Hop til indhold
Rosenberg

Min tur hos golfsmeden :-)

Recommended Posts

Rosenberg    423

Jeg har jo fixet mit sæt selv 575 mb

Men skulle have justeret loft & Lie.

Jeg fik aftalt en tid lørdag aften i Kokkedal indoor center lidt ude på marken men jeg kom frem til tiden.

Niels fik sat sit udstyr op og jeg begyndte at varme op imens.

Alle jern blev slået rettet & testet.

jaty6a7a.jpg

Fik osse nogle råd med på vejen.

Ubevidst får jeg stillet mig op med lidt lukket stance.

Mit tilbage sving er 1,04 sek så jeg skal være mere rolig i tilbage svinget.

Pris for 1,5 time rettet 10 jern 600 kr

Det er sku en fair pris.

Har så været i simulator i dag for at teste de jern men osse mine køller & det virkede med et roligt sving.

pa5ajuru.jpg

10 slag mod 119 m med pw super følelse at slå med et jern man selv har sat sammen & fået rettet af en som har styr på det.

Www.golfsmeden.dk retter loft @ Lie på alle jern som kan rettes.

Kan kun anbefale det til jer som har brug for det.

Vi fik pakket vores udstyr sammen & sagt farvel & på gensyn for det er ikke sidste gang jeg ringer til golf smeden.

Hilsen Thomas

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tom A    60

Lyder som en god oplevelse, fedt jernsæt du har fået dig :)

Vi glæder os til at se, hvordan det påvirker dit spil i denne sæson!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rosenberg    423

Tak :-)

Ja vi må se om det osse funker når man kommer på græs.

Skal lige have købt 2 Wood/driver skafter da de sorte ikke er gode.

Fik råd fra LHW & Jon at de sorte skafter fra wishon er døde at slå med for mig.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Honum    19

Jeg har ikke selv nærmere kendskab til Golfsmeden men har kun hørt godt om ham, så skal man have loft/lie justeret sit udstyr, hvilket jeg jo ikke tilbyder på OEM mærker mere pga. manglende kapacitet, så lyder det til at være et godt sted at tage hen i det sjællandske så det er jo super :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bojoerge    73

Inspireret af diin gode anmeldelse har jeg selv booket en tur hos Golfsmeden til på tirsdag.  Skal i første omgang bare have rettet loft og lie på mine jern og wedges til standard specifikationer. Måske jeg så senere skal have kigget på at få samme tur som dig...

@Honum.

Glæder mig rigtig meget til at komme ned til dig den 19/3 for at blive fittet til en 3 wood.  Det bliver første gang jeg køber et stykke værktøj som ikke er købt som standart. Meget spændende...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rosenberg    423

Inspireret af diin gode anmeldelse har jeg selv booket en tur hos Golfsmeden til på tirsdag.  Skal i første omgang bare have rettet loft og lie på mine jern og wedges til standard specifikationer. Måske jeg så senere skal have kigget på at få samme tur som dig...

@Honum.

Glæder mig rigtig meget til at komme ned til dig den 19/3 for at blive fittet til en 3 wood.  Det bliver første gang jeg køber et stykke værktøj som ikke er købt som standart. Meget spændende...

Kanon ;)

Tjek lige han's ur ;)

Har selv lige købt det Suunto G6 Pro.

Det har sku gjort noget da jeg har fået en fornemmelse  på mit tilbage sving ;)

Glæder mig til at høre om din tur ;)

Hils Niels fra Thomas ;)

Redigeret af Rosenberg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst   
Gæst

Jeg går ikke så højt op i ure... :)

Men det er spændende om jeg har fået slået mine jern skæve... 

De er som oftest skæve når de kommer fra fabrik, så tro ikke at det er din egen behandling der har lavet om på de når han skal justere, for det kommer som oftest sådan fra producenten. "Tolerancer" nogen med op til 2 grader begge veje, gør at man teoretisk kan stå med 2 jern der har det samme loft, og jeg har som det mest ekstreme, set et 6 jern med loftet til et 9 jern. (12 grader off) 

Redigeret af LHW

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bojoerge    73

Det lyder jo helt vildt, at fabrikkerne ikke er mere præcise...

Mine jern er nogle år gamle så det bliver nok aldrig opklaret om det var mig eller fabrikken der i givet fald har gjort dem skæve. 

Jeg har altid været tilfreds med den konstante forskel imellem graderne på mine jern, men jeg kunne godt mistænke et par af mine wedges for at være ved siden af. Ellers også er det ham der slår med udstyret der er ved siden af. Det har jeg ham tit mistænkt for :P  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst   
Gæst

Det lyder jo helt vildt, at fabrikkerne ikke er mere præcise...

Mine jern er nogle år gamle så det bliver nok aldrig opklaret om det var mig eller fabrikken der i givet fald har gjort dem skæve. 

Jeg har altid været tilfreds med den konstante forskel imellem graderne på mine jern, men jeg kunne godt mistænke et par af mine wedges for at være ved siden af. Ellers også er det ham der slår med udstyret der er ved siden af. Det har jeg ham tit mistænkt for :P  

Dette ekstreme fald med 12 grader off har nok en forklaring, og den ligger i tallene 6 og 9

For en Kineser kan de nemt blandes, og opfattes som det modsatte af hvad de er, så her har nogen, uden at de ved det justeret et 6 jern så det passet med loft til et 9 jern, selv om dette ikke skal være mulig, ej heller rent teknisk set. Jeg klarede 10 grader tilbage, men de sidste 2 på førte hoselen en skade, for vi skal normalt ikke justere jern mere end 2 grader alle veje, og nogle fabrikater smedede indtil 4 grader.

Det vanlige er at jern er plus minus 1 grader of på loft og eller lie, og jeg har ikke set nogen som er rigtig på alle, men heller ikke nogen der alle var forkert, så vi taler om 2-4 jern normalt i et set. Lie vinkelen er den fejl man ser oftest.

Om du ser på sål på dine wedger, vil slid afsløre om de er rigtig til dig og måden du spiller de på. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bojoerge    73

Min grundlæggende holdning er jo nok, at det mere er manden enden udstyret der er noget galt med når jeg slår et dårligt slag. Jeg har aldrig købt andet end udstyr med standart-specs så jeg er naturlig skeptisk. Jeg er dog også af natur nysgerrig, så det er jo ikke anderledes end at jeg kan overbeviset, hvis jeg kan se at det virker. 

Nu kører jeg til Fredensborg på tirsdag og får kigget på mine jern og wedges. Dem tager jeg så med på golfskole til Spanien.

Når jeg kommer hjem fra golfskolen, så har jeg en aftale med Jon om at blive fittet til en 3-kølle. 

Det kan jo være at der er kommer en omvendt fitting-entusiast ud på den anden side af de to oplevelser  :thumbsup: 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst   
Gæst

Min grundlæggende holdning er jo nok, at det mere er manden enden udstyret der er noget galt med når jeg slår et dårligt slag. Jeg har aldrig købt andet end udstyr med standart-specs så jeg er naturlig skeptisk. Jeg er dog også af natur nysgerrig, så det er jo ikke anderledes end at jeg kan overbeviset, hvis jeg kan se at det virker. 

Nu kører jeg til Fredensborg på tirsdag og får kigget på mine jern og wedges. Dem tager jeg så med på golfskole til Spanien.

Når jeg kommer hjem fra golfskolen, så har jeg en aftale med Jon om at blive fittet til en 3-kølle. 

Det kan jo være at der er kommer en omvendt fitting-entusiast ud på den anden side af de to oplevelser  :thumbsup: 

Det tror jeg bestemt at du gør, for bare en omgang der lie vinkler og loft er sat rigtig, vil synes på dit spil

Vi tror og er tugtet til at tro, at det er os selv der ikke er bedre, for vi er jo ikke Tiger Woods, så vi må godtage alle de fejl vi gør, men du vil komme til å opleve at du rent faktisk er en bedre spiller end hvad du troede om dig selv, og at mange underlige fejl ikke kom fra dig, men fra noget som ikke passet i dit udstyr.

Når du først er hos Golfsmeden, bed han tage en kig på LIE vinkelen også på din putter. Den er meget enkel å justere, og der ligger en bedre score i vente kun på dette ene parameter.

Personlig kender jeg ikke Golfsmeden, men som Jon siger har han god omtale, og jeg ved at han tidligere var værksted for Wilson her i Danmark om jeg ikke husker fejl, så han har farts tid og lang erfaring med å lave udstyr. Derfor er det godt at han stadig er der, for Jon tager ikke imod arbejde på andet end det han har selv, og prisen som er betalt for loft og lie her ovenfor er det jo ikke meget å udsætte på, for om noget er det for lav. :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bojoerge    73

Jeg glæder mig til at blive overbevist...

På Golfsmedens egen hjemmeside står der at han har været garantiværksted for Wilson og Taylor Made. Det må være ok, når mine jern og wedges er fra Wilson  :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor meget betyder 1grad off, på loft og lie...?

Teoretisk vil jeg mene at 1 grad på loft er ca. 2,5 meter, og 1grad på Lie , vil på et 150meter slag, svare til 2,6meter, måske er det endnu mere skævt på Lie , pga ekstra spin.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu