Jump to content
Kastbjerg

Renovering af wedges....igen

Recommended Posts

Så blev det igen tid til at få renoveret mine callaway wedges. 

Som det ses her er den wedge i midten endnu ikke behandlet med sandpapir endnu, men se lige forskellen. Natten inde har alle 3 wedges været i cola op til ferrulen.

Og slag fladen før og efter behandling med sandpapir.

Efter behandling af sanpapir (korn 320) og renovering af div. skrammer/sår.

Klar til malerarbejdet!

Efter påføring af maling.

Til tørring

Efter påføring af silikoneolie (ikke tøret af endnu - derfor den ser så våd ud)

Det endelige resultat!

Personligt er jeg ikke 110 % tilfreds, men okay det er trodsalt kun 2. gang jeg renoverer wedges, så resultatet synes jeg selv er OK. Der er et par småfejl mht. malingpletter osv. (måske det kan fjernes bagefter)

Guest

Du kan sagtens tage bort mere af overfladerusten før du går på med ny Black Oxide, og du kan også bruge flere omgange med denne for en dybere farve.

Det set med wedger du har her, er identisk med det set som jeg købte udtjent og total renoverede for ca 3 år siden, og som er omtalt i tråden med renovering af wedger her. Efter den første renovering kom de tilbage til mig, og jeg total renoverede de på nyt, samt grindet de til dig. Nå genopfrisker du de for anden gang, så disse wedger fremstår nå som nye for 5 gang i sit liv.

Det er en grund for at jeg synes bedst om wedger i Black Oxide :-)

Edited by LHW

Du kan sagtens tage bort mere af overfladerusten før du går på med ny Black Oxide, og du kan også bruge flere omgange med denne for en dybere farve.

Det set med wedger du har her, er identisk med det set som jeg købte udtjent og total renoverede for ca 3 år siden, og som er omtalt i tråden med renovering af wedger her. Efter den første renovering kom de tilbage til mig, og jeg total renoverede de på nyt, samt grindet de til dig. Nå genopfrisker du de for anden gang, så disse wedger fremstår nå som nye for 5 gang i sit liv.

Det er en grund for at jeg synes bedst om wedger i Black Oxide :-)

Lige præcis :) Det er ret imponerende ift. chrome som jo ikke kan genbearbejdes. Mht. at gøre farven dybere så prøvede jeg at give den ene wedge 4 omgange, men der synes jeg resultatet med mindre godt end det var efter 3 omgang, så jeg valgte at give de to andre wedges 3 omgange?

Edited by Kastbjerg

Guest

Jeg bruger som oftest kun 3 ja, men jeg har nok en mere grundig bearbejdet overflade.

Du må godt bruge en dremel med roterende stålbørste på de store flader

Brug så en pudseklodse med 320 på "de fine linjer" for å shape disse, samt taget bort ridser fra dremelen som "går den forkerte vej".

Edited by LHW

Guest

Jeg kan ikke huske hvem der var første ejer af wedgene, men for nye læsere her på VMG fortjener dette sættet at historien bag det kommer frem, for dette sættet er "berømt" om man kan sige det slig.

Her er tråden som viser da det blev Total renoveret første gang, og som vel er en slags "How to", for den som vil give sig i kast med en total renovering selv.

Denne tråden findes også på GolfWRX i Engelsk tekst og har over 18.000 opslag, men den burde vel opdateres med at de nå fremstår som nye for 5 gang, men jeg har ikke mere foto volum der over.

http://www.golfwrx.com/forums/topic/392064-renovating-old-and-rusty-wedges-back-to-life/

Her er så tråden som gjorde at du blev ejer af de

Tag godt vare på de wedgene her, de vil kunne tjene dig utallige år forover

Guest

Du kan også bruge grovere end 320 når du starter, og om du vil kan du også bruge grovere som slut end 320. Se f.eks denne JuRuRi som har en overflade i den grove ende. Studer retningen den er "ridset"

Edited by LHW

Jeg kan ikke huske hvem der var første ejer af wedgene, men for nye læsere her på VMG fortjener dette sættet at historien bag det kommer frem, for dette sættet er "berømt" om man kan sige det slig.

Her er tråden som viser da det blev Total renoveret første gang, og som vel er en slags "How to", for den som vil give sig i kast med en total renovering selv.

Denne tråden findes også på GolfWRX i Engelsk tekst og har over 18.000 opslag, men den burde vel opdateres med at de nå fremstår som nye for 5 gang, men jeg har ikke mere foto volum der over.

http://www.golfwrx.com/forums/topic/392064-renovating-old-and-rusty-wedges-back-to-life/

Her er så tråden som gjorde at du blev ejer af de

Tag godt vare på de wedgene her, de vil kunne tjene dig utallige år forover

lige siden er jeg blevet fittet til et hav af wedges.. det er endnu ikke lykkedes mig at finde noget der er bedre end de wedges du har tryllet frem her!

Lars, hvilke wedges vil du anbefale til et sådanne projekt? Vil et ældre sæt Vokey Spin Milled være ok? De kan fåes for ingen penge idag.

Mvh Henrik

Guest

Lars, hvilke wedges vil du anbefale til et sådanne projekt? Vil et ældre sæt Vokey Spin Milled være ok? De kan fåes for ingen penge idag.

Mvh Henrik

Titleist, om de er Oil can, Callaway om de er Black oxide, og alle andre som er "raw", altså uden krom

- Har de krom kan denne tages af (proffesionelt ikke DIY), men du skal ha en del hoveder i sum før det kan svare sig, da prisen er "pr behandling", og en slig omgang kan tage 25-30 hovedet til ca 500 kroner, men det koster det samme altså 500.- om du kun kommer med 1 hoved. Det koster 2-3 til 10 gram i vægt tab (varierer meget), så her skal man ind med tip vægter eller tungsten powder for å få swingvægten tilbage

@Kastbjerg

- Om du ser i tråden der de blev renoveret 1. gang, var der en grim skade i leading edge på en af de. Vægt tabet i sum på den wedgen blev et godt gram bare, så en almindelig renovering som udføres på denne måden, er under 1 gram, og det betyder ikke noget, men det er klart at efter runde 7-8 bør man vel vurdere om der skal gøres noget ift dette, men det er egentlig ikke nogen limit for hvor mange gange de kan laves, så lenge de lavs indenfor hvad reglerne siger.

Dine blev jo også grindet sidst, og det vægt tabet er der jo kompenseret for i tip vægter.

At du ikke vil finde wedger i hylden der spiller bedre for dig, kom ikke akkurat som nogen bombe, for de du har nå, er tilpasset i hånden TIL DIG, og vi taler jo ikke kun om længde loft og lie, men også total vægt, swingvægt, og ikke mindst sål geometri. Det er derfor ikke fair og måle disse op mod noget som er lavet "for alle", fra hylden, da de altid er et "kompromis" slig at det samme hoved skal passe flest mulig.

Ikke noget sted vil du finde en Gap og Lob slig de du har, for uanset hvad du ser på, vil der være noget som IKKE er ens, og som deraf laver mis ift måden du spiller dine wedger

ALLE

Brugte wedger - jeg har en 35-40 brugte wedger som ikke er lavet noget ved, både Black Oxide og krom. Om det er interesse fra VMG, kan jeg sende ind alle med krom slig at de strippes og bliver gode renoverings objekter, da det ikke vil koste stort pr styk da jeg jo har mange denne udgift kan fordeles på.

Hvad ville være OK pris å betale for et sligt object ? 150-200 kroner ?

Husk her går altid med et nyt grip, og er skaftet ridset, har en bule eller rust, så skal det også skiftes, og det tager jo tid å lave dette, så imo sælges brugte udtjente wedger til for høje prise generelt set.

Edited by LHW

Guest

...og en ting mere...Du startet med Golf først i August 2011, men hvad var dit HCP når du rundet de 12 måneder i sporten her i August 2012 ?

Når jeg skal give mit sæt jern og wedges en tur inden sæsonstart skal de så også i cola natten over, jeg havde forstået at de skulle renses og affedtes, og herefter en tur med black oxide.

ALLE

Brugte wedger - jeg har en 35-40 brugte wedger som ikke er lavet noget ved, både Black Oxide og krom. Om det er interesse fra VMG, kan jeg sende ind alle med krom slig at de strippes og bliver gode renoverings objekter, da det ikke vil koste stort pr styk da jeg jo har mange denne udgift kan fordeles på.

Hvad ville være OK pris å betale for et sligt object ? 150-200 kroner ?

Husk her går altid med et nyt grip, og er skaftet ridset, har en bule eller rust, så skal det også skiftes, og det tager jo tid å lave dette, så imo sælges brugte udtjente wedger til for høje prise generelt set.

Det er jeg da meget interteseret i! En titleist wegde kunne godt ha interesser!