Hop til indhold

Tom A

Tom A's bag

Recommended Posts

Gæst Golfoptimisten

Jeg mener også, at vi starter fra 54 eller 56 som Ny-Kanin :ahappy: Det er så dejligt, når en "kanin" tør spørge om at gå med - så føler jeg, at jeg ikke virker så skræmmende :ahappy:

• Upvote 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener også, at vi starter fra 54 eller 56 som Ny-Kanin :ahappy: Det er så dejligt, når en "kanin" tør spørge om at gå med - så føler jeg, at jeg ikke virker så skræmmende :ahappy:

+1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har spillet med grafit fra 56-28 og herefter med mizuno mx 25. At købe mizono sættet har virkelig været en fryd for mit spil. Jeg har spillet mig ned i hcp. 5,6 med netop mx 25 sættet og fik det for små 1000,-. Jeg overvejer godt nok at finde noget andet for tiden eftersom mit hcp. efterhånden stiller nogen krav hvor jeg føler andre sæt er bedre egnet - her tænker jeg bl.a. på semi-blade klassen.

Det er nemt at sidde her bag skærmen og anbefale dig specifikke sæt og mærker og alt afhængig af ambitioner og budget kan man finde det ønskede. Jeg havde en ambition om at gå all in på svinget og spille med det gamle slidte udstyr af grafit - dette selvom det slet ikke passede mig. Det kan "sagtens" lade sig gøre at spille sig godt ned i hcp. selv med udstyr man ikke drømmer om. Når det så er sagt er det da en fornøjelse at have udstyr i hånden man har fået tilpasset og anbefalet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, så er det nok bare mig der er støt på de "mærke-gale" golfere :rolleyes:

Som ny, er det en ren jungle der ude mht. mærker og modeller. Så glæder mig til at få nogle ideer her inde, når jeg en dag skal skifte jernene ud.

Hvad fanden mener du med jeg er "mærke-gal"???

Jeg har da en putter i baggen der ikke er Mizuno, og et eller andet sted i garagen ligger der vist også en bærebag af andet mærke.

Hvad angår start hcp, så startede jeg i 72 til min baneprøve. Hvis jeg spillede bedre end det var jeg bestået hvis ikkevar det en ommer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad fanden mener du med jeg er "mærke-gal"???

Jeg har da en putter i baggen der ikke er Mizuno, og et eller andet sted i garagen ligger der vist også en bærebag af andet mærke.

Hvad angår start hcp, så startede jeg i 72 til min baneprøve. Hvis jeg spillede bedre end det var jeg bestået hvis ikkevar det en ommer.

Dem jeg kender, som er mærkegale, er også nybegyndere, kan være det ændre sig når jeg bliver mere erfaren :lol:

btw. hvad model er dit sæt jern?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Dem jeg kender, som er mærkegale, er også nybegyndere, kan være det ændre sig når jeg bliver mere erfaren :lol:

btw. hvad model er dit sæt jern?

Mine Mizuno Jern hedder T-zoid Comp EZ.

Men du må altså ikke spørge mig om specs på dem. Jeg spiller bare med dem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, tænke tænke..

Bag: Panther

Putter: TaylorMade Fontana Ghost RH

Jern: Panther ZX3 Grafit (6-S)

Wedges: TaylorMade RAC Satin 52 og 56

Fairwoodkøller: Panther ZX6 21 + 24 grader

Driver: Panther ZX3

3 kølle: Panther ZX3 15 grader

Bolde: Nike Mojos + diverse

Handske: Nike sommermodel

Som I kan se er det et begyndersæt hvor jeg er begyndt at skifte lidt ud og tilføje lidt.

Idag skiftede jeg min Panther putter med ovenstående TaylorMade. Stadium havde den nedsat fra 1399,- til 499,- og hvis man bestilte den over nettet fik man yderligere 25%. Så 375,- synes jeg var en rigtig god pris. Og så var det en mere klassisk putter i stedet for den jeg havde før - den havde 2 bolde bag ved.

Hvor lang tid kan jeg spille med ovenstående sæt? Til daglig kan jeg godt være ærgerlig over at det ikke er et jernsæt men med grafit. Føler noget af mit sving går tabt.

Jeg tror udskiftningen kommer helt automatisk uden at sætte tid eller hcp. på. Jo mere du bliver inficeret med golfbaccillen, jo mere begynder du også at kigge efter nyt. Et godt tilbud fra Stadium og så var der en ny putter i baggen, viser meget godt hvordan det foregår.

Lidt snak på rangen, og pludselig får man lov til at prøve en andens jernsæt eller wood, og så opdager man hvor meget bedre et slag kan føles :rolleyes:

En god ide er at få målt sin svinghastighed med en driver og et 6 jern, det kan ske hos næsten alle større golfshops, så er det noget nemmere at rådgive, når forskellige sæt skal vurderes.

Velkommen til VMG.

Redigeret af COP

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan man ikke redigere ens eget indlæg?

Der er nu kommet nye jern i bag'en. Titleist 735 CM blev det til.

Har gået en runde og må bare sige - WOW!. Der er en verden til forskel fra mit begyndersæt med grafitskafter. Sættet er med True Temper Gold R300 og når man rammer dem rigtigt, så føles det fremragende og hvilken boldflugt. Pt. ligger jeg i +15m med min PW i forhold til tidligere.

Det giver så et nyt problem, nå slår jeg ca. 115m med min PW og "kun" ca. 85m med min GW.

I forhold til tilgivelse, så giver det et rap over nallerne, når man ikke rammer korrekt. Til gengæld til er der stadig tilgivelse - faktisk har jeg samme succesrate med disse jern som de gamle. Så når disse først bliver spillet ind, så bliver jeg farlig ;)

Det var lidt et sats, gav 600 for sættet inkl. fragt - men indtil videre beholder jeg dem.

Og de obligatoriske billeder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordelen må så være at han tvinges til at ramme dem godt :)

Og til den pris, kan det vist heller ikke gå helt galt :thumbsup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er selvfølgelig rigtig men hvis potentialet ikke er der kan det umulig være en fordel.. Noget helt andet er prisen - et godt køb du har gjort dig :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ud fra den artikel i denne tråd så skulle det give en fordel, hvis der ikke kun spilles en gang om ugen.

Nu spiller jeg godt nok fra et andet handicap, men har selv taget chancen og bestilt et komplet blade-sæt fra LHW lidt ud fra hvad jeg har prøvet at LHW's testudstyr og den artikel.

Men som Rene skriver så vil har de været så billige at nok går hvis ikke det kommer til at gå! :)

Redigeret af MH80

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg skal være helt ærlig så ser det lidt farligt ud? Det ser ret blade agtigt ud og ift. dit hcp. så ser det endnu farligere ud...

Jeg var helt enig med dig, men efter at have prøvet dem, så skal det nok komme.

Her i sommers, siden juni, har jeg brugt ca. 4-5 dage om ugen på rangen med efterfølgende runde.

Nu kommer man naturligt til at gå lidt i vinterhi, men jeg vil bruge vinteren på at spille dem ind og når sommeren kommer, så er jeg sikker på at følelsen og svinget kommer hurtigt igen.

Sættet var under overvejelse i flere dage og adskillige mails frem og tilbage - netop på grund af at det var blade jern i de korte. (Der er mere Cavity back i 4-7)

Håber at vejret er med mig imorgen, så jeg kan gå endnu en runde!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

Important Information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden