Hop til indhold
Logan

Swingweight vs MOI

Recommended Posts

12 timer siden, skrev Bojoerge:

Ja det er en rimelig stor skramme og så kan jeg se skrammen nederst på slagfladen når jeg står over bolden.

Er det ikke noget der kan bankes på plads? Det er noget med at slå ganske forsigtigt mange gange på det med en hammer. Altså bare stille og roligt banke jernet tilbage på plads med mange meget små slag. Det er jeg ret sikker på at jeg en gang så @LHW beskrive. Jeg har selv gjort det på en af mine wedges og det virkede fint 😉

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
58 minutter siden, skrev Logan:

Er det ikke noget der kan bankes på plads? Det er noget med at slå ganske forsigtigt mange gange på det med en hammer. Altså bare stille og roligt banke jernet tilbage på plads med mange meget små slag. Det er jeg ret sikker på at jeg en gang så @LHW beskrive. Jeg har selv gjort det på en af mine wedges og det virkede fint 😉

Teknikken hedder koldsmedning - og det virker bedst (kun?) med smedede jern. Hvis de er støbte er det nok svært.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
2 timer siden, skrev Logan:

sådan lykkedes det også mig at fjerne et hak jeg havde fået i leading edge i et smedet jern :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
15 timer siden, skrev Bojoerge:

Ja det er en rimelig stor skramme og så kan jeg se skrammen nederst på slagfladen når jeg står over bolden. Det er ikke ligefrem med til at øge tilliden til et godt...

Det var ellers et rigtig godt slået slag, men stenen lå lige der hvor min turf startede...

prøv og tag et billede og læg op, måske det kan bankes og slibes lidt?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forsøger ikke at lave det. Jeg er født med 10 tommelfingre og ville sandsynligvis bare gøre mere skade end gavn (på både jernet og mig selv)

Jeg får sat et nyt hoved i og så bliver det jo rettet til efter alle kunstens regler @Rosenberg

• Like 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lige nu, skrev Bojoerge:

Jeg er født med 10 tommelfingre og ville sandsynligvis bare gøre mere skade end gavn (på både jernet og mig selv)

Jeg får sat et nyt hoved i og så bliver det jo rettet til efter alle kunstens regler

...som man siger...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
On 11/29/2018 at 11:56 AM, Bojoerge said:

Jeg forsøger ikke at lave det. Jeg er født med 10 tommelfingre og ville sandsynligvis bare gøre mere skade end gavn (på både jernet og mig selv)

Jeg får sat et nyt hoved i og så bliver det jo rettet til efter alle kunstens regler @Rosenberg

Det du siger er det mange der gør, men det fordrer INTET, bare prøv, det er vildt mange der har givet sig ikast med det her, kun for å oppleve at det her, ja det fordres der ingen handyman til for at lave, det handler om at IKKE bruge kraft, kun utallige bitte lette slag, der man lige så stille presser metallet tilbage der det kom fra, og selv om det her ikke er et smedet jern kan det også laves på samme vis. 10-15 minutter med en hammer, så er det hovedet godt for brug igen.

Fil og sandpapir benyttes IKKE, med mindre det er absolutt nødvendig, og det er fejlen mange gør, de starter med en fil.....men den skal helst forblive i skuffen.

Tro mig her, jeg kan en hel del smarte sager, men det her, ja det kan altså ALLE der bare vil lave, så ikke tro du ikke kan, hammeren laver det om du bare kan holde den og ikke ramme helt galt på alle slag, og husk, IKKE brug kraft, bare en mengde små lette slag fra nogle cm højde bare, så vi starter på denne fra FACE så den forhøyning som nå er der går tilbage og fylder opp de meste af det store hul, resten tages fra sål siden.

Sett ett stykke solid graffatape på hovedet sådan at det kun er området du skal lave som er udekket (tildekk laveste groove og op), så om du misser med hammeren, rammer du tapen, og da kan du ikke skade face ved at du misser med hammeren. 2 lag graffa er nok til at det ikke kan skades der, det siger lidt om hvor LET vi skal slå med hammeren, så det er faktisk kun om du benytter for meget kraft at du kan lave noget som helst galt her, det kan kun blive bedre end hvad det er nå.

• Like 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

Important Information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden