Jump to content
Sign in to follow this  
drdild

-1 tomme resultat følger

Recommended Posts

Har længe spillet med min driver hvor jeg gripper mere end 1 tomme ned på skaftet, skaftet var 45½ tomme fra callaway i min razr fit driver.

idag fik jeg den afkortet 1 omme og glæder mig til min første runde i morgen formidag, og håber på at jeg spilitter fairways på stribe, den spand jeg tog på drivingrangen efter kasterationen virkerede god,da jeg har grippet langt ned på grippet indtil nu.

Det virkede ganske udmærket, gik en runde i Odense sammen med Erik Kjær, vi holdt ellers skruen godt i vandet de første 13 huller men så tabte vi kollektivt sutten, men endte begge i 35 point.

Tror den kortere driver kommer til at ramme flere fairways, skal lige vende mig til at grippe holdt oppe på skaftet når jeg har

grippet over 1 tomme ned hele sæsonen.

Okay :)

Glæder mig til at høre om det hjælper efter et par runder..

Du har bare savet af skaftet eller har du tryllet med blyklodser på hovedet også ?

Fordi det med at grippe ned synes jeg ikk fungere pga vægten:/

Spændende læsning - overvejer samme operation..

Apropos blyklodser - er jeg gal på den - eller skulle der ikke tillægges 9 gr. Pr. Tomme som skæres af ?

Mvh Ole

½ tomme = 6 gram

1 tomme = 12 gram

Det er hvad jeg kunne grave ud af et "gammelt" indlæg fra Lars the wizard :D

Takker - kunne selvfølgelig godt selv have "søgt"....;-)

Jeg har selv leget lidt med vægt flytning - (har dog kun 4 gram at øge med) - men er ret sikker at kunne mærke forskel (jeg kan dog kun flytte det til hælen) .... Men det ikke så meget SW der kan mærkes, men mere muligheden for at lave lidt kurver - og så flyver den en del højere.

Min erfaring er kun fra et par runder - hvor jeg flytter vægten undervejs..

Det jeg vil sige er: jeg tror, man være påpasselig med hvor man sætter en ekstra vægt - for der ikke kommer andet i spil :-)

Guest

@Atrium - som "tommelregel" er det rigtig med 6 gram pr 0.5 tomme eller 12 gram pr tomme, men det er for unøyaktig om man skal prøve or resette den faktiske verdien uten at man har en SW Scale.

Uten og går for dybt i tema, kan vi utvide tommel regelen lidt, så den bliver mere eksagt.

1 SW Point på Driver = 1.7 Gram

1 SW Point på Jern = 2.0 Gram

1 SW Point på Wedger = 2.3 Gram

0.5 Tommer = 3 SW Point

1.0 Tommer = 6 SW Point

Det gir på en Driver følgende tall:

0.5 Tommer = 5.1 gram

1.0 Tommer = 10.2 gram

Derfor kan vi som tommelregel for en DRIVER slå fast, at skal du resætte den oprindelige SW værdi, skal du tilføre 5 gram på hovedet, pr. halve tomme du har savet den ned. Dette er på Køllens COG level, så bruges blytape og alt legges lavt på sål, skal du ha lidt mindre end 5 gram pr. halve tomme.

Da rammer vi mye bedre med virkeligheden, for om vi tænker os om, så er afstanden fra balancepunktet på SW scalen ikke det samme, og jo længer køllen er, jo lengere bort fra balancepunktet kommer vi, og deraf er det effekten af "Kraft x Arm" som gør at 1 SW point har forskellig vægt, alt efter køllens længde, og det er en skala i trind.

MEN - Swingvægt er en personlig preference, og alt i mellem C3 og E3 er ikke uvanlig, og på Touren er D3 (midt i mellem) det "normale" både på jern og driver. Man bør lege seg med vægt af/på og finde den feel af vægt fra hovedet man synes godt om, og ikke bare spille som den er uanset om den er std, eller afkortet. Swingvægt kan bruges lidt på samme måde som skaft vægt for og stabilisere et kraftfuldt og for hurtig tempo i swinget. (tiden fra adressering til impact).