Hop til indhold
Christian SSGM

Hvad har du købt idag?

Recommended Posts

Har købt et lille grimt portrætfoto af mig selv siddende i min bil... Pris kun 1000 kr.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Vi vil se det :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Lidt forskellige grip (New Decade Midsize), lidt tape og lidt andet godt, så må vi se om jeg kan finde ud af at det skidt selv. Grips på driver og køller trænger og de skal op på midsize som mine jern. 

...og så skal mit super stroke grip monteres på putteren.

Wedges skal trænger også efterhånden - men der skal jeg lige have LHW til at fortælle lidt om hvordan han har lavet build-up, så de også holder tykkelsen når man gripper ned.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Lidt forskellige grip (New Decade Midsize), lidt tape og lidt andet godt, så må vi se om jeg kan finde ud af at det skidt selv. Grips på driver og køller trænger og de skal op på midsize som mine jern. 

...og så skal mit super stroke grip monteres på putteren.

Wedges skal trænger også efterhånden - men der skal jeg lige have LHW til at fortælle lidt om hvordan han har lavet build-up, så de også holder tykkelsen når man gripper ned.

Asymetrisk build-up, det er en leg :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Asymetrisk build-up, det er en leg :)

Jep, er det bare at lægge et ekstra lag på den nederste halvdel eller skal man være mere avanceret?

Redigeret af Pastorius

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jep, er det bare at lægge et ekstra lag på den nederste halvdel eller skal man være mere avanceret?

Det er en smule mere, mener LHW har delt grippet op i 4 eller 5. Og så først et lille stykke der dækker nederste del, så et lidt større stykke der dækker de 2 nederste dele, så igen lidt større til 3 nederste dele osv. Indtil det sidste stykke tape er, som når man helt normalt bare sætter tape på et grip. Og voila!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

En Skycaddie SGXW - blev købt i sidste uge og kom med på banen i dag. Virkelig en lækker enhed der gør køllevalget noget lettere, specielt på layup og teeslag, hvor laseren er noget sværere at bruge!

Simon

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er en smule mere, mener LHW har delt grippet op i 4 eller 5. Og så først et lille stykke der dækker nederste del, så et lidt større stykke der dækker de 2 nederste dele, så igen lidt større til 3 nederste dele osv. Indtil det sidste stykke tape er, som når man helt normalt bare sætter tape på et grip. Og voila!

Han gør det omvendt:

=========================

Asymmetrisk Build up

Sæt et mærke 10 tommer ned fra enden af skaftet.

- Her skal tapen starte, og gå op til, men ikke over enden af skaftet.

Lag 1 = 9 tommer - du vil mangle 1 på å nå enden

Lag 2 = 9 minus 2.25 = 6.75

Lag 3 = 9 minus 4.50 = 4.50

Lag 4 = 9 minus 6.75 = 2.25

Full længde Build up tape, er altså 10 tommer når vi bygger op f.eks fra std til Mid.

Som sædvanligt ikke meget slump eller tilfældighed over det

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Han gør det omvendt:

Asymmetrisk Build up

Sæt et mærke 10 tommer ned fra enden af skaftet.

- Her skal tapen starte, og gå op til, men ikke over enden af skaftet.

Lag 1 = 9 tommer - du vil mangle 1 på å nå enden

Lag 2 = 9 minus 2.25 = 6.75

Lag 3 = 9 minus 4.50 = 4.50

Lag 4 = 9 minus 6.75 = 2.25

Full længde Build up tape, er altså 10 tommer når vi bygger op f.eks fra std til Mid.

Som sædvanligt ikke meget slump eller tilfældighed over det

Ork, ja omvendt selvfølgelig. Oppe fra og ned Redigeret af Nik

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Fik lige sat superstroke-grippet på mens knægten var i bad - det er der i hvert fald ingen grund til ikke at rode med selv. Det er helt lige ud ad landevejen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Fik lige sat superstroke-grippet på mens knægten var i bad - det er der i hvert fald ingen grund til ikke at rode med selv. Det er helt lige ud ad landevejen.

attachicon.gif2013-10-01 20.17.28.jpg

...og så blev Driver, 5-wood og hybrider re-grippet.

Jeg var lidt lunken ved at gå igang. En operation som at få grip-hullet over skaftet er en af den type opgaver,  som jeg nemt ville kunne bruge en tre-fire grips på at lære. Det var dog ingen sag. Der er kun to ting der er bøvlede. Det tager tid at få renset skaftet for gammel tape, og - langt det sværeste - er at få det åndsvage dækpapir af den dobbeltklæbende tape.

Redigeret af Pastorius

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

...og så blev Driver, 5-wood og hybrider re-grippet.

Jeg var lidt lunken ved at gå igang. En operation som at få grip-hullet over skaftet er en af den type opgaver,  som jeg nemt ville kunne bruge en tre-fire grips på at lære. Det var dog ingen sag. Der er kun to ting der er bøvlede. Det tager tid at få renset skaftet for gammel tape, og - langt det sværeste - er at få det åndsvage dækpapir af den dobbeltklæbende tape.

Fedt, jeg er for doven til sådan en manøvre .. spændt på hvad du syntes om Fatso :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Fedt, jeg er for doven til sådan en manøvre .. spændt på hvad du syntes om Fatso :)

Det kommer nok til at tage noget tid at finde ud af, for det grip jeg satte på denne gang var Slim 3.0 :D

De første indledende øvelser på gulvtæppet i stuen virker lovende.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kommer nok til at tage noget tid at finde ud af, for det grip jeg satte på denne gang var Slim 3.0 :D

De første indledende øvelser på gulvtæppet i stuen virker lovende.

:D haha .. det er bare den juniorputter der som det ser så stort ud på så ;) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

Important Information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden