Hop til indhold

måske ny kvindelig golfspiller


Gæst

Recommended Posts

Kom meget gerne med ris

og ros

Det skal siges at dette er kun 4 gang hun er ude og prøve at spille golf ..

Hun slår ca 50 meter med SW i carry med frosne gule range bolde ..

Og vær nu seriøs Tak ...

Link til kommentar
Del på andre sites

Vi skal arbejde en del med venstrearmen, som skal forsøges strakt og dominerende i tilbagesvinget, samt undgå "chicken-wing" i gennemsvinget.

Når det så er sagt så rammes bolden faktisk udmærket af en helt ny, og 50 m. carry med SW er rigtigt flot

- der er selvfølgelig en del ting der kan arbejdes med, men som det første ville jeg sørge for at grippet er på plads, og så kigge på venstrearmen :)

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Der er da helt sikkert mange positive ting! Hvis bare hun forsøger at strække armene (også efter hun har ramt bolden), så kommer der helt sikkert resultater. Som @Finseth også siger... Der er set mange med mindre pæne sving, som har spillet længe.

 

Det er ikke sikkert det bliver aktuelt, som nybegynder, men nu nævner jeg det alligevel.

Hun skal passe på med ikke at komme til at bøje maven i nedsvinget, så vil man automatisk slå i måtten (tage bolden for tidligt) og tabe power - desuden skaber det kun problemer og ustabilitet :) Som sagt skal der også lige kigges på armene, men ellers vil jeg sige det ser positivt ud. Svinget er gennemført med et måske lidt for langt tilbagesving ift. hun magter lige nu. Vægtflytningen er eksisterende - ja faktisk ser det meget solidt ud i selve benene.

Link til kommentar
Del på andre sites

Vi skal arbejde en del med venstrearmen, som skal forsøges strakt og dominerende i tilbagesvinget, samt undgå "chicken-wing" i gennemsvinget.

Når det så er sagt så rammes bolden faktisk udmærket af en helt ny, og 50 m. carry med SW er rigtigt flot

- der er selvfølgelig en del ting der kan arbejdes med, men som det første ville jeg sørge for at grippet er på plads, og så kigge på venstrearmen :)

Tjek Venstre arm er der en del problemer med, jeg siger tit til hende at den skal være strakt.. plus hun har det nogen gange med at først rejse sig op I tilbage svinget også ned igen ..

Link til kommentar
Del på andre sites

Der er da helt sikkert mange positive ting! Hvis bare hun forsøger at strække armene (også efter hun har ramt bolden), så kommer der helt sikkert resultater. Som @Finseth også siger... Der er set mange med mindre pæne sving, som har spillet længe.

 

Det er ikke sikkert det bliver aktuelt, som nybegynder, men nu nævner jeg det alligevel.

Hun skal passe på med ikke at komme til at bøje maven i nedsvinget, så vil man automatisk slå i måtten (tage bolden for tidligt) og tabe power - desuden skaber det kun problemer og ustabilitet :) Som sagt skal der også lige kigges på armene, men ellers vil jeg sige det ser positivt ud. Svinget er gennemført med et måske lidt for langt tilbagesving ift. hun magter lige nu. Vægtflytningen er eksisterende - ja faktisk ser det meget solidt ud i selve benene.

Jep hun har en del slag der rammer ca 5 cm før bolden så det har du helt ret i godt set og mange tak for alle de positive respons der kommer

Link til kommentar
Del på andre sites

Vær med i debatten

Du kan skrive dit svar nu og registrere senere. Hvis du har en konto, kan du logge ind nu for at skrive svaret med din konto.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er genskabt..   Slet indhold af tekstfeltet

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...

Vigtig information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden