Hop til indhold

Rosenberg

Hvordan går det med scoren 2015?

Recommended Posts

Så blev året første Hare turnering spillede i Værløse golfklub. Det var dog en være lorte rundte.

Det blev kun til 12 point, men det positive og det jeg vil tage med mig fra rundten var at jeg lavede min først birdie nogensinde. 

http://golfshot.com/Rounds/Detail/117-27808302-27808431

Jeg startede på hul 4, slog mit 7 jern pin high i højre side 1,5 meter fra hullet og sænket så puttet der fra, fuck en dejligt følgense. Men så gik det desværre kun en vej efterfølgende. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så blev året første Hare turnering spillede i Værløse golfklub. Det var dog en være lorte rundte.

Det blev kun til 12 point, men det positive og det jeg vil tage med mig fra rundten var at jeg lavede min først birdie nogensinde. 

http://golfshot.com/Rounds/Detail/117-27808302-27808431

Jeg startede på hul 4, slog mit 7 jern pin high i højre side 1,5 meter fra hullet og sænket så puttet der fra, fuck en dejligt følgense. Men så gik det desværre kun en vej efterfølgende. 

Tillykke med pipperen! :)

Hvilket jern er du tryg ved? Jeg kan huske dengang jeg startede at jeg slog et super 7 jern og det var ofte mit foretrukne jern.

Hvis ikke du slår den driver væsentligt længere end dit 6-7 jern, ville jeg overveje at vente lidt med den og bruge det "sikre" jern til at komme frem til et chip og 2 puts. Golf ER sjovere når man kommer op og kan putte for point :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Gik par 3 banen i 1 over par med en pitch og en 6er ( ingen putter ) - her forleden.

Var 2 under på hul 3, så knapt så prængende afslutning.

Første gang jeg prøvede den til kaninmatch sidste år gik jeg den i 3 over banens par med pw 7 og putter ( og så driver på hul 5 LOL ) men den lå på forklædet.

Redigeret af Mads D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kom ud at spille herrerdag på RTJ i torsdags, det blev en koldstart, da jeg ikke var sikker på ellers at kunne nå det inden det blev mørkt.

Hul. 1. tydeligt at det er en koldstart, skubber teeslaget højre, snapper indspillet...

Hul 4. Slå andetslaget over green, Laver dobbeltslag i indspillet... streget hul

Hul. 5. Duffer wedgen  til indspillet to gange:mad: inden jeg holer udefra...

Hul 10, monster modvind får den på i 2, men 3-putter...

Hul 12. Greenbunker i 2(medvind)

Hul 17...Godt teeslag og jeg 4-putter...:baby:

Hul 18, medvind, og godt drive.. 115 meter til pinden i andetslaget.. :D

Så en godkendt score, fornuftigt fra tee og indspil, men godt nok skidt på og omkring green

http://golfshot.com/Rounds/Detail/118-27816249-27816379

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvilket jern er du tryg ved? Jeg kan huske dengang jeg startede at jeg slog et super 7 jern og det var ofte mit foretrukne jern.

Hvis ikke du slår den driver væsentligt længere end dit 6-7 jern, ville jeg overveje at vente lidt med den og bruge det "sikre" jern til at komme frem til et chip og 2 puts. Golf ER sjovere når man kommer op og kan putte for point :) 

Ku være jeg snart skulle lytte til mine egne råd ..... 

Nyd katastrofen (-erne) så længe de varer - jeg bliver nok nødt til at fjerne de seneste to runder i golfshot, for at få dem helt ud af hovedet mentalt. 

http://golfshot.com/Rounds/Detail/118-27817951-27818081

1: fint teeslag, og mit put for par burde slet ikke være misset
2: god flækker fra tee, men trækker (igen) mit pw i indspillet og kan ikke finde ud af at chippe mig ind på green
3: langt drive, langt i højre - intet problem. Desværre ryger 2. slag i greenbunker og jeg kommer ikke godt ud, og igen kan jeg ikke finde ud af at chippe
6: super bunker slag hvor jeg ellers er short-sided. Slås til givet par 
9: 3. slag bliver kort, men jeg undgår dog vandet ved green. Pitcher så langt og kan ikke chippe ordentligt
10: Super tee slag og bolden hopper ikke mange boldbredder forbi at ramme pinden
11: topper mit teeslag direkte i hazard
13: AV! Vinden er i ryggen og jeg fristes til at forsøge at gå over et vandløb 210-240 meter ude alt efter retning. Hooker selvfølgelig OOB. Så slår jeg bagefter mit 4-jern, men får selvfølgelig drawet mod den korteste vej over vandløbet. Bolden ender spilbar i hazard, dog lige op ad broen der går over .. så jeg får kun lige slået den frem til 200 meter til pinden. Derfra rammer jeg så vandhullet før green
14: AAV! hooker OOB, dropper 2 og slår 3. slaget ind under træer, hvorfra jeg rammer i 4. slag rammer en gren og flyver 30 meter til siden og ryger i hazard! 
15: AAAAV! hooker OOB - har totalt mistet tilliden til mit sving. 3. slaget bliver fint og langt, men 4. slag trækker jeg OOB ... dropper 5 og slår 6. slaget i vandløb. Dropper 7 og skubber 8 pinhigh, men i rough
16: kan ikke finde ud af at chippe mig ind på green
17: kan ikke finde vej ud af træer

altså: To huller bliver spillet godt! 6 huller er ikke nævneværdige og 10 huller er LORT med OTTE (!!) penalties alene på bag-9

Aner sgu ikke rigtig hvad jeg skal pege på og hvad jeg skal gribe i for at ændre den tendens jeg er i lige pt. :( 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ku være jeg snart skulle lytte til mine egne råd ..... 

Nyd katastrofen (-erne) så længe de varer - jeg bliver nok nødt til at fjerne de seneste to runder i golfshot, for at få dem helt ud af hovedet mentalt. 

http://golfshot.com/Rounds/Detail/118-27817951-27818081

1: fint teeslag, og mit put for par burde slet ikke være misset
2: god flækker fra tee, men trækker (igen) mit pw i indspillet og kan ikke finde ud af at chippe mig ind på green
3: langt drive, langt i højre - intet problem. Desværre ryger 2. slag i greenbunker og jeg kommer ikke godt ud, og igen kan jeg ikke finde ud af at chippe
6: super bunker slag hvor jeg ellers er short-sided. Slås til givet par 
9: 3. slag bliver kort, men jeg undgår dog vandet ved green. Pitcher så langt og kan ikke chippe ordentligt
10: Super tee slag og bolden hopper ikke mange boldbredder forbi at ramme pinden
11: topper mit teeslag direkte i hazard
13: AV! Vinden er i ryggen og jeg fristes til at forsøge at gå over et vandløb 210-240 meter ude alt efter retning. Hooker selvfølgelig OOB. Så slår jeg bagefter mit 4-jern, men får selvfølgelig drawet mod den korteste vej over vandløbet. Bolden ender spilbar i hazard, dog lige op ad broen der går over .. så jeg får kun lige slået den frem til 200 meter til pinden. Derfra rammer jeg så vandhullet før green
14: AAV! hooker OOB, dropper 2 og slår 3. slaget ind under træer, hvorfra jeg rammer i 4. slag rammer en gren og flyver 30 meter til siden og ryger i hazard! 
15: AAAAV! hooker OOB - har totalt mistet tilliden til mit sving. 3. slaget bliver fint og langt, men 4. slag trækker jeg OOB ... dropper 5 og slår 6. slaget i vandløb. Dropper 7 og skubber 8 pinhigh, men i rough
16: kan ikke finde ud af at chippe mig ind på green
17: kan ikke finde vej ud af træer

altså: To huller bliver spillet godt! 6 huller er ikke nævneværdige og 10 huller er LORT med OTTE (!!) penalties alene på bag-9

Aner sgu ikke rigtig hvad jeg skal pege på og hvad jeg skal gribe i for at ændre den tendens jeg er i lige pt. :( 

​Lad nu være med at være for hård ved konen når du kommer hjem :P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Du må se at komme ud at træne lidt Christian...

Op med humøret.

​hehe, ja det burde jeg nok

men når jeg for blot 2 uger siden spillede 20 slag bedre og generelt bør kunne holde mig under 90, så kan manglende træning ikke forklare det det pjat jeg laver .. ikke i mit hoved ;) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Du må se at komme ud at træne lidt Christian...

Op med humøret.

​hehe, ja det burde jeg nok

men når jeg for blot 2 uger siden spillede 20 slag bedre og generelt bør kunne holde mig under 90, så kan manglende træning ikke forklare det det pjat jeg laver .. ikke i mit hoved ;) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Det kan det i mit hoved. For med træning kommer konsistent spil, du mangler jo ikke længde, power eller andet. Det er fejlene der er dominerende, og det at træne skruer gevaldigt ned på fejl margin. Spørg Lasse.

Redigeret af Mads D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Om ikke andet, så for at være solidarisk med Christian:

http://golfshot.com/Rounds/Detail/117-27811685-27811814
Starter ​på hul ti, så de første ni skulle bruges på at komme igang.

Det frustrende er at jeg slog rigtig mange, rigtig fine golfslag, men havde også nogle begynderfejl. Bla et strafslag fordi bolden på green trillede i et hul da jeg fjernede markeringsmærket.

På forni havde jeg - udover hul 2, hvor jeg endte med at missede et 5 cm put, fordi jeg kun fik snittet den med tåen af putteren - sammenlagt vel ikke mere end en meters put på det sidste put på de 8 huller. Intet trillede i, så det kunne have været en rigtig fin runde.

Nu står den på tre dages golf i Sverige: Lund, Sjøbo og Ørestads. Inden der er regionsgolf på mandag i Korsør.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det mest positive Robert, er faktisk at du indrømmer din fejl og tager din straf, selvom du sikkert kun selv så det. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det mest positive Robert, er faktisk at du indrømmer din fejl og tager din straf, selvom du sikkert kun selv så det. 

​I min verden har man ikke noget valg - og nej, de andre sagde i hvert fald ikke noget.

...men jeg er nu også fin tilfreds med 19 point på forni, med en iskold putter, et par dårlige bounces og et streget hul. Det er ikke mit topniveau der fejler noget.

Redigeret af Pastorius

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det frustrende er at jeg slog rigtig mange, rigtig fine golfslag, men havde også nogle begynderfejl. Bla et strafslag fordi bolden på green trillede i et hul da jeg fjernede markeringsmærket.

​Det giver da ikke straf, hvis bolden bevæger sig i forbindelse med markering..

http://www.golf.dk/about/regel-20-løfte-droppe-og-placere-spil-fra-forkert-sted

Redigeret af Årgang63
manglede link

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Om ikke andet, så for at være solidarisk med Christian:

Hvad?! Du har værsgo at bruge et slag mere på alle par 4 hullerne før vi kan snakke solidaritet! 

:D

Overvejer at bede om dispensation for mit hcp så jeg kan spille med i kanin match og finde tilbage til svinget 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan det i mit hoved. For med træning kommer konsistent spil, du mangler jo ikke længde, power eller andet. Det er fejlene der er dominerende, og det at træne skruer gevaldigt ned på fejl margin. Spørg Lasse.

Ja, træning sænker fejlmarginen på det tekniske, men der er også den mentale del. Hvis Christian har mistet tilliden til svinget, så kræver det en del mere at bygge det op igen, end det gør at rive det ned :( desværre. Så det er bare med at finde troen igen, hurtigst muligt! Det er dog ikke altid lige nemt. 

Det er ikke sikkert at det her er Christians problem overhovedet, men tænkte meget over det her i weekenden. Det kan hjælpe rigtig mange til at finde det rigtige fokus! Fokusér på det du kan gøre noget ved og glem alle de andre ting - det er spildte kræfter. 

image.jpg

• Upvote 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

Important Information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden