Hop til indhold

Svinget over 4 år


Recommended Posts

Tænkte det kunne være sjovt at vise mit sving over de 4 år jeg har spillet golf. Det har været MEGET op og ned. Det første år gik meget hurtigt med at komme ned i handicap og kunne virkelig hamre til en bold. Spillede en kamp som jeg aldrig glemmer mod en handicap 4, da jeg stadig var i handicap 19, som jeg skulle spille for elite holdet. De skulle se om jeg havde modet til golf på lidt højere plan, hvis jeg fortsatte med at flyve ned i handicap ( kampen betød ikke noget, da de ikke havde mulighed for at rykke ned alligevel 4. division ). Tabte efter 15 huller, men stadig en virkelig god oplevelse ! Røg ned i handicap 11.2 efter de første 9 måneder 

 

Så begyndte problemerne. Begyndte at tænke alt for meget over mit sving og nok også for meget youtube i kampen efter at få det "perfekte" golf sving. Det blev værre og værre de efterfølgende 2 år, til hvor jeg til sidst var ved at opgive golf og tænkte det kunne være ligemeget og golf havde vundet over mig ! Kunne nærmest ikke ramme bolde til sidst og når jeg gjore, så kom bolden stort set ikke i luften. 

 

2018 i februar begyndte jeg hos Ronni i Aabenraa golfklub og sagde mere eller mindre, at jeg ville købe 5 gange undervisning og hvis det ikke blev væsentlig bedre efter de 5 gange ( kunne nærmest ikke blive værre ) så droppede jeg golf. Sagde til ham, jeg skulle nok liggen tiden på rangen til det, da jeg ikke kan regne med at mit sving er fixet efter 30 min undervisning

Svinget er blevet meget bedre igennem det sidste år. Har gået hos ham en gang i måneden igennem 2018 mere eller mindre. Hvor vi tog en ting af gangen. Jeg trænede det og kom så tilbage for at fokusere på det næste der skulle fixes og om jeg stadig var på rette vej

 

Sving pt er kommet lidt på afveje, da jeg ikke har fået trænet meget de sidste 3-4 måneders tid. Vejret og stå udendørs er ikke lige mig og har ikke fået undervisning i denne tid, da jeg følte jeg ikke ville have 30 min undervisning og så ikke kunne komme på rangen og øve det. Så var afsted hos ham for første gang i dag og fik rettet lidt på det og skal så tilbage i næste uge, bare for at sikre at jeg gør det rigtig

 

Første billed er efter ca lidt over et år. Der var der ligeså stille og roligt begyndt at blive dårligere. Der var jeg inde ved Kenneth Hansen i Kolding, hvor han fik rettet det lidt op

Mener det er 6 jern jeg slår der, men betyder knap så meget, da bolden er taget meget meget tyk :D 

 

Billed 2 er fra da jeg var ved Ronni første gang. Svinget totalt gået i stykker. 7 jern der

 

Billed 3 er fra idag. 7 Jern der. Bare hurtig taget på mobil. Håber Ronni sender en video. Han viste mig bare det billed og så det fra da jeg begyndte hos ham, for at vise forskellen i hastighed og bare svinget fra da jeg startede hos ham til nu

 

Er glad for jeg ikke stoppede med golf, da jeg stadig er ligeså bidt af det, som da jeg begyndte, men tanken om at stoppe var MEGET stor,d da svinget var gået helt i ged :frantics:

Håber den gode kurs i 2019 fortsætter. Handicap 0 bliver jeg nok aldrig, men drømmen er da omkring handicap 5 og kunne spille til det nogenlunde stabilt

 

Uploade gerne video'er, hvis folk vil se. Mangler bare vidoen fra idag, derfor kun screenshots

Sving første år.jpg

Sving slut 2017.jpg

Sving nu.jpg

Redigeret af AkselBirke
  • Like 1
Link til kommentar
Del på andre sites

13 timer siden, skrev AkselBirke:

Tænkte det kunne være sjovt at vise mit sving over de 4 år jeg har spillet golf. Det har været MEGET op og ned. Det første år gik meget hurtigt med at komme ned i handicap og kunne virkelig hamre til en bold. Spillede en kamp som jeg aldrig glemmer mod en handicap 4, da jeg stadig var i handicap 19, som jeg skulle spille for elite holdet. De skulle se om jeg havde modet til golf på lidt højere plan, hvis jeg fortsatte med at flyve ned i handicap ( kampen betød ikke noget, da de ikke havde mulighed for at rykke ned alligevel 4. division ). Tabte efter 15 huller, men stadig en virkelig god oplevelse ! Røg ned i handicap 11.2 efter de første 9 måneder 

 

 

Spændende læsning. Håber ikke du, eller nogle andre giver op. Det er bare at klø på. Golf er en lang og sej rejse uden nogen endestation..

 

Kan godt se. at du står i en akavet position på billede to. Du er "across the line", men rammer stadig bolden udefra (negativ club path). Det vil kræve et meget stejlt sving for at kunne opnå det. No wonder at det sving ikke virkede...

 

På billede 3 og 4, rammer du den indefra (positiv club path). Så det er lykkedes dig at få ændret noget der. Godt gået.

Link til kommentar
Del på andre sites

29 minutter siden, skrev Inu8D:

Det ene billed er da oppe fra Kenneth af 🤣 hvor træner du ikke der :)? 

 

 

Havde bare fået anbefalet Ronni, så gav ham en chance. Ikke rigtig nogen grund

7 minutter siden, skrev Smut:

Spændende læsning. Håber ikke du, eller nogle andre giver op. Det er bare at klø på. Golf er en lang og sej rejse uden nogen endestation..

 

Kan godt se. at du står i en akavet position på billede to. Du er "across the line", men rammer stadig bolden udefra (negativ club path). Det vil kræve et meget stejlt sving for at kunne opnå det. No wonder at det sving ikke virkede...

 

På billede 3 og 4, rammer du den indefra (positiv club path). Så det er lykkedes dig at få ændret noget der. Godt gået.

 

Yeps meget meget stejlt sving på billed 2 og lavede omvendt c og andre dårlige ting. Det kan også ses på feks farten. Nede på omkring 73-76mph med fuld fart og så op til 91 ca som det var igår

 

Der er stadig ting der skal arbejdes med i 2019, men regner med det bliver som i 2018, hvor jeg kommer forbi engang hos træner en gang i måneden og får tjekket op, så jeg ikke kommer ud af kurs igen

Link til kommentar
Del på andre sites

Vær med i debatten

Du kan skrive dit svar nu og registrere senere. Hvis du har en konto, kan du logge ind nu for at skrive svaret med din konto.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er genskabt..   Slet indhold af tekstfeltet

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...

Vigtig information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden