Jump to content
Sign in to follow this  
Guest

"gammel" til ny taylormade rossa putter

Recommended Posts

Guest

HEY ALLE VMG'ERE

Jeg syntes lige jeg ville dele dette med jer ...

har lige malet min putter hvid mat i dag jeg syntes lige i skulle have de første billeder af den selvom den ikke er 100 % færdig

men der kommer flere billeder af den når den er helt færdig

DEN NYE FARVE

DEN NYE FARVE

Guest

Hvidt er bare så yesterday - nu skal udstyret være uden maling :unsure: Det er lidt svært at vurdere noget, som kun er halvt færdigt :P

Jeg syntes faktisk det ser rigtig rigtig fed ud med hvid mat .. Men der kommer flere billeder i dag .. Syntes jo i skulle have alle billeder fra før og næsten færdig og færdig ..

Guest Golfoptimisten

Den bliver da rigtig "sprød" at se på :) - men hvad siger næste år's farver? ;)

Edited by Golfoptimisten

Guest

Jeg synes den ser godt ud så langt, men der bør farver ind i graveringene, og har du bøvl med dette, vent til du kommer op til mig, så kan jeg lave dette for dig. Det er ikke så svært, man skal bare ha de rigtige ting for hånden. Dekor farver vil løfte look'et betydelig.

Guest

Jeg synes den ser godt ud så langt, men der bør farver ind i graveringene, og har du bøvl med dette, vent til du kommer op til mig, så kan jeg lave dette for dig. Det er ikke så svært, man skal bare ha de rigtige ting for hånden. Dekor farver vil løfte look'et betydelig.

Takker .. Jeg har lige fundet noget andet lak til at indgravere med .. Men den skal lige have en gang hvid mat mere i dag .. Før jeg begynder at lave de små detaljer .. .. Og det med næste års farve .. Jamen de kan bare komme jeg er klar ..

@Buhe Det sidste billed ser lidt rosa ud, er det meningen eller...? Er spændt på det endelige resultat, men som COP siger, så er RAW det nye hvide ;)

Guest

@Buhe Det sidste billed ser lidt rosa ud, er det meningen eller...? Er spændt på det endelige resultat, men som COP siger, så er RAW det nye hvide ;)

Nej det er ikke meningen, for den er mat hvid over det hele lige nu .. For at gøre køllen eller putter RAW er ingen problem .. Men syntes nu ikke den farve er særlig pæn (bare min egen mening).. Men den kan sagtens laves..

Nej det er ikke meningen, for den er mat hvid over det hele lige nu .. For at gøre køllen eller putter RAW er ingen problem .. Men syntes nu ikke den farve er særlig pæn (bare min egen mening).. Men den kan sagtens laves..

Synes nu det er et spændende projekt, og er da spændt på resultatet. Men én hel hvid putter er nu ikke dårlig. Tror det vil passe fint til mit hvide puttegrip på min YES putter

For mig handler sådan et projekt ikke så meget om jeg kan lide farven eller ej, men mere om finish. Ser det professionelt ud, eller ser det hjemmegjort ud.

Selve processen er også spændende og det er altid interessant at følge med i, via billeder og tekst, men om det er et "hit" eller ej, kan jeg først sige, når jeg ser den færdige resultat.

Så fortsæt det gode arbejde og delagtiggør os i processen, fortæl om hvad der er svært og hvad som lykkes og om hvordan du gør.

Guest

For mig handler sådan et projekt ikke så meget om jeg kan lide farven eller ej, men mere om finish. Ser det professionelt ud, eller ser det hjemmegjort ud.

Selve processen er også spændende og det er altid interessant at følge med i, via billeder og tekst, men om det er et "hit" eller ej, kan jeg først sige, når jeg ser den færdige resultat.

Så fortsæt det gode arbejde og delagtiggør os i processen, fortæl om hvad der er svært og hvad som lykkes og om hvordan du gør.

puha det var mange spørgsmål men jeg prøver ...

det første jeg gør er at tape de ting ind på putteren som ikke skal have i dette tilfælde hvid mat farve ,såsom slagfladen, og så er der to "graveringer" på denne putter der heller ikke skal have farve,,, den ene kan ses på bunden af putteren . den store "trekant" og en lille en i enden af den ..

derefter sliber jeg det gamle lak helt ned og tørre den rigtig godt af bagefter ..

lige pt har jeg så givet den 3 gange hvid mat for ikke at ligge for meget lak på en gang de der kan komme løber/store pølser på kanterne fladerne osv. ..

dette her er jeg ikke kommet til endnu da det skal tørre i et par døgn ,,,,

så skal jeg til at indgravere i den altså prøve at male det der står på putteren .. altså Taylormade rossa .,,,.

dernæst tror jeg ,jeg vil give den 1-2 gange klarlak for at gøre den mere slidstærk i bunden

det der er sværest for folket er den måde den bliver sprøjtet på da min lak er meget meget tyndt (næsten som vand) det vil sige at det kan nemt rende og give en masse ekstra arbejde så man skal have en rigtig god feeling med både lakken og selve putteren for den skal jo have samme lak mængde overalt på de flader/hjørner/sprækker/kanter osv. osv. der er på emnenet ellers kan man se det med det samme ..... så det er noget af en opgave ....

stay tuend

vender snart tilbage med forhåbenligt et godt resultat

som så også gør at jeg føler mig klar til at jeg gerne vil gøre mere i dette område, med at male driver/fairway/hybrid køller og puttere for andre ...

Guest Golfoptimisten

Det er absolut spændende dette her - og jeg kan sagtens følge, at medmindre man er helt vild for at gøre det selv + købe en masse forskelligt grej (maling/sprøjte m.m.) så vil det være en bedre ide at overlade det til en, der virkelig har fod på opgaven (som det ser ud til her) :)

Guest

så er mit "lille" projekt færdig .... skal lige beklage det første billede det er noget sløret ...

fandt ud af mit problem var indgravering :rolleyes: men jeg ville selv prøve (ved godt LHW ville hjælpe med dette)

og jeg har fundet ud af hvad mit problem var med dette indgravering .. hele putteren har fået 4*hvid mat derved er der så meget maling nede i selve bogstaverne så var håbløs at skrabe lakken af igen ....

så dette har jeg lært noget af ....

men putteren har som sagt fået 4* hvid mat derefter prøvede jeg at lave indgravering og efter det ,har jeg givet puttere 1* klar mat .. men det øverste af indgravering syntes jeg selv er gået okay godt, det var også større bogstaver end det nederste, der skal stå ROSSA hvis i er i tvil :rolleyes: ....

men ellers syntes jeg selv at den er blevet mega fed og glæder mig til søndag for at prøve den ...

Edited by buhe

Guest Golfoptimisten

så er mit "lille" projekt færdig .... skal lige beklage det første billede det er noget sløret ...

fandt ud af mit problem var indgravering :rolleyes: men jeg ville selv prøve (ved godt LHW ville hjælpe med dette)

og jeg har fundet ud af hvad mit problem var med dette indgravering .. hele putteren har fået 4*hvid mat derved er der så meget maling nede i selve bogstaverne så var håbløs at skrabe lakken af igen ....

så dette har jeg lært noget af ....

men putteren har som sagt fået 4* hvid mat derefter prøvede jeg at lave indgravering og efter det ,har jeg givet puttere 1* klar mat .. men det øverste af indgravering syntes jeg selv er gået okay godt, det var også større bogstaver end det nederste, der skal stå ROSSA hvis i er i tvil :rolleyes: ....

men ellers syntes jeg selv at den er blevet mega fed og glæder mig til søndag for at prøve den ...

Ellers en rigtig pænt projekt du har fået lavet.. :) men kan godt se det med graveringerne.. :(

hvad med at fylde det med noget inden du lakerer?? Hvis man feks skal støbe i rustfast stål, så laver man en et emne i voks - og laver formen udenom..så smelter man voksen væk, og har så en fantastisk god støbeform.. kunne man evt. overføre denne teori til graveringerne, så ville man fylde graveringerne med noget, der ikke krævede ret meget varme for at få væk - og når lakeringsarbejdet var færdigt - vupti - så er der klar til gravering..

Blot en ide, hvis du kan bruge den til noget fornuftigt.. ellers lyder det til at LHW har nogle gode af slagsen...

Guest

problemet er hvis du varmer det op efter den har fået lak er at så ødelækker du også lakken uden om.også har du problemet igen .

men ellers en rigtig fin ide

jeg har faktisk prøvet en hel del ..

har prøvet at købe kanyler og en sprøjte for så at suge lakken op i sprøjten og derefter køre nålen stille rundt men total uden held hehe ... men jeg tror jeg har fundet ud af hvad jeg skal fremover .... give den en gang lak også tage noget tonepasta og male bogstaverne i den farve det nu skal have også derefter polere det overskydene lak væk igen .... men ikke nemt når man har givet putteren 4*hvid mat ....

Edited by buhe