Hop til indhold
Gæst

Hvad har du trænet I dag?

Recommended Posts

Gæst

Jeps tager imod med kyshånd. Holder mine pauser - i dag var bare speciel, max gas fordi jeg bare er kiste glad og lykkelig. Nyt 1er jern (Ping eye II black dot), fra måtten, tog min 6er efter et par hundrede bolde, den føltes ligepludseligt som en lobwedge i forhold til :D

Redigeret af Mads D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Halvt så mange bolde som i går ( 8 spande )

Range Boss kom forbi og samlede bolde før jeg startede, hjalp ham med at få læsset af af 2 omgange. Største delen af dem er nok mine egne :D Så man skal lige huske at give lidt igen, det koster ikke noget.

Fik fat i mit 1. jern fra måtten så småt i dag. Anden dag med det. Det er helt vildt hvad det allerede har gjort for mit 6er jern på disse 2 træninger, på 6er jern sidder de bare lige i skeen og det føles MEGET nemmere ( ikke at jeg har svært ved det, der blev bare lagt oven i )

Men det er godt nok ikke for småbørn, de skal side meget præsist og med god club fart for lang carry og god trajectory ( 1. jern ) stod og øvede chipping med det og det er overdrevet så langt de ruller. Samlede ben og skaft op til vandret og så release da ruller de til 150 meter NEMT. Elsker det!

Så er der pause, og i eftermiddag går jeg igang med en special træning som klares i Garagen. Da bliver det spændende for alvor.

Jeg er nu i en periode hvor jeg har fokus på at mestre 1 jern fra måtten, prøvede nogle slag fra en lav tee og da gik det vældigt, men jeg arbejder med at gøre det så svært som muligt, det er min taktik - og det kan mærkes allerede bære frugt.

Redigeret af Mads D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Mads, når du på et tidspunkt får fornyet indholdet i din bag, vil du formentlig falde over en wood eller hybrid som erstatter det du forsøger at gøre med 1 jernet fra måtten. Hvis jeg var dig ville jeg træne det 1-jern med lidt tee, så vil du måske ende med at have et rigtigt lækkert driving iron fra tee som i de fleste tilfælde vil blive foretrukket over driver/wood fordi det vil være mere præcis 

Men at træne det med henblik på at bruge det som fairway jern, det vil andre værktøjer formentlig gøre bedre 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Ja.

Skal lige ha styr på det først. Det var en gave og jeg har lovet at træne med det til jeg mestre alle 27 slag med den fra måtten.

Jeg laver ingen shortcuts, nemme genveje, det er hård træning hver dag - og nu har jeg endeligt fået noget der er svært igen.

Jeg vil kun bruge 1 jern fra fairway hvis lie er ideelt og der er langt nok til pinden. Ellers har jeg en udemærket 6er - slår 6er væsentligt længere end mange slår deres driver på range. Står jo tit ved siden af folk og kan se hvor boldene lander. Grej skal nok komme, men jeg er stadigvæk igang med at mestre det elementære - da vil et enkelt jern i princippet være nok - men jeg har den luksus at have flere.

Men du har ret, lie skal være gunstigt, altså ikke semi rough, eller huller eller andet...skidt :D

Redigeret af Mads D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Du slår simpelthen dit 6-jern 200 m eller mere ??

​Nej, det er nok lige at stramme den, men op mod 200 på en god dag med rul. jeg ved det ikke - og hvad kan fittet grej der er godt gøre? og hvor mange meter kan man lægge til på en long distance carry ball. Jeg ved det ikke - går ikke så meget op i det endnu som sagt.

Det er ikke alle der er long drive champs på min range, og mange slår kun deres driver mellem 130-150 meter med range bolde ~ det var min refference :)

Der er et par stykker jeg tror jeg har længere carry med pitchen end deres driver :)

Ang put og operation! WOW, for fedt mand :D 

Er det en bane du selv har lavet?

Redigeret af Mads D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja.

Skal lige ha styr på det først. Det var en gave og jeg har lovet at træne med det til jeg mestre alle 27 slag med den fra måtten.

Jeg laver ingen shortcuts, nemme genveje, det er hård træning hver dag - og nu har jeg endeligt fået noget der er svært igen.

Jeg vil kun bruge 1 jern fra fairway hvis lie er ideelt og der er langt nok til pinden. Ellers har jeg en udemærket 6er - slår 6er væsentligt længere end mange slår deres driver på range. Står jo tit ved siden af folk og kan se hvor boldene lander. Grej skal nok komme, men jeg er stadigvæk igang med at mestre det elementære - da vil et enkelt jern i princippet være nok - men jeg har den luksus at have flere.

Men du har ret, lie skal være gunstigt, altså ikke semi rough, eller huller eller andet...skidt :D

​Det her er på ingen måde for at være ubehøvlet, jeg kan simpelthen bare ikke lure om det er i pis, eller om du er seriøs?
Hvad mener du med at mestre alle 27 slag, med et 1 jern fra måtten?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Hej Casper.

Der er de 9 bold love som udgangs punkt jo:

inderskru, ydreskru og så lige slag ( det er 3 )

Så kan man starte banen til venstre, lige ud eller til højre jo. Pull/straight/push. ( det er også 3 )

så har vi 3*3 kombinationer af bold flugt der er teknisk muligt, set ud fra en fikseret udgangs vinkel ( et flag for eksempel )

Jeg har så udvidet dette skema med 3 højder. Low/mid/high trajectory.

3*9=27

Dem kan jeg så lave med en 6er f.eks og trænet dem i en del tid. Jeg træner alle slag skal du vide, jeg kan godt stå og pull hooke med vilje så den lander 10 meter ude, det er et godt trænings slag for mig - andre træner på andre måder, vi er alle forskellige jo. Men det at kunne gå fra en lav pull hook til en høj push fade og alt hvad der ligger der imellem giver 27 - såfremt man deler højdre ind i 3 kategorier.

Ang 1 jern så er det min nye flamme! og hun er en udfordring - Jeg kan ikke mestre alle disse 27 boldflugte med den endnu ( haft i 3 dage ) Men træner på det fra en grøn driving range måtte uden tee.

Du skal vide jeg kan diktere bold flugt via feel før slag, jeg går ikke efter at spille golf som en maskine og kun går efter lige slag - lige slag er for mig ikke særligt sexede - igen vi er forskellige.

hvis man tager stance med er der 81. Åben lukket og square.

Hope that helps!

Redigeret af Mads D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Casper.

Der er de 9 bold love som udgangs punkt jo:

inderskru, ydreskru og så lige slag ( det er 3 )

Så kan man starte banen til venstre, lige ud eller til højre jo. Pull/straight/push. ( det er også 3 )

så har vi 3*3 kombinationer af bold flugt der er teknisk muligt, set ud fra en fikseret udgangs vinkel ( et flag for eksempel )

Jeg har så udvidet dette skema med 3 højder. Low/mid/high trajectory.

3*9=27

Dem kan jeg så lave med en 6er f.eks og trænet dem i en del tid. Jeg træner alle slag skal du vide, jeg kan godt stå og pull hooke med vilje så den lander 10 meter ude, det er et godt trænings slag for mig - andre træner på andre måder, vi er alle forskellige jo. Men det at kunne gå fra en lav pull hook til en høj push fade og alt hvad der ligger der imellem giver 27 - såfremt man deler højdre ind i 3 kategorier.

Ang 1 jern så er det min nye flamme! og hun er en udfordring - Jeg kan ikke mestre alle disse 27 boldflugte med den endnu ( haft i 3 dage ) Men træner på det fra en grøn driving range måtte uden tee.

Du skal vide jeg kan diktere bold flugt via feel før slag, jeg går ikke efter at spille golf som en maskine og kun går efter lige slag - lige slag er for mig ikke særligt sexede - igen vi er forskellige.

hvis man tager stance med er der 81. Åben lukket og square.

Hope that helps!

​Det lyder fuldstændigt vanvittigt for mig, kan godt læse hvad du mener, men giver ingen mening for mig i praksis, men som du selv skriver er vi jo forskellige, og heldigvis for det da :D
Hvad har du af Hcp?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Mit hcp kan du ikke bruge til refference for hvor god jeg er. Overhovedet :)

Men spillede 10 runder sidste år og gik fra 54 til 18.5 på 3 måneder. Har trænet lige siden slutningen september hvor jeg stoppede med at gå runder. Jeg lavede en test for at se hvor langt jeg kunne komme ned på 3 måneder - og det er så det. Om det er godt eller skidt skal jeg ikke gøre mig klog på da. Men jeg startede April 2014, så 1 år siden.

Det vil være forkert af mig at gætte hvad det reelt er. Men har en følelse, og det skal jeg nok komme nærmere ind på når jeg kommer på banen i 2015 igen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

12 kurve i dag.

1. jern 5 kurve. 3 dag med det og det føles godt, der er tydelig fremgang, det er helt klart et meget anderledes jern end jeg har haft tilgang til tidligere. Begyndt at shape helt intuitivt, så det skal nok komme.  

3 kurve med 2 jern blade (2er og 3er) De er en del nemmere at håndtere og der er FED trajerctory/loft på standard slaget.

4 kurve med lob, satte en pind i jorden 25 meter ude og øvede MEGET kort tilbagesving og relativt langt gennemsving ( naturligvis uden wrists så strakte arme uden gennemsving ) fokus på højre hånd total dominerende og hvilken dejlig kontrol man har når højrehånd kaster bolden nærmest. Venstre arm er komplet død - det er sådan nogle standard lob chips. Det føltes rigtigt dejligt og naturligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

Important Information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden