Jump to content
Vild med Golf

claust

Erfaringer med Golf GPS?

Recommended Posts

Overvejer kraftigt at investere i en Sonocaddie GPS, den fås til 2500,- på bud.

Men er lidt skeptisk overfor om sådan en fætter er til at bruge i praksis - og med det mener jeg at den er klar til brug på ingen tid efter opstart, og at den er nøjagtig nok.

Grunden til at jeg spørger er at jeg har prøvet et program til min iPhone, og det duer ikke - det tager en krig før den fanger satelitter nok, og jeg gider simpelthen ikke et apparat jeg skal stå og glo på i op til 30 sekunder, før jeg kan se afstandene - det skal være tilgængeligt straks :-) Og det ser for dumt ud at stå og pege med en rangefinder...

Guest

øøøhhh hvis du overvejer at købe den så syntes jeg du skal vente til du har været på  ferie for alle ,, for tror de har messe tilbud på den ,,, hvis du altså skal til ferie for alle for jeg tror du kan få den billigere på messen

Guest

SONOCADDIE XV2 GPS den har jeg set til 1995 kr men ved ikke om det er den du har i tankerne

buhe2009-02-13 18:02:44

Istedet for at " stå og se dum ud " som du skriver så brug dine sanser. Jeg er ikke tilhænger af hverken pinseeker eller gps men hver sin smag, for mig går der simpelthen noget af oplevelsen hvis jeg skulle bruge min sparsomme focus på et apparet næ istedet så bruger jeg øjne-ører og fornemmelsen for vejr og vind. Det er muligt at en pinseeker kan fortælle dig afstanden til pinden eller en bunker, what ever men den kan ikke fortælle dig afstanden i med-side-eller modvind, blot min mening LOL

jeps, slazenger, sådan har jeg også altid haft det - men må desværre erkende at jeg efterhånden ret mange gange på en fremmed bane har skudt _helt_ forbi i min vurdering, og landet sikkert 15m bag green, og et er jo lid ærgeligt når du det er lige bag pinden, men alt for langt (eller kort) Smile

Min dårlige afstandsbedømmelse har mindst kostet mig én sejr sidste år, hehe. Jeg forestillede mig også at apparatet maks. skulle bruges 1-2 gange på en runde, hvor man er meget i tvivl, ikke til alle hullerne...

SONOCADDIE XV2 GPS den har jeg set til 1995 kr men ved ikke om det er den du har i tankerne

jo men den nye med farveskærm, ved ikke om det er det modelnummer. På Bella havde han den til 2499,- - Den var RET fed...

Guest

oki så ved jeg ikke om det er den rigtige jeg har fået fat i ,, men syntes faktisk selv at det kunne værer fedt med sådan en ,, men på den anden side ikke for lige pt. må man ikke bruge den i turneringer

Jo det må du da vidst godt, hvis der er tilladelse til det på banen - gik i hvert fald en turneringsrunde i aalborg, hvor en fyr havde en rangefinder.

Guest

og det syntes jeg er synd på en måde ,, for jeg syntes der går noget af golf spillet ,får det bliver "nemmere" at vudere længden på slagene ,,,

Præcis buhe, tænk hvis nu vikingerne havde haft GPS så havde verden nok set lidt anderledes ud, nej de sejlede efter strømforhold og vind, så der er nogen af os der kan kalde os vikinger Wink