Jump to content

Recommended Posts

Jeg overvejer at købe et Garmin Approach S62 ur.

Dels fordi jeg ønsker et godt golfur, selvfølgelig, men også fordi jeg samtidig med ønsker at bruge det som puls-ur, måling af anden træning og aktiviteter osv.

Er det nogen bruger af uret, der kan sige noget om disse "øvrige" funktioner osv.?

(jeg har fundet mange anmeldelser, videos osv. omkring selve golf-funktionerne)

Er det nogen der ved noget om, hvorvidt Garmin har en ny model af uret, der er undervejs indenfor relativ nære fremtid?

(Jeg ender tit med ikke at købe ting, men når jeg gør, vil jeg gerne havde det bedste -selvom jeg alligevel sjælden rammer bolden som jeg ønsker 2 gange i træk...)

På forhånd tak hvis nogen har input omkring uret til deling 🙂

Må jeg foreslå dig at kigge på Garmin Fenix 5 eller 6 sapphire istedet?

Og det 100% pga glasset, som virkelig tåler en masse og priserne ligger tæt på hvad et S62 koster. Jeg personligt fortryder ikke mit valg, da jeg kun har behov for at se, hvor langt der er til forkant, midt, bagkant, samt hazarder. Golfmæssigt kan det også mange andre ting, men det er kun de nævnte jeg bruger, det er dog uden touch, men det at glasset tåler meget mere, gør i min optik uret mere brugbart til andre formål, uden at skulle være nervøs for ridser (medmindre du selvfølgelig bruger det som hinkesten).

Personligt er jeg meget glad for at jeg valgte Fenix 5, fremfor enten S60 eller S62. Bare du husker det er Sapphire versionen du får ellers giver det knap så meget mening.

Jeg har et Vivoactive 3 og er meget tilfreds.
Jeg bruger det til både golf, løb og cykling. Det har indbygget håndleds pulsmåler.
Som Nocolai skriver giver det afstanden til forkant, mind og bagkant hvilket også er rigeligt til mig.
Kender man banen kan man jo regne forlæns/baglæns til strafområder mm.

Og så er prisen jo en helt anden. Der er endda kommet et Vivoactive 4 med lidt større og bedre skærm/skive som stadig er billig sammenlignet med S62 

Tak for tips Nicolai, og nu er jeg meget i tvivl.. :). Måske bliver det sapphire 6 i stedet for. Der er nogle fordeler helt sikkert i daglig brug virker det til. S62 kan nok mere på golfbanen dog... så er det jo lige det med, hvor meget man reelt for det brugt. Jeg har HcP på 16 og er næppe stabil i min golf... så det er jo ikke lige sådan, at flere funktioner gør at jeg laver fler birdies.. 

Jeg må heller tænke over det mere og læse mere. Flere tips og brugeroplevelser modtages med taknemmelighed. Især, hvis det er nogen der fx bruger S62

50 minutter siden, skrev SwingerMcFly:

Tak for tips Nicolai, og nu er jeg meget i tvivl.. :). Måske bliver det sapphire 6 i stedet for. Der er nogle fordeler helt sikkert i daglig brug virker det til. S62 kan nok mere på golfbanen dog... så er det jo lige det med, hvor meget man reelt for det brugt. Jeg har HcP på 16 og er næppe stabil i min golf... så det er jo ikke lige sådan, at flere funktioner gør at jeg laver fler birdies.. 

Jeg må heller tænke over det mere og læse mere. Flere tips og brugeroplevelser modtages med taknemmelighed. Især, hvis det er nogen der fx bruger S62

Beklager tvivlen, men jeg stod samme sted, indtil jeg "opdagede" Fenix 5 og med det jeg skal bruge det til på golfbanen, så var det klart det nemmeste valg. Du kan også føre scores med det, sammen med Garmin Golf og få et noget sjovere udbytte ud af uret. Det er som sagt kun fordi glasset er mere holdbart, at valget faldt på det. Kan du findet et Fenix 5, så køb det og spar pengene, for så stor forskel er der ikke på 5 og 6'eren.

Hvis du vil vide mere om uret, så spørger du bare - Jeg mener der er nogle stykker herinde, som er på S60/62, som sikkert kan byde ind med deres erfaringer.

• Like 1
54 minutter siden, skrev SwingerMcFly:

Det er en del der i forskellige anmeldelser osv. klager over at Fenix 6 har problemer med for stor fejlmargin i puls-måling, tempo-måling mv. Er det noget du har oplevet med din fenix 5? 

Bruger kun puls, men nej det oplever jeg ikke nogen fejl på - Lavede lige den klassiske 15 sekunders tælling og gangede op med 4 og resultatet passede med 2-4 slags forskel.

• Like 1
11 timer siden, skrev aab4ever:

Set på golf Experten fb side. Måske der kommer et godt tilbud. 

Screenshot_20201119_212655_com.facebook.katana.jpg

Klassisk eksempel på, at Black Friday ikke er noget man skal tro alt for meget på - Den pris har jeg set flere gange de sidste 5-6 måneder. Så medmindre det er Premium udgaven, så er det billigt nok - Ellers ikke.

51 minutter siden, skrev Nicolai:

Klassisk eksempel på, at Black Friday ikke er noget man skal tro alt for meget på - Den pris har jeg set flere gange de sidste 5-6 måneder. Så medmindre det er Premium udgaven, så er det billigt nok - Ellers ikke.

Jep, S60 blev sat ned i samme øjeblik som S62 kom på markedet.  Man får nu stadigvæk et godt golfur for pengene - har selv haft det et par år og er glimrende tilfreds.

Jeg er ganske enig. Black friday er ofte ligegyldige tilbud.

Jeg er ikke skarp på Garmin ure, så tænker at folk selv kan vurdere om tilbuddet er godt eller ej.

Jeg købte sidste år på BF 3 vokey 7 wedges til 1800 kr. sådanne tilbud, må der gerne være flere af.

21 minutter siden, skrev Kitter:

Jep, S60 blev sat ned i samme øjeblik som S62 kom på markedet.  Man får nu stadigvæk et godt golfur for pengene - har selv haft det et par år og er glimrende tilfreds.

Det er jeg slet ikke i tvivl om, men man bliver bare sådan lidt træt, når man ser at "normal" prisen ligger på 3700,- hvilket slet ikke står på mål med andre sælgere i DK. Kigger man over grænsen, så findes det allerede til 2500-2700,- nogle steder opnås der rabat ved tilmelding af nyhedsbrev.

Dermed ikke sagt, at vi skal støtte oversøiske sælgere, men lige netop Golfexperten har ofte liiiidt for høje salgspriser ifht andre i landet.

11 minutter siden, skrev aab4ever:

Jeg købte sidste år på BF 3 vokey 7 wedges til 1800 kr. sådanne tilbud, må der gerne være flere af.

Det var tilgengæld også et godt tilbud :)