Jump to content
Basse

Slagnet til baghaven

Recommended Posts

@Basse

Med hensyn til valg af net, vil jeg nævne, at da golfcenteret indrettede vores indendøres golfcenter oplevede de, at nettet der blev monteret bagerst i hallen(25 meter) ikke kunne holde. Boldene gik ganske enkelt i gennem nettet. Nette blev leveret af et firma i golf branchen.

Derfor skiftede golfcenteret til en leverandør der producere fiskenet - det holder :-)

@M&M

Ved ikke om de her evt kan bruges ?

http://www.dba.dk/andet-golfudstyr-udslagsgreen/id-84998794/

Edited by Ole

@M&M

Ved ikke om de her evt kan bruges ?

http://www.dba.dk/andet-golfudstyr-udslagsgreen/id-84998794/

Hej Ole

Tak for tippet. Det kan dog nok ikke svare sig at tage turen til Sjælland for at hente en, men vil da holde øje med om noget tilsvarende dukker op i moderlandet.

Efter at have kigget på et par af de golfnet der er link til, kan jeg se, at man står i et "bur" med max 2 meter fra stands til bolden rammer nettet.

Mit spørgsmål til jer der har prøvet denne type golfnet er. Opnår I en fornemmelse af boldens flugt - retning, højde og slice?

Hvis jeg havde en have og valgte et net, så ville det ikke være for at se boldflugten. Men for at træne teknik :)

Hvis jeg havde en have og valgte et net, så ville det ikke være for at se boldflugten. Men for at træne teknik :)

Jeg har både have og net :-) , men jeg må indrømme, at jeg ikke bruger det særlig meget. Jeg savner nemlig at kunne se boldflugten, og jeg synes ikke, at jeg kan få noget indtryk af den mulige boldflugt overhovedet. (bortset fra den ene gang, hvor min 60 graders wedge sendte bolden over nettet og ind på næst-naboens garagetag :blush:)

Det man kan få ud af det er netop, som Tom er inde på - teknik.

Jeg synes, at det kræver meget føling med, hvordan boldtræffet er. Og her er min begrænsning - jeg kan mærke om træffet er rigtig godt eller rigtig skidt, men har meget svært ved at mærke alle de mindre forskelle ind i mellem. - derfor føler jeg et begrænset udbytte.

Jeg har af konen fået lov at stille et slagnet op i baghaven, på den betingelse det kan skjulet lidt med noget beplantning af en art.

Jeg er fast besluttet på det skal være hjemmelavet og ikke nogle af det pop up net på 5x2m.

Dem tvivler jeg stærkt på jeg er god nok til at kunne holde mig indefor :-/

Det eneste jeg stort set mangler for at kunne begynde at 'pølse' sådan et bur op, er selve nettet.

Er der nogen der har en god ide til hvor man får et net med de rigtige størrelse netmasker og en styrke der kan holde en golfbold inde i egen have?

Helst og så gerne til en fornuftig pris...

Jeg har selv haft lidt kig på noget fiskegarn til makrel, men er lidt i tvivl og det er stærkt nok.

prøv at se i anden tråd ,hvor jeg har lavet et net  imellem to stolper , der er matrialepriser , og femgangsmåde ,en super løsning syntes jeg selv

Jeg har både have og net :-) , men jeg må indrømme, at jeg ikke bruger det særlig meget. Jeg savner nemlig at kunne se boldflugten, og jeg synes ikke, at jeg kan få noget indtryk af den mulige boldflugt overhovedet. (bortset fra den ene gang, hvor min 60 graders wedge sendte bolden over nettet og ind på næst-naboens garagetag :blush:)

Det man kan få ud af det er netop, som Tom er inde på - teknik.

Jeg synes, at det kræver meget føling med, hvordan boldtræffet er. Og her er min begrænsning - jeg kan mærke om træffet er rigtig godt eller rigtig skidt, men har meget svært ved at mærke alle de mindre forskelle ind i mellem. - derfor føler jeg et begrænset udbytte.

Jeg er enig med dig et stykke af vejen. Dog med lidt anden holdning til teknisk træning.

Hvis jeg havde et net, ville min træning nok se ud som flg.:

- Placere en bold foran nettet, gå 3-4m væk fra bolden.

- Øve de punkter, som jeg ønsker at ændre eller som pro'en har kommenteret. (Gennemsving, rotation, tilbagesving etc etc)

- Lave 2-3 prøvesving væk fra bolden

- Gå hen til bolden og lave et fuldt sving UDEN tanke på svinget eller udfaldet. Om jeg så topper den, rammer den tykt eller fuldstændig misser den, er irrelevant.

Når jeg træner teknik, så er det absolut ikke et succes kriterie, at jeg rammer bolden perfekt og flight bliver optimal.

Det handler om at øve på delkomponenter af svinget og til sidst sammensætte det til et fuldt sving.

Derfor er det også meget opdelt - teknik øver jeg på træningsanlægget, golf spiller jeg på banen.

Det kan godt virke lidt opdelt, men det har virket fint for mig indtil videre. Begynder jeg først at tage den tekniske træning og tankegang med på en runde, så falder det hele fra hinanden.

Jeg er enig med dig et stykke af vejen. Dog med lidt anden holdning til teknisk træning.

Hvis jeg havde et net, ville min træning nok se ud som flg.:

- Placere en bold foran nettet, gå 3-4m væk fra bolden.

- Øve de punkter, som jeg ønsker at ændre eller som pro'en har kommenteret. (Gennemsving, rotation, tilbagesving etc etc)

- Lave 2-3 prøvesving væk fra bolden

- Gå hen til bolden og lave et fuldt sving UDEN tanke på svinget eller udfaldet. Om jeg så topper den, rammer den tykt eller fuldstændig misser den, er irrelevant.

Når jeg træner teknik, så er det absolut ikke et succes kriterie, at jeg rammer bolden perfekt og flight bliver optimal.

Det handler om at øve på delkomponenter af svinget og til sidst sammensætte det til et fuldt sving.

Derfor er det også meget opdelt - teknik øver jeg på træningsanlægget, golf spiller jeg på banen.

Det kan godt virke lidt opdelt, men det har virket fint for mig indtil videre. Begynder jeg først at tage den tekniske træning og tankegang med på en runde, så falder det hele fra hinanden.

Man skal ALDRIG tage teknisk træning og tankegang med på en runde. Medmindre runden er til netop dette formål alene og ikke til at score så godt nok muligt.

Teknisk træning er på træningsområdet, men det er vigtigt, at man også får trænet funktionelt. Altså konkrete slag, efter konkrete mål, ligesom hvis man skulle slå slagene på banen. Ellers ender man med, at kunne en hel masse på rangen, men det hele falder sammen, når det gælder.

• Upvote 1

Man skal ALDRIG tage teknisk træning og tankegang med på en runde. Medmindre runden er til netop dette formål alene og ikke til at score så godt nok muligt.

Teknisk træning er på træningsområdet, men det er vigtigt, at man også får trænet funktionelt. Altså konkrete slag, efter konkrete mål, ligesom hvis man skulle slå slagene på banen. Ellers ender man med, at kunne en hel masse på rangen, men det hele falder sammen, når det gælder.

Helt enig!

Derfor slutter jeg tit af med 3-4 fiktive huller på rangen. Først driver, så jernslag og til sidst wedgeslag. Selvfølgelig efter flag/træer/punkter på rangen.

Helt enig!

Derfor slutter jeg tit af med 3-4 fiktive huller på rangen. Først driver, så jernslag og til sidst wedgeslag. Selvfølgelig efter flag/træer/punkter på rangen.

det er også lidt på den måde jeg træner i haven , forstiller mig at jeg skal evt slå en draw forbi nogle træer, godt nok kan man ikke se boldflugten ,men har dog en forenemmelse om hvordan bolden blev ramt

Edited by gnisten

Ældgammel tråd, men med nedlukningen af baner pludselig irriterende relevant igen. 

Nogen opdaterede ideer til købe eller hjemmebyg af net,. 

Har et af de mellemstore chipping net, men kunne godt tænke mig lidt større udgave så selv driveren kan komme i spil. Har siden den oprindelige tråd fået sommerhus med bedre muligheder for stort net... 

12 timer siden, skrev Kitter:

Ældgammel tråd, men med nedlukningen af baner pludselig irriterende relevant igen. 

Nogen opdaterede ideer til købe eller hjemmebyg af net,. 

Har et af de mellemstore chipping net, men kunne godt tænke mig lidt større udgave så selv driveren kan komme i spil. Har siden den oprindelige tråd fået sommerhus med bedre muligheder for stort net... 

med driver skal du nok have noget med prof. end et pop-up net. 

Jeg har haft et pop-up net i mange år. Og brugt det til at øve lidt teknik. Men primært kun halve slag, samt 25-30 meter chip/pitch etc. Kan kun anbefale der.

Jeg har prøvet at slå fuld driver i mit pop up net og sendt et +200 meter drive gennem villakvarteret......

Edited by Smut