Jump to content
Sign in to follow this  
Kyrti

Tips til Skjoldenæsholm Trent Jones banen?

Recommended Posts

Det gjorde jeg så ikke. Vi tabte greensomen 4/3 på Old Course - og det var ikke min makkers skyld :-/

Til gengæld vandt jeg min single ret sikkert om eftermiddagen på Trent Jones (det betyder altså ret meget at have spillet en bane bare en enkelt gang før - man stoler bedre på de ting man egentlig godt ved fra baneguide og beskrivelse, når man har set det først.

Jeg gik Trent Jones (som vi spillede færdig) i 104 slag - og selvom det lyder af meget, ville det omregnet til stableford altså have givet 34 point. Det er selvfølgelig ikke godt nok til en tællende runde, selvom jeg ikke fik givet noget over 30 cm.

Generelt kan man godt sige om begge baner at man bliver straffet (lige rigeligt) hårdt i roughen. Ingen af banerne er gode at have en dårlig dag på. Men fairways og greens er altså meget flotte. Selvom det havde regnet en del om natten, så var greens stadig hurtige, men tog dog noget bedre imod end sidst jeg var forbi.

Det gjorde jeg så ikke. Vi tabte greensomen 4/3 på Old Course - og det var ikke min makkers skyld :-/

Til gengæld vandt jeg min single ret sikkert om eftermiddagen på Trent Jones (det betyder altså ret meget at have spillet en bane bare en enkelt gang før - man stoler bedre på de ting man egentlig godt ved fra baneguide og beskrivelse, når man har set det først.

Jeg gik Trent Jones (som vi spillede færdig) i 104 slag - og selvom det lyder af meget, ville det omregnet til stableford altså have givet 34 point. Det er selvfølgelig ikke godt nok til en tællende runde, selvom jeg ikke fik givet noget over 30 cm.

Generelt kan man godt sige om begge baner at man bliver straffet (lige rigeligt) hårdt i roughen. Ingen af banerne er gode at have en dårlig dag på. Men fairways og greens er altså meget flotte. Selvom det havde regnet en del om natten, så var greens stadig hurtige, men tog dog noget bedre imod end sidst jeg var forbi.

Kiggede lige på mine stats. Det er vist på tide jeg får spidset putteren - og det korte spil. Der er i hvert fald ingen tvivl om hvor jeg synes banen er sværest når man kan konstatere at jeg brugte 41 (!) puts. Set i det lys er 34 point jo ikke helt tosset.

"Kiggede lige på mine stats. Det er vist på tide jeg får spidset putteren - og det korte spil. Der er i hvert fald ingen tvivl om hvor jeg synes banen er sværest når man kan konstatere at jeg brugte 41 (!) puts. Set i det lys er 34 point jo ikke helt tosset."

Det kunne være interessant hvor mange puts, vi højhandicappere, i gennemsnit bruger, når vi taler om baner med hurtige og svære greens. Jeg i hvert fald, at når jeg spiller fx lübker, så runder jeg også de 40 puts :getlost:

"Kiggede lige på mine stats. Det er vist på tide jeg får spidset putteren - og det korte spil. Der er i hvert fald ingen tvivl om hvor jeg synes banen er sværest når man kan konstatere at jeg brugte 41 (!) puts. Set i det lys er 34 point jo ikke helt tosset."

Det kunne være interessant hvor mange puts, vi højhandicappere, i gennemsnit bruger, når vi taler om baner med hurtige og svære greens. Jeg i hvert fald, at når jeg spiller fx lübker, så runder jeg også de 40 puts :getlost:

Jep - en runde mere til statistikken fra sidste uge (også på Trent Jones) var tilsvarende. 38 puts på 16 huller (2 streger).

Det er nok endnu mere en målestok for det korte spil, fremfor selve putningen. På Trent Jones er det i hvert fald i høj grad et spørgsmål om være det rigtige sted på green for at have en rimelig chance for at 2-putte. Jeg ramte ikke en eneste over 1,5 meter - og det sætter altså noget pres på indspilene. Heldig var jeg nu heller ikke jeg havde en hel del hulkanter, og så er der jo noget med koncentrationen, når man putter ud i hulspil, hvis hullet er overstået.

Meget relevant har jeg lige fået en lille bog med golfcitater af min søn og kone. Et af de første jeg faldt over var dette:

"En golfspiller er en forpint stakkel som har lært en masse om at putte, ligesom et offer for en lavine har lært en masse om sne.

"Jep - en runde mere til statistikken fra sidste uge (også på Trent Jones) var tilsvarende. 38 puts på 16 huller (2 streger).

Det er nok endnu mere en målestok for det korte spil, fremfor selve putningen. På Trent Jones er det i hvert fald i høj grad et spørgsmål om være det rigtige sted på green for at have en rimelig chance for at 2-putte. Jeg ramte ikke en eneste over 1,5 meter - og det sætter altså noget pres på indspilene. Heldig var jeg nu heller ikke jeg havde en hel del hulkanter, og så er der jo noget med koncentrationen, når man putter ud i hulspil, hvis hullet er overstået."

Jeg er med på at det korte spil, har en stor indflydelse på antal puts, men vi er jo så gode som vi er og derfor lander vores indspil til tider de forkerte steder og så er det at hurtige/svære greens straffer os. Dine 2 runder ligger jo også meget ens i antal puts. Jeg tror at vi til tider har urealistiske forventninger i forhold til hvilke puts vi burde sænke. De dårligste og de er jo stadig meget bedre end os, PGA-proer sænker kun ca halvdelen af puts fra over 1,5m.

Har igen set Engslevs super beskrivelse af RTJ. Skal spille den i eftermiddag. Er der nogle der kender stand osv ?

1 time siden, skrev Dynen1:

Har igen set Engslevs super beskrivelse af RTJ. Skal spille den i eftermiddag. Er der nogle der kender stand osv ?

Har ikke spillet den, men hvad jeg hører står den fint.

Helt generelt. Hold dig fra rough og spil bolden konservativt til green. Kan du ramme de rigtige plateauer og har en god dag med putteren er der så en god score hjemme.

Lidt sent svar, men banen mangler græs på fairway en del steder, så der spilles med oplæg på fairway inden  for et scorekort.. der er o gså enkelte greens som mangler græs. De tager dog pænt i mod, og løber ret godt.

Roughen er klippet :D, så det er ikke længere umuligt at komme fornuftigt videre efter et dårligt drive. 

• Like 1

Den 2/9/2019 kl. 08:36 , skrev Engslev:

Lidt sent svar, men banen mangler græs på fairway en del steder, så der spilles med oplæg på fairway inden  for et scorekort.. der er o gså enkelte greens som mangler græs. De tager dog pænt i mod, og løber ret godt.

Roughen er klippet :D, så det er ikke længere umuligt at komme fornuftigt videre efter et dårligt drive. 

Enig. Vi havde dog ikke opfattet af der var lejeforbedring, så lå i huller ca 5-6 gange. Greens hopper visse stedet temmelig meget. Spillede ikke godt, men Elsker banen. Dog synes jeg at 500 kr. i greenfee er meget i den stand.

Den 3/9/2019 kl. 19:37 , skrev Dynen1:

Enig. Vi havde dog ikke opfattet af der var lejeforbedring, så lå i huller ca 5-6 gange. Greens hopper visse stedet temmelig meget. Spillede ikke godt, men Elsker banen. Dog synes jeg at 500 kr. i greenfee er meget i den stand.

Jeg spillede den forrige lørdag og har ikke set den i bedre stand de sidste 10 år, specielt når vi snakker om Greens. Ved så ikke om de har undladt at klippe dem siden :) 

44 minutter siden, skrev Golfkid:

Jeg spillede den forrige lørdag og har ikke set den i bedre stand de sidste 10 år, specielt når vi snakker om Greens. Ved så ikke om de har undladt at klippe dem siden :) 

Greens var faktisk bedre sidste forår. :D ..

Jeg er dog blevet klogere på hvorfor nogle greens ikke var gode i søndags. Vi spillede klubmesterskab, som Gunstart, og greenkeeperne havde ikke fået information om dette, så de nåede ikke at klippe de fleste huller på bag-9

• Confused 1

3 timer siden, skrev Engslev:

Vi spillede klubmesterskab, som Gunstart, og greenkeeperne havde ikke fået information om dette, så de nåede ikke at klippe de fleste huller på bag-9

Klubmesterskaber og gunstart?!? Det hænger da ikke sammen. Jeg kan forstå hvis nogle starter på for-9 og andre på bag-9, men gunstart det hænger da ikke sammen til et klubmesterskab, så kan man jo bare kalde det en almindelig klubturnering.

Og at greenkeperne så ikke havde klippet alle huller, det er da totalt skidt til et klubmesterskab. 😲 Var det fairways eller greens?

11 timer siden, skrev Golfkid:

Måske vi ramte en dårlig dag 😳👍🤣

10 timer siden, skrev Engslev:

Greens var faktisk bedre sidste forår. :D ..

Jeg er dog blevet klogere på hvorfor nogle greens ikke var gode i søndags. Vi spillede klubmesterskab, som Gunstart, og greenkeeperne havde ikke fået information om dette, så de nåede ikke at klippe de fleste huller på bag-9

Vi spillede efter jer fra kl 15. Synes også det ændrede sig, med troede jeg var pga temperatur faldet.