Hop til indhold
claust

Randers Golf Klub

Recommended Posts

Er der nogen der ligger inde med gode tips og tricks til denne bane?

Og evt. en online opdateret baneguide?

Jeg har skrevet til klubben for at høre på en online, men de henviser til GLFR.

Den er bare lige svær at udskrive og lave noget på

@snejbjerg Du nævnte du havde nogle råd til banen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hul 1 par 4

Jeg holder den kort af søen og slår typisk en wedge over de høje træer der står foran green i venstre (fra den position). Der er masser af plads i venstre, men det kan være vanskeligt at komme på green pga. træerne. Green hælder væk fra dig så slå den til forkant a green for at stoppe den.

Hul 2 par 3

Jeg slår efter venstre side af green - mister man bolden lidt højre ender den med at bounce langt til højre pga bakken. Venstre side af green kan virke lidt farlig fra teestedet, men man kan faktisk godt misse den lidt venstre hvor bolden vil springe på green.

Hul 3 par 4

Slå den lidt over hjørnet  af træerne i venstre med noget der går ca. 150-160 m - så har du en wedge ind. Har man tendens til hook kan den sagtens holdes mere i højre.

Hul 4 par 3

Greenen er lille og vanskelig, men hullet giver sig selv

Hul 5 par 4

Man kan drive green hvis man har modet til at slår den over træerne i venstre, men det sikre spil er et 150 m slag ned midt/højre i fairway.

Hul 6 par 5

Hvis du vælger driver så skal bolden op i venstre side da den vil falde meget til højre pga bakken. Skoven i højre er i spil og drives der er højre om rødbøgen ender oftest i skoven. Jeg plejer at slå et langt jern eller en 3W.  2. slaget er udfordrende fordi du oftest ender med bolden under fødderne - bolden skal slåes op af venstre side fordi hullet drejer den vej.

Hul 7 par 4

Drivet skal holdes i venstre (kirketårnet i horisonten er en god bane) fordi alt der er bare lidt til højre for venstre ender i højre rough hvor man står med et langt slag der skal forbi nogle store træer. Hullet spiller typisk længere end de ca. 380 m det er opgivet til da det er lige ind i vesten vinden.

Hul 8 par 4

Tee slaget her er for mig det sværeste slag på banen (men jeg er også mega dårlig med driver). Der er to strategier på det her hul. Enten bomber man en driver ned langs træerne i venstre og håber på den bliver lige (sådan plejer jeg at gøre). Eller også slår man ud kort af træerne til højre, men til venstre for dem. Derfra har man så et langt blindt slag mod green eller man spiller for bogey ved at dele hullet i 3. Der er langt over træerne i højre kræver nok reelt en carry på 230 m for at komme over. Der er ikke så langt over træerne i venstre, men træerne er høje så den skal helst træffes godt. Slår du den i træerne skal du være heldig for at finde bolden og kunne spille den

Hul 9 par 4

Her har du enten muligheden for at spille den op kort i venstre lige omkring fairwaybunkeren hvorfra du så har ca 130 m ind. Du kan også slå driver over bunkerne til wedge afstand, men sørg for at holde den til venstre for de store træer så de ikke blokkere dit indspil. Her skal du ikke slå den over green!

Hul 10 par 3

Midlertidigt hul der erstatter hul 14

Hul 11 par 5 (normalt hul 10)

Der er OOB langs venstre (lad være med at hooke den i min have :thumbsup:). Jeg plejer at forsøge at slå den i venstre side af fairway og håbe jeg kan carry bunkeren. Træerne i højre side er opstammet så drivet kan findes. en stor slice ender på hul 9 hvorfra man stadigt let kan så den frem i position.

Hul 12 par 4 (normalt hul 11)

Drive med OOB i venstre, men det er en bred fairway. Ender man langs rækken af træer i højre blokerer de for et normalt slag.

Hul 13 par 4 (normalt hul 12)

Det her tee slag vil nok virke lidt skræmmende, men der er faktisk god plads i højre side bag de store træer hvor der ligger en gammel frugt plantage som du gik forbi ved hul 4. Kommer na ikke langt nok frem bliver indspillet blindt, men green skråner mod højre så et slag i venstre side er green normalt det bedste

Hul 14 par 4 (normalt hul 13)

Det er hul beskrives af mange som et tivoli hul fordi man når man står på tee ikke kan se andet end træer. Der er 230 m til green, men reelt er det nærmere 180 m pga højde forskellen. Det er svært at placerer bolden på en måde hvor man har et let indspil fordi der er så mange træer der dækker og green hælder væk fra en hvis man ligger i hjørnet. Jeg plejer at slår den lidt ind over træerne i højre og gå efter green. Hele området neden for bakken til højre er opstammet og bolde bliver sjældent væk der nede. Du ender ved det lukkede hul 14 og skal gå op til hul 15

Hul 15 par 4

Dogleg venstre over og langs vand. Jeg plejer at slå et jern mod fairway bunkeren, men kort af. Man kan sagtens slå den mere venstre med længere værktøj, men slaget bliver mere risikabelt.

Hul 16 par 5

Bred fairway med god plads til driver. Alt afhængig af drive og vejr (der er jo nok ikke meget rul) ender du med muligheden for at gå efter en ø green i 2 eller at ligge op. Greenen er stor

Hul 17 par 5

Ikke så meget at sige. Hullet er bredt så driver og et langt transport slag

Hul 18 par 3

Langt par 3 hul.

Redigeret af snejbjerg
  • Thanks 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan se jeg har byttet om på højre og venstre på hul 11 + et har andre små tilføjelser

Generelt er det en kort bane, men det betyder ikke at man bare kan drive og chippe. Det er en skov/park bane med ret små greens og pæne højdeforskelle.

Hul 1 par 4

Jeg holder den kort af søen og slår typisk en wedge over de høje træer der står foran green i venstre (fra den position). Der er masser af plads i venstre, men det kan være vanskeligt at komme på green pga. træerne. Green hælder væk fra dig så slå den til forkant a green for at stoppe den.

Hul 2 par 3

Jeg slår efter venstre side af green - mister man bolden lidt højre ender den med at bounce langt til højre pga bakken. Venstre side af green kan virke lidt farlig fra teestedet, men man kan faktisk godt misse den lidt venstre hvor bolden vil springe på green.

Hul 3 par 4

Slå den lidt over hjørnet  af træerne i venstre med noget der går ca. 150-160 m - så har du en wedge ind. Har man tendens til hook kan den sagtens holdes mere i højre.

Hul 4 par 3

Hul 5 par 4

Man kan drive green hvis man har modet til at slår den over træerne i venstre, men det sikre spil er et 150 m slag ned midt/højre i fairway.

Hul 6 par 5

Hvis du vælger driver så skal bolden op i venstre side da den vil falde meget til højre pga bakken. Skoven i højre er i spil og drives der er højre om rødbøgen ender oftest i skoven. Jeg plejer at slå et langt jern eller en 3W.  2. slaget er udfordrende fordi du oftest ender med bolden under fødderne - bolden skal slåes op af venstre side fordi hullet drejer den vej.

Hul 7 par 4

Drivet skal holdes i venstre (kirketårnet i horisonten er en god bane) fordi alt der er bare lidt til højre for venstre ender i højre rough hvor man står med et langt slag der skal forbi nogle store træer. Hullet spiller typisk længere end de ca. 380 m det er opgivet til da det er lige ind i vesten vinden.

Hul 8 par 4

Tee slaget her er for mig det sværeste slag på banen (men jeg er også mega dårlig med driver). Der er to strategier på det her hul. Enten bomber man en driver ned langs træerne i venstre og håber på den bliver lige (sådan plejer jeg at gøre). Eller også slår man ud kort af træerne til højre, men til venstre for dem. Derfra har man så et langt blindt slag mod green. Alternativt spiller man for bogey ved at dele hullet i 3. Der er langt over træerne i højre - kræver nok reelt en carry på 230 m for at komme over. Der er ikke så langt over træerne i venstre, men træerne er høje så den skal helst træffes godt. Slår du den i træerne skal du være heldig for at finde bolden og kunne spille den.

Hul 9 par 4

Her har du enten muligheden for at spille den op kort i venstre side lige omkring fairwaybunkeren hvorfra du så har ca 130 m ind. Du kan også slå driver over bunkerne til wedge afstand, men sørg for at holde den til venstre for de store træer så de ikke blokkere dit indspil. Her skal du ikke slå den over green!

Hul 10 par 3

Der er OOB langs venstre (lad være med at hooke den i min have :thumbsup:). Jeg plejer at forsøge at slå den i højre side af fairway og håbe jeg kan carry bunkeren. Træerne i højre side er opstammet så drivet kan findes. en stor slice ender på hul 9 hvorfra man stadigt let kan så den frem i position. Pas på med ikke at slå bolden op så de 3 træer der står i venstre blokerer dit indspil.

Drive med OOB i venstre, men det er en bred fairway. Ender man langs rækken af træer i højre blokerer de for et normalt slag. Jeg plejer at slå efter forkanten af green da bolden har tendens til at rulle - hvis det ikke er for vådt. Det betyder også at man tager problemerne ved at slå for langt samt højre (træer) og venstre (skråning) ud af ligningen. Mister man bolden til højre over på 6. huls fairway så kan man stadigt gå efter green, men sørg for at komme tilbage på hullet. Da træerne der omgiver green er så høje at du ikke kan slå over dem hvis du ligger højre af 12. huls green på 6. hul 

Det her tee slag vil nok virke lidt skræmmende, men der er faktisk god plads i højre side bag de store træer hvor der ligger en gammel frugt plantage som du gik forbi ved hul 4. Kommer man ikke langt nok frem bliver indspillet blindt, men green skråner mod højre så et slag i venstre side er green normalt det bedste. Der står et højt fyrtræ hvor man kan se stammen i retning bag green.

Det her hul beskrives af mange som et tivoli hul. Fra tee kan man ikke kan se andet end træer og nåh ja Randers. Der er 230 m til green, men reelt er det nærmere 180 m pga højde forskellen. Det er svært at placerer bolden på en måde hvor man har et let indspil fordi der er så mange træer der dækker og green hælder væk fra en hvis man ligger i hjørnet. Jeg plejer at slår den lidt ind over træerne i højre og gå efter green. Hele området neden for bakken til højre er opstammet og bolde bliver sjældent væk der nede. Du ender ved det lukkede hul 14 og skal gå op til hul 15

Hul 15 par 4

Dogleg venstre over og langs vand. Jeg plejer at slå et jern mod fairway bunkeren, men kort af. Man kan sagtens slå den mere venstre med længere værktøj, men slaget bliver mere risikabelt.

Hul 16 par 5

Bred fairway med god plads til driver. Alt afhængig af drive og vejr (der er jo nok ikke meget rul) ender du med muligheden for at gå efter en ø green i 2 eller at ligge op. Greenen er stor.

Hul 17 par 5

Ikke så meget at sige. Hullet er bredt så driver og et langt transport slag og et indspil op til en lille green. Jeg plejer at slå efter højre side af green da det meste springer til venstre.

Hul 18 par 3

Langt par 3 hul på små 200 m hvor der tit er lidt modvind (Nordvest)

Redigeret af snejbjerg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
31 minutter siden, skrev StufMeister:

Hvordan ser roughen ud i øjelikket? Er det til at finde sin bold igen?

Ja, det er ikke en bane med ret meget "hø".  Der hvor man kan komme i problemer er i skovområderne. Sig til hvis der er noget der skal uddybes når i kigger i baneguiden

36 minutter siden, skrev StufMeister:

Vi satser på du ikke skal sætte kaffe over på hul 11.

Ja kan det det er en carry på 216 m 45 grader off line - det er endnu ikke sket :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Generelt er det en kort bane, men det betyder ikke at man bare kan drive og chippe. Det er en skov/park bane med ret små greens og pæne højdeforskelle.

Hul 1 par 4

Set fra fairway hul 1

large.IMG_2439.JPG.b8c12ec243313e0950be7b25c5e8fdb0.JPG

Hul 2 par 3

large.IMG_2440.JPG.6f28f61fb2d8aea04a44b5d0a9818b29.JPG

Hul 3 par 4

large.IMG_2441.JPG.f9cf61bb322b442a4b32f20ea109c303.JPG

Hul 4 par 3

large.IMG_2443.JPG.ebe4c5a60b99f7b1160722eb809ff750.JPG

Hul 5 par 4

Hul 6 par 5

large.IMG_2444.JPG.9c64659bf8315104bb70e5928960b9c9.JPG

Hul 7 par 4

large.IMG_2445.JPG.05c0fa48fcd5e9920ed6d16a88d6f18d.JPG

large.IMG_2446.JPG.7189289839db1bb7b860115ca56e0035.JPG

Hul 8 par 4

Tee slaget her er for mig det sværeste slag på banen (men jeg er også mega dårlig med driver). Der er to strategier på det her hul. Enten bomber man en driver ned langs træerne i venstre og håber på den bliver lige (sådan plejer jeg at gøre). Eller også slår man ud kort af træerne til højre, men til venstre for dem. Derfra har man så et langt blindt slag mod green. Alternativt spiller man for bogey ved at dele hullet i 3. Der er langt over træerne i højre - kræver nok reelt en carry på 230 m for at komme over. Der er ikke så langt over træerne i venstre, men træerne er høje så den skal helst træffes godt. Slår du den i træerne skal du være heldig for at finde bolden og kunne spille den.

large.IMG_2447.JPG.7cd461132209d3a9ff2b349517c6b132.JPG

Hul 9 par 4

Her har du enten muligheden for at spille den op kort i venstre side lige omkring fairwaybunkeren hvorfra du så har ca 130 m ind. Du kan også slå driver over bunkerne til wedge afstand, men sørg for at holde den til venstre for de store træer så de ikke blokkere dit indspil. Her skal du ikke slå den over green!

large.IMG_2448.JPG.b40df17b4fe89e9b8755e2796f30b005.JPG

large.IMG_2449.JPG.6dcced542e831762088360d624f19b16.JPG

Hul 10 par 3

Der er OOB langs venstre (lad være med at hooke den i min have :thumbsup:). Jeg plejer at forsøge at slå den i højre side af fairway og håbe jeg kan carry bunkeren. Træerne i højre side er opstammet så drivet kan findes. en stor slice ender på hul 9 hvorfra man stadigt let kan så den frem i position. Pas på med ikke at slå bolden op så de 3 træer der står i venstre blokerer dit indspil.

Drive med OOB i venstre, men det er en bred fairway. Ender man langs rækken af træer i højre blokerer de for et normalt slag. Jeg plejer at slå efter forkanten af green da bolden har tendens til at rulle - hvis det ikke er for vådt. Det betyder også at man tager problemerne ved at slå for langt samt højre (træer) og venstre (skråning) ud af ligningen. Mister man bolden til højre over på 6. huls fairway så kan man stadigt gå efter green, men sørg for at komme tilbage på hullet. Da træerne der omgiver green er så høje at du ikke kan slå over dem hvis du ligger højre af 12. huls green på 6. hul 

Det her tee slag vil nok virke lidt skræmmende, men der er faktisk god plads i højre side bag de store træer hvor der ligger en gammel frugt plantage som du gik forbi ved hul 4. Kommer man ikke langt nok frem bliver indspillet blindt, men green skråner mod højre så et slag i venstre side er green normalt det bedste. Der står et højt fyrtræ hvor man kan se stammen i retning bag green.

Det her hul beskrives af mange som et tivoli hul. Fra tee kan man ikke kan se andet end træer og nåh ja Randers. Der er 230 m til green, men reelt er det nærmere 180 m pga højde forskellen. Det er svært at placerer bolden på en måde hvor man har et let indspil fordi der er så mange træer der dækker og green hælder væk fra en hvis man ligger i hjørnet. Jeg plejer at slår den lidt ind over træerne i højre og gå efter green. Hele området neden for bakken til højre er opstammet og bolde bliver sjældent væk der nede. Du ender ved det lukkede hul 14 og skal gå op til hul 15

Hul 15 par 4

Hul 16 par 5

Bred fairway med god plads til driver. Alt afhængig af drive og vejr (der er jo nok ikke meget rul) ender du med muligheden for at gå efter en ø green i 2 eller at ligge op. Greenen er stor.

Hul 17 par 5

Ikke så meget at sige. Hullet er bredt så driver og et langt transport slag og et indspil op til en lille green. Jeg plejer at slå efter højre side af green da det meste springer til venstre.

Hul 18 par 3

Langt par 3 hul på små 200 m hvor der tit er lidt modvind (Nordvest)

• Like 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lige nu, skrev snejbjerg:

Du har jo spillet den nogle gange... Er der nogle steder du går anderledes til den?

Nej jeg må sige at du rammer den lige på sømmet :thumbsup:

Jeg tænker at din gennemgang vil passe på langt de fleste og der hvor du skriver, at man kan misse og hvor man ikke skal misse, stemmer helt overens, med min oplevelse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
18 minutter siden, skrev Årgang63:

Nej jeg må sige at du rammer den lige på sømmet :thumbsup:

Jeg tænker at din gennemgang vil passe på langt de fleste og der hvor du skriver, at man kan misse og hvor man ikke skal misse, stemmer helt overens, med min oplevelse.

Jeg er også helt enig - det er vist bare sådan Randers skal spilles :thumbsup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

@snejbjerg Du kunne da godt have en fremtid, som "baneguide" Hvis du tog ud og spillede alle baner i Danmark, tog billeder, og beskrev hvordan banerne skulle spilles :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
14 minutter siden, skrev TLP:

@snejbjerg Du kunne da godt have en fremtid, som "baneguide" Hvis du tog ud og spillede alle baner i Danmark, tog billeder, og beskrev hvordan banerne skulle spilles :) 

Hvis du køber mig fri af mit job til at gøre det så er jeg frisk :thumbsup:

30 minutter siden, skrev SPetersen:

Jeg er også helt enig - det er vist bare sådan Randers skal spilles :thumbsup:

Jeps. God match i morgen med Morten :thumbsup:

• Upvote 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
2 timer siden, skrev snejbjerg:

Jeps. God match i morgen med Morten :thumbsup:

Han har desværre meldt afbud, så nu spiller jeg bare en træningsrunde alene :P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu