Hop til indhold
dynen

Hulspil.....kæmpe røvfuld :-)

Recommended Posts

Jeg er gennem hele mit lange liv forblevet ubesejret i hulspil.

Eller sagt på en lidt mere beskrivende måde :P 

Jeg har i år mit første sæson som regions spiller. I D-rækken for CGC Vallensbæk.

To vundne til dato. 5/3 og 6/5. (bare lidt trist at vi har tabt begge matcher, endda på hjemmebane, men hygsomt er det) 
5/3 matchen var meget mere lige end resultatet lyder, og det var først til sidst jeg fik skovlen under min modstander. Dog var jeg aldrig bagud.
6/5 matchen var en anden historie. Foran med 7 efter 9 huller. Derfra spillede vi dog noget mere lige op, ikke mindst fordi min modstander fravalgte en driver som var i "udu" og valgte en hybrid han var sindsyg god med.
Bedste ved begge matcher: Fantastisk hyggelige, søde sociale golfere, som nok var det en match, men stadig forstod spillets ånd.

Jeg ved ikke lige hvad der til dato er sket, men jeg spiller bedre når jeg spiller hulspil end når jeg spiller slagspil/stableford.
Som om hvert hul er vigtigere, og nødvendigt at fokus er 100%
Note til mig selv: Må lære at få netop den fokus overført til slagspillet.

Mon jeg bør trække mig tilbage, gå på pension, for ærligt jeg tvivler på at min ubesejrethed fortsætter...... :blush:

​Tja, min stat var også uplettet indtil i år. Nu har jeg så spillet to regionsmatcher som jeg begge tabte på hul 14. Det går op og ned - og nej, hulspil er ikke spor sjovt når man spiller skidt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har i danmarksturneringen i kvalrækken været nede med 6 efter for-9 og delt matchen, min modstnder var ikke så snaksalig efter matchen :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Regionsgolf er rigtigt sjovt!

Jeg har prøvet at vinde 9/7 mod en modstander der ikke ramte dagen på en dag hvor alt virkede for mig. :thumbsup: Jeg foretrækker dog en lige match.

Jeg har også været 5 nede efter 9 og derefter have 2 put fra 1.5 m for at komme all-square på 17. for derefter at 3 putte mig til en tabt match :pirate:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hulspil er fedt, spillede mandag mod en af vores første holdsspillere i en elite match play turnering, spillede super godt med tabte desværre 4/2, var 3 bedre end hcp efter 18 hul.

Vi var all-square efter 9 huller hvor jeg var i par, han går så -2 på bagni og jeg er +4, ingen huller var reelt givet, på nær hul 16 hvor jeg får et dårligt leje i en green bunker og flækker bolden over på hullet ved siden af og taber matchen der.

Hullerne blev vundet på par-birdie-delt i birdie-par-par-birdie-birdie-birdie-par-birdie- delt i par - delt i par - par -birdie- delt i par- par, hader normalt at tabe men var super tilfreds med mit eget spil, specielt mod en modstander der til tider var 30-40meter foran efter drivet, der er forskel på at stå med et fuldt 5 jern ind mod hans gap wedge. :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hulspil er fedt, spillede mandag mod en af vores første holdsspillere i en elite match play turnering, spillede super godt med tabte desværre 4/2, var 3 bedre end hcp efter 18 hul.

Vi var all-square efter 9 huller hvor jeg var i par, han går så -2 på bagni og jeg er +4, ingen huller var reelt givet, på nær hul 16 hvor jeg får et dårligt leje i en green bunker og flækker bolden over på hullet ved siden af og taber matchen der.

Hullerne blev vundet på par-birdie-delt i birdie-par-par-birdie-birdie-birdie-par-birdie- delt i par - delt i par - par -birdie- delt i par- par, hader normalt at tabe men var super tilfreds med mit eget spil, specielt mod en modstander der til tider var 30-40meter foran efter drivet, der er forskel på at stå med et fuldt 5 jern ind mod hans gap wedge. :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg prøvede min første hulspilskamp, i D-række region golf i sidste uge, (Foursome), hvor jeg fik lov til at spille sammen med en af de rutinerede kvinder, som hjalp mig med de spørgsmål jeg havde. Vi delte, hvilket var lidt ærgeligt, da vi var oppe med 3 efter ni huller.

Men hyggeligt, morsomt og ikke mindst godt selskab :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er også i år begyndt at spille regiongolfs for Værløses D-række hold, jeg er også blevet holdkaptajn for holdet. Det er blevet til to matcher indtil videre begge to er vundet men henholdvis 10-1 og 9-2 samlede.

Mine personlige stats er 1 delt og 1 vundet.

Den delte match var i vores første kamp som var på hjemmebane mod Dragør. Dragør kunne ikke stille med fuldt hold, så jeg skulle spille første single. Min modstander lå i hcp. 26,8 og jeg lå i 33,7 på det tidspunkt. Jeg var bagud hele matchen i gennem men fik den delt på sidste hul. scoreren på sidste hul lød på 12 slag til mig og 15 slag til min modstander.

Anden match var i Skovbo i sidste uge, der var vi fuldt hold, så jeg skulle spille Mixfoursome, vi vandt matchen 2-1, så det var super dejligt, vi har foran hele matchen i gennem så det var dejligt at kunne lukke den før sidste hul.

Men synes også hulspil er en sjov måde at spille golf på, mener anderledes end at spille Stabelfort. Så vi har næste kamp i morgen mod Københavns Golfklub i Værløse, så glæder mig allerede.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg læner mig op af en potentiel røvfuld, hver gang jeg spiller, indtil har mine modstandere været i hcp mellem 1.5 og 6, har tabt på hul 16, begge gange. Jeg løber risikoen to gange mere i weekenden :D

• Upvote 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Er også blevet spurgt om jeg vil spille kval.række i weekenden, afsted natten til lørdag mod Bornholm, hjemme igen klokken møg om aftenen og så hjemmebane dagen efter 

.. må desværre sige nej, det skal jeg slet ikke hjem og foreslå, kunne ellers være sjovt 

• Upvote 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja, de har også være telefonlisten igennem i Sorø - så jeg får debut i kvalrækken i weekenden. Det bliver godt at få spillet ti huller :-P

Det er sgu sjovt skrevet og fedt med noget selvironi! :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja, de har også være telefonlisten igennem i Sorø - så jeg får debut i kvalrækken i weekenden. Det bliver godt at få spillet ti huller :-P

Det er sgu sjovt skrevet og fedt med noget selvironi! :D

​Joe, men det er ikke kun for sjov, hvis de stiller samme hold som sidst, møder jeg en der er næsten 10 lavere i hcp end jeg.

• Upvote 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det bliver godt at få spillet ti huller :-P

​Ahh. efter 2 x OOB på hul 10, så kan det vel næppe kaldes for 10 spillet huller, da du nok vil tage kasketten af allerede dér :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det bliver godt at få spillet ti huller :-P

​Ahh. efter 2 x OOB på hul 10, så kan det vel næppe kaldes for 10 spillet huller, da du nok vil tage kasketten af allerede dér :D

Nej det ka der være noget om, men han kan jo ikke tvinge mig til at samle op før jeg er kommet ind i nærheden af ham...

Til gengæld bliver vejret godt.

5566a4bcdd473_Skrmbillede_2015-05-28_07.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Til gengæld bliver vejret godt.

​Det blæser i det mindste ikke :D

Har selv en aftale den dag med en bane i den anden ende af landet med noget mere moderate nedbørsmængder (max 0-0.6mm) :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

Important Information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden