Hop til indhold
Rosenberg

Hvordan går det med scoren 2015?

Recommended Posts

Gæst

Bolde tilbage i stance gør du føler du slår på tværs, hvad mener du helt præcist med det? Ikke liiiiiige klar over hvad tværs i den her forbindelse er :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Bolde tilbage i stance gør du føler du slår på tværs, hvad mener du helt præcist med det? Ikke liiiiiige klar over hvad tværs i den her forbindelse er :)

Det er mentalt, en boldplacering tættere mod midten fucker mit sving op ... og så ikke mere om det, det bliver en opgave for min PRO og jeg svarede blot på Smuts spørgsmål ;) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg slår meget med 3 wood og det er nu ikke bold placering eller tee der styre højden mest. Det er om man har en stejl indgangs vinkel eller flad i kombination med hvor meget shaftlean der er.

Der skal et fejende slag til i højere grad end med jern der skal slåes ned i, hvis du kommer til at slå ned i den med 3 wood er der ballonbold med stats garanti. Det kunne du prøve at udfase med den lavere indgangs vinkel som udgangspunkt.

hvad mener du med at der med statgaranti bliver ballonbold hvis du slår ned i den, med en 3 wood.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Stejl sving bue set i forhold til en fladere.

2015-06-24_15-25-08.jpg

sådan kan du ikke sætte det op! Launch er jo også release og træf på køllen og derudover skaft! 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

hvis han har hænderne foran bolden og slå ned på den vil den spinde mere men komme fladere ud også stige pga spin ! 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Ja, den vil nok hvisle i luften, pfffffffeeeeewwwww :)

Her er den set fra den anden side, den lange til venstre er den bue jeg har i hovedet når jeg slår med 3 wood, den jeg har i hovedet til kortere jernslag er til højre.

2015-06-24_15-45-25.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Stejl sving bue set i forhold til en fladere.

2015-06-24_15-25-08.jpg

skal lige helt forstå hvad du mener, for du skriver at det bliver ballonbold når man slår ned på bolden.

Hvordan træffer din fladere svingbue bolden?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Vi snakker bare. Lidt tegninger. Det er hyggeligt nok.

casper. Afstand til jorden har en mindre drastisk aftagende effekt sådan lidt fejende. Lange arme og svirp i håndled. Trykker højre hånd rundt for at få draw på.

Og så rejse buen jo mere højde der skal på. Buen skal forståes for mit vedkommende som det der sker inden for den sidste meter før bold bliver ramt.

Redigeret af Mads D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan Vijofrech! Og velkommen til... Vi har alle startet fra 54 og bevæget os ned.

Redigeret af Smut

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Her går det ikke så ikke lig så godt elller ...

Har være ude og spille 3 regionsmatcher (foursome) - vi spillede uafgjort på 2 af dem efter at have været oppe med henholdsvis 3 og 4 huller. Begge blev uafgjort på 18. De sidste vandt vi 6/5.

Scoremæssigt ligger jeg og svinger imellem Hcp.: 35 og 36.

For 14 dage siden, havde jeg en time med protræneren, som konstaterede at jeg svingede jernet for langt tilbage (kunne se hovedet på min venstre side), sviget var samtidig for fladt! Så der blev givet øvelser, og nye fokuspunkter som skulle ændre mit sving drastisk. Det så givet mig en del udfordringer med at komme ned til bolden i den rigtige højde, efter det blev bedre havde jeg så endnu en time, hvor fokuspunktet blev releaset, det har givet cirka 10 meter ekstra, MEEEN der mangler meget før at det bliver stabilt.

Jeg blev dog træt af at stå på driving rangen, så jeg gik 9 huller i går, scoren blev 16point, med stregede huller!

Målet er stadigvæk Hcp 25 i år, selvom at tvivlen kommer snigende!

Jeg har dog lige købt nyt TØJ, så nu ligner jeg i det mindste en som kan spille golf :-)

• Upvote 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

(Hvad sker der dog for den quote feature...? :/)

Du skal nok nå det Østberg.

Og var det ikke Gary Mccord der sagde noget a'la at starten til at blive en god golfspiller er at starte med at ligne en.

• Upvote 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Dagens "lyn" runde, endte med at vi parkerede buggy'en efter 9 huller, da det på daværende tidspunkt havde taget 2 timer, hvilket er mere end, hvad jeg magter, når man først slår ud kl 18, direkte efter jobbet. Normalt tager en buggy runde ikke mere end 2.5/3 timer, men idag skulle vi hænge bag Mens section, som spillede, som var det Masters der skulle afgøres! 

Jeg ved ikke hvordan I andre har det, men come on! Put nu ud! Ingen grund til at det er bolden længst væk der skal putte først. Det tager en evighed og så står folk gudhjælpemig og venter på greenen, selvom man er færdig. Man kunne da gå hen til sin bag/vogn og gøre sig klar til at gå, når de 2 sidste kommer.. 

Ovenstående påvirkede mig i den grad, at jeg kom hjem med +10 efter 9 huller. Dagens lyspunkt var en provisorisk på 280m på et par5, dog med vind, sol, græs og det helt rigtige bounce i nakken :) Jeg slår sjældent længere end 220/230m. Den oprindelige bold blev dog fundet ca 50m bagude og blev ført fornuftigt frem til 75m fra pinden, som blev omsat til et 3.5m birdie chance, som tog karrusellen og gav mig en birdie :) 

Redigeret af Nicolai

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

Important Information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden