Jump to content
Basse

Slagnet til baghaven

Recommended Posts

33 minutter siden, skrev igangigen:

Køb 1000 søbolde og så afsted til stranden...😁

Så får man da øvet bunkerslag. Ikke meget andet. 

4 minutter siden, skrev Kaizer:

Så får man da øvet bunkerslag. Ikke meget andet. 

Man kan faktisk få meget ud af at træne almindelige jernslag i sand. Hvis du ikke træffer "først bold - så sand", så er der kontant afregning ved kasse 1!

For folk der er tilbøjelige til at ramme jorden for tidligt er det faktisk rigtig god træning. Omend kan være meget nedslående, fordi man ikke har noget der bare ligner 100% succesrate!

• Like 1

1 time siden, skrev Smut:

Jeg har haft et pop-up net i mange år. Og brugt det til at øve lidt teknik. Men primært kun halve slag, samt 25-30 meter chip/pitch etc. Kan kun anbefale der.

Jeg har prøvet at slå fuld driver i mit pop up net og sendt et +200 meter drive gennem villakvarteret......

Jeg har også et pop-up net, som egetlig er fint netop til det du beskriver. Men ved fulde sving specielt med de lidt længere køller skal man stå relativt langt fra nettet for ikke at ramme overkanten. Og langt fra nettet øger risikoen for at ramme ved siden af nettet. Det er måske kun en ud af 50, der går ved siden af, men den ene kan lave rigtig mange ulykker i et tætbebygget villakvarter...☹️

Jeg bruger som oftest denne type 30% bolde i haven, så ulykkerne er ikke så store, men jeg har stadig ikke lyst til, at de skal ende i naboens have.

Så reelt set et net som er lidt højere og bredere end det klassiske pop-up net, som kun er godt 2 m. Med højere net rammer de lange køller ikke ind i overkanten i gennemsvinget.

Input om nettyper som man evt selv kan bygge et net med - I ved to stolper i jorden eller to kroge øverst på carportens tag - og et fiskenet imellem lignende...er også velkommen...

Jeg har købt net og måtte på networldsports.co.uk

Jeg er i gang med 3 vintersæson og der er indtil videre kun et enkelt "hul", i nettet. 

Selve setuppet består af to stykker net, som hænger løst i kroge fra loftet (se billede). 

Screenshot_20200323_200908_com.ubersense.app.production.jpg

• Like 1

46 minutter siden, skrev aab4ever:

Jeg har købt net og måtte på networldsports.co.uk

Jeg er i gang med 3 vintersæson og der er indtil videre kun et enkelt "hul", i nettet. 

Selve setuppet består af to stykker net, som hænger løst i kroge fra loftet (se billede). 

Nice! 

Hvor højt er der til loftet? Og hvor lange køller/jern giver det plads til? Ville være fedt at have dette i carporten! 

Jeg kender ikke højden, men det er højere end standard for carport/garage, da den blev bygget til at kunne indeholde en handicapbus.

Dengang vi købte huset, så jeg hurtigt en mulighed, som ejendomsmægleren ikke havde i tankerne. 😀

Der er rigeligt plads til en fuld driver. 

47 minutter siden, skrev aab4ever:

Jeg kender ikke højden, men det er højere end standard for carport/garage, da den blev bygget til at kunne indeholde en handicapbus.

Dengang vi købte huset, så jeg hurtigt en mulighed, som ejendomsmægleren ikke havde i tankerne. 😀

Der er rigeligt plads til en fuld driver. 

Takker! 

Tjekkede lige den hjemmeside du angiver - ikke overraskende er nettene udsolgt. Levering til maj - måske... 🤔

Andre har også fået denne idé - jeg er sgu nok for sent ude! 

Et par billige presenninger fra Harald Nyborg kan løse opgaven... Det vigtige er, at der hænger mindst to lag. Det farlige er i virkeligheden, hvis der kommer en shank 🙂

Den 20.3.2020 kl. 11:06 , skrev igangigen:

Køb 1000 søbolde og så afsted til stranden...😁

Miljøgris 😏 alt det plastik i naturen....tsk tsk tsk 😇☺️

19 timer siden, skrev igangigen:

Et par billige presenninger fra Harald Nyborg kan løse opgaven... Det vigtige er, at der hænger mindst to lag. Det farlige er i virkeligheden, hvis der kommer en shank 🙂

Sæt en plade op som shank guard. Har jeg lært på den hårde måde 🥴

Den 24.3.2020 kl. 10:22 , skrev igangigen:

WAF* rummer ikke presenninger...☹️. Grønne net var svært nok at få igennem, men dog accepteret! Nu skal jeg bare finde et sted at købe dem....

*WAF=Wife Acceptance Factor

Nu har jeg bestilt.... 

https://www.golfswingsystems.co.uk/product/super-sized-practice-net/ Jeg fik det sidste... 

Det har højden til at man kan stå helt tæt på med fuldt sving uden at køllen rammer nettet øvre ramme. 

Og så røg den her også i kurven https://www.golfswingsystems.co.uk/product/pop-up-chipping-net/

Desværre er ungernes badebassin og sandkasse forsvundet for mange år siden ellers var der både bunker og hazard i træningsområdet...