Hop til indhold
dynen

Hulspil.....kæmpe røvfuld :-)

Recommended Posts

Spillede regionsgolf i Værløse i torsdags og fik godt nok en lektion.

Startede temmelig sløjt, men fik alligevel ca. 32 points. Ikke fantastisk, men heller ikke helt håbløst. Problemet var bare at min i øvrigt meget behaglige modstander i hcp. 6 var 2 under par efter 12 huller og 1 over efter vi havde spillet alle 18 huller ind. !!!! Tror at der var 4 givede Birdies fra ca 150 m ind. Resultat nederlag på 9/7. Det var mærkeligt at skulle sige stillingen højt undervejs :blush: Jeg skulle have lavet ca. 46 points for en deler........haha. Nå det var stadig en fornøjelse at spille hulspil og det er jo netop charmen synes jeg. Det var trods alt sjovere end at tabe når begge spiller dårligt.

Andre der har fået en lignende mega tur i maskinen ?

• Upvote 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg tænker blot, at hulspil og points ikke hænger sammen. Hvis du kan tælle stableford points, har du ikke fået givet EN eneste og så kan man vel næppe kalde det hulspil.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg tænker blot, at hulspil og points ikke hænger sammen. Hvis du kan tælle stableford points, har du ikke fået givet EN eneste og så kan man vel næppe kalde det hulspil.

@dynen skriver jo netop også ca 32 point. Som jeg forstår det, bare en måde at vise, at det ikke var ham, som spillede hamrende ringe, men modstanderen der var god:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nemlig Årgang 63 :thumbsup:

Det var bare for at høre nogle gode historier fra diverse hulspils matcher. De kan jo også være i danmarksturneringen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

@dynen skriver jo netop også ca 32 point. Som jeg forstår det, bare en måde at vise, at det ikke var ham, som spillede hamrende ringe, men modstanderen der var god:)

​Havde lige overset CA... Beklager

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nemlig Årgang 63 :thumbsup:

Det var bare for at høre nogle gode historier fra diverse hulspils matcher. De kan jo også være i danmarksturneringen.

Ja jeg har prøvet at være -5 og tabte på hul 15 ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har prøvet at være nede med 4 med 5 huller tilbage, undervejs blev jeg mere og mere frustreret .men på hul 14 sagde jeg til mig selv.at nu skulle jeg fanme tage mig sammen .lukkede mig helt ind i mig selv. Og vandt 5 huller i træk og matchen.  Tabte så den næste på 18. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Den sjoveste hulspilsmatch jeg har spillet, var i en Divisionskamp for 4-5 år siden. Min modstander holede desværre et putt på 3-4 meter på sidste hul, for at vi delte matchen. Vi delte 6 huller i birdies - samtlige 5 par 5 huller og så hul 16 i Frederikssund. Tilsammen blev det til 18 birdies og hhv 8 og 9 under par (et enkelt hul blev vundet med to slag, derfor den lidt skæve score) :D 

At modstanderen så var en ung knægt fra Værløse med fornavnet Jacob, som netop var blevet nummer to i Open de France efter Thomas Levet, to uger forinden, gør bare det hele endnu sjovere :D 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Spillede regionsgolf i Værløse i torsdags og fik godt nok en lektion.

Startede temmelig sløjt, men fik alligevel ca. 32 points. Ikke fantastisk, men heller ikke helt håbløst. Problemet var bare at min i øvrigt meget behaglige modstander i hcp. 6 var 2 under par efter 12 huller og 1 over efter vi havde spillet alle 18 huller ind. !!!! Tror at der var 4 givede Birdies fra ca 150 m ind. Resultat nederlag på 9/7. Det var mærkeligt at skulle sige stillingen højt undervejs :blush: Jeg skulle have lavet ca. 46 points for en deler........haha. Nå det var stadig en fornøjelse at spille hulspil og det er jo netop charmen synes jeg. Det var trods alt sjovere end at tabe når begge spiller dårligt.

Andre der har fået en lignende mega tur i maskinen ?

Det kan godt være at modstanderen spiller godt...... Men, hvis man er op mod en modstander der 100% er i zonen, er hulspil sgu frustrerende!! Hvis der aldrig bliver givet lidt, ala, skævt drive, for kort indspil, lidt bunker, et tre putt, etc. Selvom jeg selv spiller middel, føles det magtesløst. Som om man er oppe mod overmagten. Så er det ikke fedt. Jeg taler af erfaring...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hulspil er bare noget helt andet end stableford.... Bare mindsettet, når man går i gang..... Hvert eneste slag tæller....En fed måde at konkurrerer på .........Man skulle måske lære de "nye" golfer at spille slagspil og først senere lad dem bruge "stableford" . Personligt så tænker jeg for meget "stableford". Arbejder på at få mindsettet byttet rundt...

• Upvote 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Som cap. på C rækken har jeg igennem mange år spillet hulspil i regionsgolf, og der nyder man at møde andre klubber og jeg har mødt i 90 procent, kun behagelige imødekommende mennesker.

Som C spiller ved man at det går lidt op og ned, og jeg husker at jeg var 2 up efter 3 huller og på hul 4 havde jeg et put på 5m for par. Min modstander lå 5 meter fra green i noget halvhøj rough, ja jeg havde allerede talt til 3 der. Han tog (ja det lignede en putter med der ud) DEN ER SIKKER!!!

Vupti han holede den SGU. Mine 5 meter for at dele blev til 20 meter, så i stedet for 3 up blev det til 1 up.

Hulspil i en nøddeskal :lol:

• Upvote 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hulspil er KLART det sjoveste spil efter min mening, især hvis man rammer nogenlunde ligeværdig modstand..

Har spillet 2 i år indtil videre. 

1-0 sejr hvor jeg spillede som en pose nødder (Og 2 ned efter 16 - uha han var gal på 18. green)

4-3 nederlag hvor jeg spillede fin golf, men bare tabte til en bedre spiller (tror han var -2 da vi stoppede)

I næste weekend går det løs igen ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig synes hulspil er mega sjovt. Man kan glemme et dårligt hul lige meget hvad scoren var og så er det bare videre på næste tee. Hcp siger selvfølgelig noget, men så er det heller ikke mere umuligt. Har også selv spillet fremragende og vundet 2/1 over en ganske utilfreds hcp 5. Det psykologiske spil er sgu skægt....man kan virkelig kommeind i hovedet på modstanderen. Også uden brug af gamemanship !

Er ikke med i danmarksturneringen, men glæder mig til fredag hvor turen går til Greve og ny omgang regionsmatch.:thumbsup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig synes hulspil er mega sjovt. Man kan glemme et dårligt hul lige meget hvad scoren var og så er det bare videre på næste tee. Hcp siger selvfølgelig noget, men så er det heller ikke mere umuligt. Har også selv spillet fremragende og vundet 2/1 over en ganske utilfreds hcp 5. Det psykologiske spil er sgu skægt....man kan virkelig kommeind i hovedet på modstanderen. Også uden brug af gamemanship !

Er ikke med i danmarksturneringen, men glæder mig til fredag hvor turen går til Greve og ny omgang regionsmatch.:thumbsup:

​Det er nemlig lige præcis bare at klø på og komme videre fra de huller man smider væk undervejs.. Det er ikke som slagsspil hvor en bold i skoven ødelægger hele runden ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er gennem hele mit lange liv forblevet ubesejret i hulspil.

Eller sagt på en lidt mere beskrivende måde :P 

Jeg har i år mit første sæson som regions spiller. I D-rækken for CGC Vallensbæk.

To vundne til dato. 5/3 og 6/5. (bare lidt trist at vi har tabt begge matcher, endda på hjemmebane, men hygsomt er det) 
5/3 matchen var meget mere lige end resultatet lyder, og det var først til sidst jeg fik skovlen under min modstander. Dog var jeg aldrig bagud.
6/5 matchen var en anden historie. Foran med 7 efter 9 huller. Derfra spillede vi dog noget mere lige op, ikke mindst fordi min modstander fravalgte en driver som var i "udu" og valgte en hybrid han var sindsyg god med.
Bedste ved begge matcher: Fantastisk hyggelige, søde sociale golfere, som nok var det en match, men stadig forstod spillets ånd.

Jeg ved ikke lige hvad der til dato er sket, men jeg spiller bedre når jeg spiller hulspil end når jeg spiller slagspil/stableford.
Som om hvert hul er vigtigere, og nødvendigt at fokus er 100%
Note til mig selv: Må lære at få netop den fokus overført til slagspillet.

Mon jeg bør trække mig tilbage, gå på pension, for ærligt jeg tvivler på at min ubesejrethed fortsætter...... :blush:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

Important Information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden