Jump to content
Basse

Slagnet til baghaven

Recommended Posts

Jeg har af konen fået lov at stille et slagnet op i baghaven, på den betingelse det kan skjulet lidt med noget beplantning af en art.

Jeg er fast besluttet på det skal være hjemmelavet og ikke nogle af det pop up net på 5x2m.

Dem tvivler jeg stærkt på jeg er god nok til at kunne holde mig indefor :-/

Det eneste jeg stort set mangler for at kunne begynde at 'pølse' sådan et bur op, er selve nettet.

Er der nogen der har en god ide til hvor man får et net med de rigtige størrelse netmasker og en styrke der kan holde en golfbold inde i egen have?

Helst og så gerne til en fornuftig pris...

Jeg har selv haft lidt kig på noget fiskegarn til makrel, men er lidt i tvivl og det er stærkt nok.

Jeg har været ved at overveje noget tilsvarende. Indtil videre er det dog driving range måtten der har været stopklodsen, da en ordentligt koster det samme som en ny driver...

På netsiden stoppede søgningen ved dette.

http://www.hvax.com/shop/standard-golfnet-3x5mtr-1049p.html

Aner ikke om det er kvali, men er spændt på at høre nærmere om projektet til den tid.

NB! 5x2 meter er altså meget - du står jo kun et par meter fra selve nettet :D

@Basse

Prøv at send @Den Glade Golfer herinde en personlig besked. Jeg mener bestemt, at han har flere slagnet til haven på lager. Det er formentlig lige så billigt som at lave et selv. Og så vil nettet være beregnet til at kunne holde til golfboldene.

Guest Golfoptimisten

@Basse - du kunne jo kigge på det jeg har til salg - hvis det skal stå permanent, så kan du jo blot skifte glasfiberstængerne ud med f.eks. 2 længder rustfast stål i Ø6/8mm.. billigere kan det knap gøres.. Det er helt klart, at det med at skulle sætte op og tage ned - det er livet for kort til.. og det tror jeg vil gælde alle modeller af "pop-up" typen..

Jeg kan desværre ikke have noget til at stå permanent, på grund af de mange rådyr/krondur, der spadserer rundt i haven.. og jeg gider simpelthen ikke stille op og ned for de få slag, jeg kan holde til.. derfor er det til salg..

@Basse - du kunne jo kigge på det jeg har til salg - hvis det skal stå permanent, så kan du jo blot skifte glasfiberstængerne ud med f.eks. 2 længder rustfast stål i Ø6/8mm.. billigere kan det knap gøres.. Det er helt klart, at det med at skulle sætte op og tage ned - det er livet for kort til.. og det tror jeg vil gælde alle modeller af "pop-up" typen..

Jeg kan desværre ikke have noget til at stå permanent, på grund af de mange rådyr/krondur, der spadserer rundt i haven.. og jeg gider simpelthen ikke stille op og ned for de få slag, jeg kan holde til.. derfor er det til salg..

Nu nævner du rådyr, hvad med fugle, kan det give problemer?

Guest Golfoptimisten

Tja.. det kan det måske - men jeg tror ikke det vil være det store problem

- et slagnet, er lavet i rimelig tykt materiale - så til forskel fra fiskenet m.v. er det nok nemmere for en fugl, at undgå at sidde fast i..

men når man en gang har set hvor dumt et rådyr ser ud, med geviret viklet ind i noget hegn- så giver det lidt eftertanke.. (og det er ikke engang taknemmeligt, når man vikler det ud.. - sjældent har jeg haft så mange blå mærker.. :no:

- derfor vil jeg ikke have net til at stå permanent..

Mit er et 2,5 * 2,5 og det tager alle mine bolde, det kniber lidt med konen når hun slår en rigtig skævert,

Men ved ikke hvilket net du skal lede efter,

Jeg går efter at være på den sikre side, så går efter at bygge noget der nærmest minder om et bur (groft sagt).

Har kun spillet i et år, så er langt fra sikkerheden selv, uanset hvilket våben jeg bruger.

Bor i Odense C så der er ikke langt til naboens køkkenvindue.

Alle materialer med undtagelse af nettet er så godt som sikret.

Jeg har af konen fået lov at stille et slagnet op i baghaven, på den betingelse det kan skjulet lidt med noget beplantning af en art.

Jeg er fast besluttet på det skal være hjemmelavet og ikke nogle af det pop up net på 5x2m.

Dem tvivler jeg stærkt på jeg er god nok til at kunne holde mig indefor :-/

Det eneste jeg stort set mangler for at kunne begynde at 'pølse' sådan et bur op, er selve nettet.

Er der nogen der har en god ide til hvor man får et net med de rigtige størrelse netmasker og en styrke der kan holde en golfbold inde i egen have?

Helst og så gerne til en fornuftig pris...

Jeg har selv haft lidt kig på noget fiskegarn til makrel, men er lidt i tvivl og det er stærkt nok.

Hej Basse

Jeg har som TLP skriver rangenet, men ikke til selvbyg som du ønsker, men det kan du købe i de mål du ønsker her: http://www.lsnet.dk/index.php/lang-da/produkter/golfnet.html

Jeg har købt et net der på et tidspunkt, super kvalitet.

Vh. DGG

Ved du hvad ca priserne er, eller skal man henvende sig for dem?

Jeg mener at jeg gav ca. 400kr. for et net i 2,5x3.5meter, og der bliver syet kant hele vejen rundt, og kroge osv., men prøv at skriv til dem, så får du en pris.

Men det løber hurtigt op hvis du skal lave et stort specielbygget net, de "pop up" typer man kan få er efter min mening rigeligt, og fylder ikke så meget.

Vh. DGG

Du skal bruge 2 net. "Buret skal beklædes med et net og derefter skal der hænge et løs net midt i buret. Det løse net virker både som en dobbelt sikring og boldene kommer ikke flyvene retur. Mit "bur" er lavet i vandrør beklædt med skumgummi. Nettet som jeg brugt er fiskegarn med små masker.

Nogen der har fundet en måtte i god kvalitet til rimelige penge??

Jeg synes 2500-3000 er meget for sådan en sag, men gider omvendt ikke noget billigt skrammel som ikke virker.

Efter at have kigget på et par af de golfnet der er link til, kan jeg se, at man står i et "bur" med max 2 meter fra stands til bolden rammer nettet.

Mit spørgsmål til jer der har prøvet denne type golfnet er. Opnår I en fornemmelse af boldens flugt - retning, højde og slice?