Hop til indhold

HJÆLP til grips!


Recommended Posts

Det er da der vi har problemet... Jeg HAR set cykelrytterarme :-)

nu går der humør i den :) men ja vi cykelryttere har ikke power i armene.. armene er der bare for at holde på styret, intet andet! :D når det så er sagt så håber jeg virkelig min kamerat kan hjælpe mig imorgen, for det her kommer jeg ikke videre med selv!

Link til kommentar
Del på andre sites

Det føltes på ingen måde som om Sharpro grippene var for små eller for hårde. Ét grip kiksede dog og måtte skæres af, fordi jeg var for langsom med at sætte grippet på. Resten kom på i én glidende bevægelse.

Jeg fulgte de mange videoinstruktioner på nettet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har selv monteret omkring 50 stk tynde Sharpro grips de sidste par år, ikke et eneste har kikset og ikke et eneste har gjort mig nervøs.

De fleste er endda skubbet på med jern i den ene hånd og grip i den anden, intet problem der.

Jeg håber din ven kan løse mysteriet, for jeg forstår det godt nok ikke :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

en ting er sikker, terpentin smører ikke , det skal væe petrolium.

Nu vrøvler du. Har selv monteret 50+ grips med terpentin, og det virker fortrinligt! Så hold nu op med at komme med de "boglige" råd, der ikke holder i praksis! De mudrer billedet og gør jo lun manden mere forvirret.

Terpentin virker 100%!

Link til kommentar
Del på andre sites

Nå vil ikke jeg bruge ord som vrøvl, men jeg erfarer at det aller meste kan benyttes som "smøring" ved grip montering.

Almindelig rense bensin, vinduespray, sæbevand, og terpentin er alle ting jeg har prøvet og alle virker. Min udfordring ved grip skifter er at de skal være spille klare inden få minutter, så jeg bruger kun nogle dråber almindelig grip solvent fra Mitchell, og det går som oftest godt, men det hænder jeg må kutte af et grip som kun kom halvvejs på, men så vil jeg da ikke anbefale nogen og prøve med så lidt solvent som det jeg bruger . 1 te-ske ca, er alt jeg bruger her når de skal hurtig i spil, men jeg snyder jo lidt, da jeg hjælper til med tryk luft.

Kom i tanker om et spørgsmål, og det er hvad for en grip tape som er i brug her ? Er dette almindelig grip tape for GOLF, eller der et en almindelig dobbeltsidet tape ?

Link til kommentar
Del på andre sites

Inden svaret kommer fra @kastbjerg kan jeg oplyse at jeg bruger alm dobbeltklæbende tape fra bauhaus og har ingen problemer!!

Bruger en bred model som kan påsættes op langs skaftet, hvilket jeg synes er klart bedre end at lave en spiral med smalt tape..

Har prøvet med noget rigtig griptape, som er "uden" papir dvs når begge stykker papir er taget af var der kun limen tilbage på skaftet. Det var noget mærkeligt noget med lim ud over det hele.

Link til kommentar
Del på andre sites

Se, det ved jeg jo ikke - jeg har aldrig monteret grips... :no: men LHW skrev, at han brugte trykluft, så jeg vil gå ud fra (almindelig maskinarbejder logik) at man puster stille og roligt (ikke vildt!!) i endehullet på grippet - og det trykluft der så kommer ind der, hjælper med at udvide grippet lige tilpas, så det nemmere glider ind over tapen.. (hvis du puster for meget slipper luften blot for hurtigt igennem, og solventen bliver pustet ud)

Altså - sådan ville jeg gøre, hvis/når jeg skal igang.. :)

Det lyder som en ide! mon ikke LHW kommenterer senere :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Vær med i debatten

Du kan skrive dit svar nu og registrere senere. Hvis du har en konto, kan du logge ind nu for at skrive svaret med din konto.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er genskabt..   Slet indhold af tekstfeltet

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...

Vigtig information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden