Jump to content
Kastbjerg

Renovering af wedges....igen

Recommended Posts

Jeg læst Lars første tråd omkring renovering af wedges utallige gange og besluttede mig for selv at gøre et forsøg. Fandt nogle billige Vokeys på GO og købte ind af de nødvendige sager.

Jeg er nogenlunde tilfreds med resultatet, der hvor jeg føler jeg mangler noget er ved slibningen. Om det er mangel på kundskaber eller værktøjer vil jeg lade være usagt. Tror det er en del lettere med de rigtige maskiner :-)

Glæder mig til at prøve at slå med dem, men der er lige lidt arbejde med skafterne inden jeg når til det.

Lars tak for den oprindelige tråd og svarene på de spørgsmål jeg har fået stillet undervejs.

Til dem som overvejer at kaste sig ud i et sådanne projekt, køb ind og kom igang. For pokker hvor er det fedt og tilfredsstillende at se en kasseret wedge komme til live igen.attachicon.gifimage.jpgattachicon.gifimage.jpgattachicon.gifimage.jpg

Lige præcis. Det er super fedt at prøve det selv og resultatet vil jeg nu nok sige du er kommet godt afsted med :)

Ser godt ud @Raaskou :thumbsup: men vi mangler nogle før billeder, for rigtigt at kunne værdsætte arbejdet.

Jeg ved det :-) jeg købte 5 gamle Vokeys til samlet 600kr og havde så travlt med at komme i gang at jeg bare kastede dem i cola... Og kom førsti tanke om før billeder da jeg havde slebet dem alle første gang :-)

Guest

Det var vist ikke lige så mange der ville være med, men jeg sender alt jeg har i morgen til stripping af chrome, så der åbnes muligheder for de som kommer til bagefter.

Her er lidt inspiration til det hele fra GolfWRX der en med Mizuno MP33 blades har taget masse billeder før under og efter. http://www.golfwrx.com/forums/topic/806689-mizuno-mp-33-refinish-black-ox-pic-heavy/

Edited by LHW

Det var vist ikke lige så mange der ville være med, men jeg sender alt jeg har i morgen til stripping af chrome, så der åbnes muligheder for de som kommer til bagefter.Her er lidt inspiration til det hele fra GolfWRX der en med Mizuno MP33 blades har taget masse billeder før under og efter. http://www.golfwrx.com/forums/topic/806689-mizuno-mp-33-refinish-black-ox-pic-heavy/

Hvad vil det koste at få lavet eks. P-grind på nogle af de wedges du kan levere, eller alternativt en af dem jeg allerede har renoveret?

Hej Lars

Vil gerne bestille et 60 hovede (model skal passe til en picker) gerne med et Wedgeflex skaft i standard. Jeg spiller til daglig Mizuno MX-100 og har P og S wedges i standard (fra hylden). Jeg håber det kan få de værste abstinenser til at forsvinde at arbejde lidt med udstyret inden den længe ventede sommer kommer.

Guest

Hej alle.....

Jeg må vente med at besvare disse til hovederne kommer i retur, og jeg har taget fra de som er bestilt, for jeg har ikke oversigt over hvad som er ledig her og nu.

Grinding af sål er 150.-

Uhaa.....her er vist meget der er givet bort, og meget var simpelt hen for ringe til å laves, så her er udvalget i hoveder der er noget man kan lave gode igen. Husk alle sammen kan justere op eller ned 2 grader, og Bounce følger loft begge veje, så en 56/14 kan laves til 54/12, 55/13, 56/14, 57/15 eller 58/16

Titleist Vokey

1x 52/08 Kan leveres som 50/06 ,51/07 ,52/08 ,53/09 ,54/10

1x 54/10 Kan leveres som 52/08 ,53/09 ,54/10 ,55/11 ,56/12

1x 56/14 Kan leveres som 54/12 ,55/13 ,56/14 ,57/15 ,58/16

1x 58/08 Kan leveres som 56/06 ,57/07 ,58/08 ,59/10 ,60/10

Taylormade - RAC

2x 60 - Kan leveres som 58,59,60,61 og 62

1x 56 – Kan leveres som 54,55,56,57 og 58

1x 52 - Kan leveres som 50,51,52,53 og 54

Cleveland 588

4x 60 - Kan leveres som 58,59,60,61 og 62

1x 53 - Kan leveres som 51,52,53,54 og 55

1x 51 - Kan leveres som 49,50,51,52 og 63

Cleveland CG 12

1 x 52 - Kan leveres som 50,51,52,53 og 53

Mizuno MPT

1x 56/13 – Kan leveres som 54/11- 55/12- 56/13- 57/14 og 58/15

1x 53/08 - Kan leveres som 51/06- 52/07- 53/08- 54/09 og 55/10

Mizuno MPT 10

1x 58/10 - Kan leveres som 56/08 ,57/09 ,58/10 ,59/11 ,60/12

SKAFT – opgiv hoved valg og ønsket køllelengde.

Dynamic Gold S200/Wedgeflex – 8 stk

Dynamic Gold S300 - 5 stk

DG Spinner – 2 stk

Nippon NS 100 S flex - 3 stk

Dynalite Gold – 1 stk

Alle disse skafter er bule og rust frie, og de renses og poleres op.

Om skafter har behov for justring OP på længde, giver jeg med forlænger og monterer denne.

Loft og lie justeres før jeg skiller de af, slig at du VED loftet på den køllen du selv samler og kan tage den direkte ud i spil når du har lavet det du skal.

Da dette ser ud til å få en vis opslutning, strækker jeg mig lidt ekstra, og tilbyder å FLOe skaft og tilpasse længde, også forlængelse der det er aktuelt, samt swing vægte de slig du vil, så alt du skal gøre, er å renovere hovedet, samt lime det hele sammen. Jeg leger også med en ny ferrule, så det eneste du mangler er epoxy og nyt grip, og lige nu er der også udsalg på grips fra kr 25.-

Om i nå tager kontakt med @TLP Golf, kommer han sikkert med en hyggelig pris på disse regroovere som @DenGladeGolfer har lavet. De anbefales

PS! det vil tage op mod 2 uger før dette kan leveres, da hovederne skal til stripping af krom, noget jeg ikke laver her ved mig.

RESERVER DIREKTE HER I TRÅDEN DET DU ØNSKER - FØRST TIL MØLLE

Hej Lars

Jeg kunne godt tænke mig Cleveland 588  51 grader, men leveret som 50 grader med Dynamic Gold S300 forlænget  ½ tomme

Hej alle.....

Jeg må vente med at besvare disse til hovederne kommer i retur, og jeg har taget fra de som er bestilt, for jeg har ikke oversigt over hvad som er ledig her og nu.

Grinding af sål er 150.-

Hej Lars,

Hvilken adresse skal jeg sende dem til for grinding?

Mvh Henrik

Hej Lars

Hvordan ser det ud med wedgene, er de klar til afsendelse ?

Jeg bestilte 2. stk.

Venlig Hilsen

Per Riisberg

Så blev det tid til endnu en renovering :) Faktisk er det hele 7 gang, men der er masser af jern at gøre godt med endnu :)

Færdig, under behandling, urørt

Jeg brugte en maskine istedet for håndkraft denne gang. For lige at få finpudset kanter og hjørnet blev jeg dog nødt til at bruge håndkraft og lidt sandpapir.

Ja, resultatet er tydeligt

Cirka 1,5 time efter ser de sådan ud

@LHW, hvis du kigger med her. Kan jeg godt få BO farven dybere, selvom jeg har smurt et lag silikoneolie over? Jeg var har tidligere haft en dårlig oplevelse ved at behandle dem over 4 gange med BO, og har istedet valgt at gøre det over 3, men hvad nu hvis jeg gør det 5 gange?

EDIT: Farven har jeg ikke rørt ved. Det sidder fint endnu fra sidste gang.

Edited by Kastbjerg

4 timer siden, skrev LHW:

Gammel tråd, men det går mod nok en vinter, og mange har måske glemt hvad man kan lave selv, eller har måske aldrig vist om det?
Ville også været sjov at høre hvor mange af jer som stadig renoverer wedgene sine "igen og igen" som man stadig kan med de her?
Jeg kasserede aldrig mine egne X-Tour wedger, de skal lige ha en ny omgang Black oxide, og nye grips, så er de klar for spil igen, og stadig lovlig helt til 2025
image.png.3781722c6dbeb71b090c81d069258665.png

Hvordan giver du dine wegdes Black oxide ? 

Det er grundig omtalt i tråden, start på side 1.

Det er KUN hoveder som IKKE har chrome plating, altså RAW, OILCAN og den slags, har dine chrome plating må den fjernes først, det kan du ikke lave selv.

Her er link til den første tråd jeg lavet om tema, der det hele er beskrevet i detaljer med billeder fra start til slut.