumbo max kom op er div klip jeg har fundet på nettet.

Jeg er glad for de nye oplysninger om vægt som jeg ikke havde tænkt.

Jeg vil prøve at finde de andre lamkin grip og så evt på et lag tape ekstra hvis det er. 

Link til kommentar
Del på andre sites

1 hour ago, mortenn4600 said:

Det er rigtigt jeg havde disse grip før alt udstyr brændte. På nyt udstyr har jeg alm grip. Jeg har også haft de gamle grip i tankerne men føler ikke de er tykke nok og blev aldrig rigtigt glade for det materiale de er lavet i. 

Grunden til jumbo max kom op er div klip jeg har fundet på nettet.

Jeg er glad for de nye oplysninger om vægt som jeg ikke havde tænkt.

Jeg vil prøve at finde de andre lamkin grip og så evt på et lag tape ekstra hvis det er. 


Et lag er "ikke noget", benyttes build up tape for golf kan man enkelt regne ud hvilken size man laver.
Et helt standard grip på et standard skaft giver en diameter på 0.900 Tommer, (2.29 cm) den diameteren er KUN gyldig 2 tommer ned for toppen af grippet, altså vil grip facon / taper bestemme hvordan det så bliver for den nedre hånd, og det kan variere en hel del fra model til model. Lamkin har generelt mindre taper end Golf Pride, altså har Lamkin en større diameter for den laveste hånd når vi sammenligner de. (foruden Golf Pride modeller som MCC+4)

Når vi så bygger op med BU tape, skal der 4 lag til før vi er på MID SIZE, den regner vi til 0.960 ( 2.44 cm)
Så er der nye 4 lag, i sum 8 op til Jumbo som er 1.020 tommer (2.59 cm)
De fleste club makere klarer 8 lag BU tape extra, så om vi siger det er det realistiske max, kan JUMBO bygges til ca 2.9 cm i diameter (målt 2 tommer ned fra enden)

Jeg målte aldrig Jumbomax, så jeg ved faktisk ikke hvor store de er, men det er som en tennisketcher til sammenligning, og MEGET større end Jumbo, så det er ikke noget at sige på at vegten også bliver derefter.

  • Like 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Vær med i debatten

Du kan skrive dit svar nu og registrere senere. Hvis du har en konto, kan du logge ind nu for at skrive svaret med din konto.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er genskabt..   Slet indhold af tekstfeltet

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...

Vigtig information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden