Hop til indhold
TLP

Regntøj

Recommended Posts

Jeg er ikke udpræget en golfer, der spiller i regnvejr. Gider det simpelthen ikke.

Men, hvis jeg deltager i en match, så spiller jeg selvfølgelig.

Spørgsmålet er så hvad jeg skal vælge. Det skal selvfølgelig kunne holde vandet ude, og så må det gerne være super komfortabelt samtidig.

ER Galvin Green bare det bedste - og noget man bør have på trods af den høje pris?

Råd og erfaringer modtages med tak :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har tidligere haft Abacus, det duede ikke... kunne ikke holde vandet ude i længden. Ellers meget behageligt at have på..

Har nu fået et sæt J. Lindeberg, og det tror jeg er et godt køb, trods prisen.. Super design og pasform, åndbart og ....regntæt ;.)

Kiggede også på Galvin Green, de var lidt for konservative i designet efter min smag

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Claus

Har du evt. et link til det sæt, du har. Hvad var prisen? Et Galvin Green er jo omkring de 4k :blink:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg spiller med Galvin Green og kan kun anbefale det. Det er vandtæt også efter 4 timer på golfbanen, og så holder det i flere år.

Jeg har en goretex og en Packlite Shell jakke. Packlite Shell er klart at foretrække om sommeren. Mine goretex bukser er 5 år gamle - og brugt masser af gange, og stadig i fin stand.

Dyrt...Det eneste golfudstyr jeg har haft længere er min Bagboy LE Express trolley, så dyrt synes jeg ikke det har været.

Der var en anmeldelse i Pleasure.dk som omtalte, at Galvin Green igen var blevet testvinder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

@COP

Tak for din tilbagemelding. Jeg er allerede hooket på Galvin Green, så jeg savnede nok bare lidt bekræftelse på, at det er godt. Jeg har kig på en model fra sidste år, som jeg bedst kan lide farvemæssigt. Bare ærgerligt at prisen ikke er nedsat pga. tidligere års model :(

Men, jeg hører gerne andre med erfaringer fra andre regntøjsmærker end Galvin Green.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

@TLP

Jeg kører nu på mit andet Galvin Green regnsæt og begge har virket helt upåklageligt. Jeg har efterhånden spillet rigtig mange turneringsrunder i regnvejr, og jeg er til dato stadig ikke blevet våd indenunder. Så Galvin Green er klart nummer et for mig!

Samtidig så er det faktisk super komfortabelt og spille i. Jeg kan endda godt finde på at spille i min regnjakke, hvis det kun blæser meget og ikke regner :)

Jeg synes faktisk heller ikke det er særlig konservativt. Min jakke er da i en rimelig skrigende, turkis farve, så lidt farver er der da :)

Held og lykke med det!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

@Golfkid

Super med en tilbagemelding fra dig, som jo til tider er tvunget til at spille golf - uanset vejret. Tak for det :)

Jeg er vist allerede blevet bekræftet rigeligt nu :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg er desværre ALT for tit tvunget til at spille i andet end solskinsvejr :blink: Lige i den retning, der bor jeg vidst i det forkerte land...

Også derfor at jeg både har et godt regnsæt og en vandtæt bag ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for linket Claus.

Den ser også meget fed ud. Og normalprisen har jo været den samme som for Galvin Green, så den pris er der jo ikke noget galt med.

Jeg vil dog foretrække en anorak fremfor lynelås hele vejen ned.

Sååå, det ender jo nok med GG :)

Redigeret af TLP

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke spillet Galvin Green eller Lindeberg regntøj så lige disse mærkers regntøj kan jeg ikke udtale mig om, dog er andre produkter fra dem generelt i orden!

Claus snakker mindre flaterende om abacus, noget jeg slet ikke kan genkende. Jeg har haft min jakke i over et år nu, og jeg spiller i alt slags vejr (rigtig mange regnvejrsrunder)og bruger faktisk min regnjakke hver dag. Den er så behagelig at have på at jeg også bruger den når det er køligt eller blæser. Derudver er den sorte model også så klassisk at du fint kan tillade dig at have den på andre steder end golfbanen. Jeg bruger selv min til/fra uni og når jeg er ude og besøge kunder i forbindelse med min lille virksomhed.

Det vigtigste af alt er dog at den endnu ikke har svigtet mig når det kommer til at holde mig tør. I søndags var jeg til en MEGET våd grøn koncert og min overkrop var fint tør da jeg tog hjem. Ligeså er jeg her til morgen cyklet 15km i forfærdeligt vejr fra aalborg ud til proshoppen og selvom jeg cykler uden skærme og bilerne har sprøjtet mig til er min overkrop knastør under jakken. Dog bander jeg mig selv langt væk for at have pakket mine regnbukser ned i en flyttekasse her i sidste weekend.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit Abacus sæt er efterhånden også mere end 5 år gammelt, det var vist ikke gore-tex dengang, så de er sikkert blevet bedre...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også en Abacus jakke, som er uden Gore Tex. Den er god til at holde regnen ud, men den er rigtig varm at spille med når det er varmt samtidig. Så nu overvejer at skifte den ud om sommeren.

Er der nogen af jer der har erfaring med BackTee High Performence? Det er den de fører i den lokale klub, hvor jeg har et gavekort. Men jeg kunne overveje Sunice, som er i samme prisklasse, men har GoreTex, som BackTee ikke har

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har i april 2018 købt et sæt fra abacus pitch extreme,. Det var et meget skuffende køb. Har brugt det 2 gange. En runde med heldagsregn, og en gang med skybrud i 5 min. Begge gange blev jeg våd på tøjet inden under. Endda også på bukserne, hvor regnen løb igennem lynlåsen. Jeg klagede selvfølgelig til golfbutikken (golfeksperten), som kontaktede abacus. (reklamationen skete i september grundet den tørre sommer :-), men ingen problemer. Abacus krediterede mit køb uden begrundelse. Så nu er jeg på jagt efter et nyt sæt regntøj, dog ikke fra Abacus denne gang.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
1 time siden, skrev Ejby:

Jeg har i april 2018 købt et sæt fra abacus pitch extreme,. Det var et meget skuffende køb. Har brugt det 2 gange. En runde med heldagsregn, og en gang med skybrud i 5 min. Begge gange blev jeg våd på tøjet inden under. Endda også på bukserne, hvor regnen løb igennem lynlåsen. Jeg klagede selvfølgelig til golfbutikken (golfeksperten), som kontaktede abacus. (reklamationen skete i september grundet den tørre sommer :-), men ingen problemer. Abacus krediterede mit køb uden begrundelse. Så nu er jeg på jagt efter et nyt sæt regntøj, dog ikke fra Abacus denne gang.

Kan tilslutte mig, havde et Abacus regnsæt, købt i Magasin for nu, en hel del år siden, 1700 og 1500 pr del, og det holdt ikke vand ud og gik op i samtlige sømme efter få måneder.

Min pro fik mig senere overtalt til at købe en Abacus stretch regnjakke, som efter få måneder fik små huller i stoffet, så jeg er absolut ikke tilhænger.

Min erfaring mht. regnjakker, ikke golfrelateret, er at GORE TEX er det eneste der virker, og som giver 100% garanti på vandtæthed, samtidig med at man kan svede, dette fra flere TMF og Häglöffs jakker.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig i at Gore tex er det rigtige køb. Har i golfsammenhæng gode erfaringer med Galvin Green (ja det koster kassen, men for Pokker hvor er det bare godt!), Cross (forhandles hos TLP Golf) og i den billigere ende har junior haft god gavn af regntøj fra Stuburt, som vist ikke forhandles i DK , men kan findes i de gængse UK netshops - godt forhold mellem pris og kvalitet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

Important Information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden