Hop til indhold
TLP

Regntøj

Recommended Posts

Stor tilhænger af Galvin Green, det virker 👍

Prisen er horribel, men kigger man sig lidt omkring og har en smule tålmodighed, kan det tit findes til stærkt nedsatte priser. Jeg fandt min jakke til halv pris og selv om at det stadig er dyrt, giver det mere mening end at købe jakke til fx 600,- der kun holder let regn ude 😎

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Må lige nævne (godt nok som forhandler) at Cross topmodel Edge vinder test på test, og har gjort det de sidste ihvertfald 6-8 år over samtlige andre regnsæt, inkl. Galvin Greens top regnsæt.

Nå, kan nu se, at jeg selv startede denne tråd for over 7 år siden, og før jeg blev 100% selvstændig og forhandler af Cross golftøj. Men, man har jo lov til at blive klogere :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
55 minutter siden, skrev TLP:

Må lige nævne (godt nok som forhandler) at Cross topmodel Edge vinder test på test, og har gjort det de sidste ihvertfald 6-8 år over samtlige andre regnsæt, inkl. Galvin Greens top regnsæt.

Nå, kan nu se, at jeg selv startede denne tråd for over 7 år siden, og før jeg blev 100% selvstændig og forhandler af Cross golftøj. Men, man har jo lov til at blive klogere :) 

Jeg har både et sæt Galvin Green og et sæt Cross, og Cross er en klar vinder herfra. Det er lettere, blødere og larmer ikke lige så meget. Til gengæld er det lige knapt så vandtæt som Galvin Green, men dog rigeligt tæt til at man holder sig tør, med mindre det regner så meget at det ikke giver mening at spille golf.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
27 minutter siden, skrev Pastorius:

Jeg har både et sæt Galvin Green og et sæt Cross, og Cross er en klar vinder herfra. Det er lettere, blødere og larmer ikke lige så meget. Til gengæld er det lige knapt så vandtæt som Galvin Green, men dog rigeligt tæt til at man holder sig tør, med mindre det regner så meget at det ikke giver mening at spille golf.

Stort set enig, Cross er blødere og lettere, jeg har aldrig tænkt på larmen, men du har sikkert ret 🙂 Galvin Green er dog så lækkert, at jeg aldrig føler mig hæmmet og for mig betyder den extra "regntæthed" noget. Som gammel fodboldspiller, går man ikke ind, bare fordi det står ned i stænger, vi er jo ikke lavet af sukker 😀

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
2 minutter siden, skrev Årgang63:

Stort set enig, Cross er blødere og lettere, jeg har aldrig tænkt på larmen, men du har sikkert ret 🙂 Galvin Green er dog så lækkert, at jeg aldrig føler mig hæmmet og for mig betyder den extra "regntæthed" noget. Som gammel fodboldspiller, går man ikke ind, bare fordi det står ned i stænger, vi er jo ikke lavet af sukker 😀

Da jeg spillede bold blev vi også ved uanset vejret - det var så basketball :)  Der var lige en uge i februar 87, hvor jeg spillede i Stevnsgade i Nørrebrohallen, hvor vi var nødt til at spille med handsker - den gamle remise var ikke så godt isoleret, og temperaturen var -25 - -30 udenfor 🙂

Redigeret af Pastorius

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har gennem flere år haft en abacus som favorit jakke. Den var dog ikke købt som decideret regnjakke, men den var vandafvisende, og gjorde det perfekt i let bygeregn og lignende. 

Som regnjakke har jeg en (dyr) Galvin Green - goretex - og den holder jo næsten en tsunami ude. Den virker fint, men er dog mest komfortabel når den ligger i baggen :). Det med "larmen" kan jeg godt nikke genkendende til. Må prøve Cross næste gang der skal investeres.

Btw, nogen der har et tip til hvordan man vasker sådan en goretex jakke i maskine?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
4 minutter siden, skrev ronnow:

Btw, nogen der har et tip til hvordan man vasker sådan en goretex jakke i maskine?

https://www.friluftsland.dk/blog/vask-din-vandtaette-jakke-ofte/

http://www.blog.outdoorrodovre.dk/saadan-vasker-du-din-vandtaette-jakke/

de skal faktisk vaskes betydeligt oftere end man lige tror, fordi snavs lukker de porer som sikrer åndbarheden.

Husk INTET skyllemiddel - heller ikke til almindeligt svedtransporterende sportstøj - det lukkker porerne

• Like 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har selv Cross, som jeg er tilfreds med. Det jeg dog savner, er en god hætte. Når det regner vandret er det meget rart at man ikke bliver våd ned ad nakken. Ved ikke om Calvin Green kommer med hætter?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
42 minutter siden, skrev Smut:

Har selv Cross, som jeg er tilfreds med. Det jeg dog savner, er en god hætte. Når det regner vandret er det meget rart at man ikke bliver våd ned ad nakken. Ved ikke om Calvin Green kommer med hætter?

Golfregntøj med hætter er meget sjældent. Hætten er bare i vejen når man skal slå.

Løsningen er denne slags hat - man ligner en komplet idiot, men det funker. Jeg bruger den også ved andre lejligheder fx når kloakken skal frilægges under skybrud osv

http://www.snaintongolf.co.uk/product/17632/galvin-green-aqua-waterproof-golf-hat

Redigeret af Kitter

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
1 time siden, skrev Kitter:

Golfregntøj med hætter er meget sjældent. Hætten er bare i vejen når man skal slå.

Løsningen er denne slags hat - man ligner en komplet idiot, men det funker. Jeg bruger den også ved andre lejligheder fx når kloakken skal frilægges under skybrud osv

http://www.snaintongolf.co.uk/product/17632/galvin-green-aqua-waterproof-golf-hat

Ha ha :zorro:

Er ikke støt på sådan en.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
2 timer siden, skrev Kitter:

Det ligner en ganske almindelig sydvest. Det må kunne købes en del billigere - og lige så regntæt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
42 minutter siden, skrev Kaizer:

Det ligner en ganske almindelig sydvest. Det må kunne købes en del billigere - og lige så regntæt.

Jeps, men i en betydeligt tungere udgave.- Det er materialet (og navnet) man betaler for her...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
3 timer siden, skrev Kitter:

Cross har en tilsvarende. Det er - efter min mening - faktisk den eneste rigtige hovedbeklædning at have på, når det regner pænt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige et par pointer mere

Det kan synes mange penge at betale 1000-1500 for et par regnbukser. Fordi disse nymodens materialer er så behagelige og bløde kan man faktisk bruge disse bukser betydeligt bredere end bare som overtræk ved regnvejr. Det er dyrt bare at have 1.500 liggende i baggen til de ganske få regnvejr.

Mine nu meget gamle Cross-bukser er mine faste golfbukser på denne tid af året, hvor det blæser og hvor der kan komme byger. De bruges ikke over mine lange bukser, men i stedet for. Når det bliver rigtig koldt, så tager jeg et par lange skiunderbukser under, og så kan spille vinteren igennem.

Så er de 1500 lige pludselig brugt på mine "efterårs/vinter golfbukser" som bruges meget i stedet for et par overtræksregnbukser som bare ligger i baggen.

I den forbindelse skal I lige være opmærksom på størrelsen. Som regnbukser er de tænkt som overtræksbukser og dermed lidt rigelige i størrelserne. Hvis de skal bruges som almindelige altvejrsbukser, så skal man prøve størrelsen mindre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Også Cross her og har været meget tilfreds.

Var ude tirsdag d. 2/10, hvor det regnede det meste af runden samt blæste med op til 10 m/s, og det holdt mig tør og ved godt mod hele vejen :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

Important Information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden