Hop til indhold
Gæst

Hvad har du trænet I dag?

Recommended Posts

Fedt - kan godt huske du kun spillede med jern på Lübker i september, og jeg kan godt relatere til den der åbenbaringsfølelse, når man lige pludselig gør noget anderledes og det bare virker.

Jeg har købt mig en brugt 58* Titleist SM4 wedge i dag, som jeg slog lidt korte slag med på kortspilsområdet efter købet. Vi skal nok blive gode venner. Jeg er blevet ret så bidt af at lege med opstilling, køllehoved, skafthældning og slagvinkel på de korte slag. Det lykkes ikke hver gang, nej, men hold op, hvor har jeg meget mere fornemmelse for, hvad jeg gør i de korte end de lange slag. Og samtidig så bliver man ikke ligeså træt som ved de lange jern/kølleslag på range, så jeg glemmer fuldstændig tiden i kortspilsområdet og kunne snildt holde mig i gang i timevis der, hvis ikke der var andet at se til.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå ja, Lübker. Den skal jeg også have prøvet igen. Der er mange steder hvor der er rig mulighed for at bruge driveren.

Det er rigtig fedt at få det korte spil til at fungere. Det kan barbere en del slag af. Jeg havde det lidt på samme måde da jeg fik min SM4 wedge. Jeg var rigtig glad for den i et par år, og brugte den til nærmest alt fra 50 meter og ned. Pludselig kunne jeg ikke slå med den mere, så der måtte andre wedges til.

• Upvote 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Plohman.

Har selv lige anskaffet 52 grader i samme serie. Den er dejlig og har allerede gjort sit til den positive side.

Var ude og gå 18 huller på 2 timer og 20 minutter 2 bold her klokken 7 i morges. Der blev trænet i at gå hurtigt. Fuld knald. Det var lige på grænsen. Men der var tid til at trække vejret i ny og næ.

Det er dog for hurtigt IMO. Men så fik vi prøvet det af.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gålfer@

Du træner simeptlhen i, at kunne spille en runde i 2 timer og 20 minutter? Og du kalder dig elitespiller?

Det er fuldstændig ligegyldigt, og har intet med virkeligheden at gøre. Golf handler om at være konstant i det man gør. Dvs. alt fra preshot-rutine, visualisering, til lineup til svingtanke. Det gør en golfspiller god, og gør at man kan præstere. I særdeleshed under pres. De bedste i verdens har en preshot rutine, med alt hvad det indebærer, som nærmest er identisk på sekunderne. Men hvad skulle du også vide om det.

Dine træningsmetoder er fuldstændigt skøre, og vil aldrig gøre dig til en elite golfspiller.

Det er fint at du er rigtig stolt af at have nået ned i handicap 8,2 på 1½ år, og det er også rigtig flot. Der findes dog masser af eksempler på spillere som er nået væsentligt længere ned på væsentlig kortere tid. Prøv evt. at læse lidt om træningsmetoder fra en Træner - Tour Pro - elller lign.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
På 27/5/2016 den 10:53 , MrSwingKin skrev:

Du træner simeptlhen i, at kunne spille en runde i 2 timer og 20 minutter? 

Min makker skulle nå noget, og jeg trykkede på i fart for at se hvor hurtigt man kan, gå, en runde, med en buggy, er det helt andre tal.

Det var god motion, fra tidligt morgenstund.

Det behøver ikke gøres mere kompliceret og indviklet end det.

Du behøver ikke bekymre dig så meget, jeg ved godt hvad preshot rutiner er og følger mine egne.

---

Det pisser ned i dag, så det bliver en god solid range session med kamera på tripod, optagelser, og ren hygge.

I dag står den på driver træning, jeg skal kalde slaget før det udføres, lige som jeg har trænet meget med mine jern.

Det vil sige, skiftevis fade og så draw, og så i 3 højder, lav, mellem, og høj.

- Jeg fik et værktøj med som jeg kan indstille driver i forskellige setups, det skal jeg også lege lidt med, og checke alt er i neutral stilling ( face mm. )

Vi har mange huller hvor enten det ene eller andet slag kan bruges, og skifter også på banen, men det kan altid pudses op.

Jeg skal også ha kørt mit 1ér jern igennem, det er et stykke tid siden jeg har arbejdet med det, men vil egentligt godt prøve at gå nogle runder i blæst med det, bolden er super nem at holde lav og de går langt, så værktøjet i sig selv er fantastisk, tak for at du lavede 1 jern til mig, LHW, det har bragt mange glæder.

Regner med at daffe derud om 20 minutter og så bruge en 3 timer på det.

Glæder mig!

Redigeret af Gålfer

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøver at få gang i de pokkers hybrider. Spiller med et Adams sæt hvor det længste jern er en 7'er, og 6-4 alle er hybrider. Jernene, incl. 7 jernet, er efterhånden ved at være nogenlunde stabile, så næste skridt er at få 6-hybriden i gang.

Slog et par spande på rangen i dag, og som sædvanligt topper jeg 1-2 ud af 10 bolde med hybriden. Havde ellers håbet at forbedringen med jernene var smittet af, men nej.

Prøvede også at tee bolden lidt op, for at teste om hybriden kan komme i spil fra tee-stedet, nu hvor driveren er sendt på orlov, men det ændrede ikke meget. Så indtil videre må jeg holde mig til jernene på banen, og så arbejde videre med hybriderne på rangen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
1 time siden, peejay skrev:

Prøver at få gang i de pokkers hybrider. Spiller med et Adams sæt hvor det længste jern er en 7'er, og 6-4 alle er hybrider. Jernene, incl. 7 jernet, er efterhånden ved at være nogenlunde stabile, så næste skridt er at få 6-hybriden i gang.

Slog et par spande på rangen i dag, og som sædvanligt topper jeg 1-2 ud af 10 bolde med hybriden. Havde ellers håbet at forbedringen med jernene var smittet af, men nej.

Prøvede også at tee bolden lidt op, for at teste om hybriden kan komme i spil fra tee-stedet, nu hvor driveren er sendt på orlov, men det ændrede ikke meget. Så indtil videre må jeg holde mig til jernene på banen, og så arbejde videre med hybriderne på rangen.

Hej, start med at tjekke grip, opstilling, etc.

Begynd så med små mini-Sving. Herefter 1/2 og 3/4. Begynd først med fuld sving når du har kontrol af de små sving. 

Alternativt ville jeg opsøge en PRO, som kan se dit sving igennem. Har selv tidligere døjet med early-release som ofte resulterer i at man flækker den.

Held og lykke med det.

Redigeret af Smut

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du har tid Palle....kom imorgen, vi er 25 pt. Så kunne vi mødes på range og varme op sammen?

Det er Elite trænings dag, så jeg tager ud 3½ time før og træner lidt før og går for ni, træning klokken 18-20 med de andre.

5½ time bliver det nok til i alt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
6 timer siden, Gålfer skrev:

Hvis du har tid Palle....kom imorgen, vi er 25 pt. Så kunne vi mødes på range og varme op sammen?

Desværre. Det pokkers arbejde tager alt for meget af min tid. Samme problem næste torsdag, men derefter lysner det lidt (tror jeg).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

OK!
Jamen hvis bare jeg kan købe dine point fra sidste Torsdag, så er det fint nok :)

Og så fik jeg sku lige trænet at knække et jern, så har ikke noget 8er jern mere, det var en dyr træning...Vi gik 7 mand bold...

Gik selv 9 huller før træning med 3 jern, gab wedge og putter, starter med 5 par og laver en åndsvag bogey på 6, er så med igen på 7, men kollapser totalt med bogey på 8 og 9 også. Forni i +3. Så godt gik det slet ikke til trænings runden, men reder en 3 plads ud af 7...

Hovedet var ikke med til sidst, det var pikke varmt for at sige det som det er, og alt for lidt væske.

Redigeret af Gålfer

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Mandag & onsdag har jeg trænet alt fra putting til pitching (det har været en lun omgang), så jeg faktisk glæder mig til at komme ud på en runde i dag.

Jeg er ganske klar over træerne ikke vokser lynhurtigt ind i himlen, men jeg er spændt på, om jeg allerede vil kunne mærke en forskel i følingen, træffet og længdebedømmelsen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gårsdagens træning var udelukkende baseret på at ramme 100m pletten på range.

Det er bare ikke altid lige let, når man: 

1: Spiller med range bolde og derfor ikke kan være sikker på, at man har den samme længdekontrol på banen.
2: Har stiv modvind, hvilket gjorde at jeg måtte pumpe min pitch eller grippe lidt ned på #9. 
3: Havde 30-40 tilskuere i børnehøjde, som grinede af mig, da jeg har et forbigående besøg af Dr S.Hank på de korte jern. 

Men udover det, så føler jeg mig nogenlunde klar til mit første hulspils mesterskab i næste weekend. Skal dog lige have sat lidt ekstra tid af til putting og chipping, da det stadig er 2 ting, jeg virkelig ikke synes er specielt sjovt at træne. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så trækker jeg stikket for en lille periode med at gå runder, jeg kan mentalt mærke jeg har gået for mange runder og trænet for lidt, det er dårlig stil og bekræfter en teori fra sidste år, man bliver IKKE bedre af at gå mange runder, træning og den rette træning, er det der går udslaget, for mig. Punktum.
Jeg påbegynder en solid omgangs træning, fra imorgen af, og så ser vi på hvornår jeg føler jeg har appetit til at gå runder igen.

Samler min bold op på mange huller efter andet slaget, der lige misser green, så ved man man er tæt på at være mæt af at gå runder :)

Redigeret af Gålfer

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
19 timer siden, Gålfer skrev:

Så trækker jeg stikket for en lille periode med at gå runder, jeg kan mentalt mærke jeg har gået for mange runder og trænet for lidt, det er dårlig stil og bekræfter en teori fra sidste år, man bliver IKKE bedre af at gå mange runder, træning og den rette træning, er det der går udslaget, for mig. Punktum.
Jeg påbegynder en solid omgangs træning, fra imorgen af, og så ser vi på hvornår jeg føler jeg har appetit til at gå runder igen.

Samler min bold op på mange huller efter andet slaget, der lige misser green, så ved man man er tæt på at være mæt af at gå runder :)

Really ??!? Så du forventer 18/18 GIR - ellers er det en lorterunde?

For mig giver det en større tilfredsstillelse at scramble en par hjem eller hole et langt put end "bare" en 2-put par.

Det er sjældent, at det lange spil bare sidder lige i skabet, og det er ofte evnen til at komme ind-og-i, der kan holde en runde kørende og gør, at man kan komme ind med en rimelig score, selvom man er lidt/meget skæv fra tee.

• Upvote 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

Important Information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden