Jump to content

Recommended Posts

Ser frem til offseason for at blive så klar som muligt til næste sæson

* venter på test jern fra @Rosenberg

* har tid til fysisk screening hos JK’s Golf Fysioterapi for screening + program

* tilmeldt indendørs ugentlig holdtræning hos DGA

Hvad er jeres offseason plan?

vh

Michael Thim

• Like 1

Jeg startede for 14 dage siden med omlægning af sving efter et større vægttab. Så hele off-season kommer til at gå med at få det på plads til den nye sæson 🙂

• Like 1
3 timer siden, skrev Michael Nielsen:

Ser frem til offseason for at blive så klar som muligt til næste sæson

* venter på test jern fra @Rosenberg

* har tid til fysisk screening hos JK’s Golf Fysioterapi for screening + program

* tilmeldt indendørs ugentlig holdtræning hos DGA

Hvad er jeres offseason plan?

vh

Michael Thim

Golf bliver lukket helt ned - har ikke spillet i 14 dage - har en enkelt runde jeg skal have spillet næste uge, og ellers lukker jeg først op igen til foråret.

Vinterhalvåret går udelukkende med at være en del af trænerteamet omkring Næstveds U15 og U17 hold.  Udover den sidste weekend i efterårsferien, er næste basketfri dag den 7/11 - og der er vel et par stykker mere inden jul.

Det gør intet godt for golfspillet - jeg begynder som regel først at ramme boldene ordenligt og stabilt i slut juli, så den gode del af min golfsæson er ikke ret lang.

• Haha 1

Ingen projekter, ingen slagtræning, ingen putterøvelser hjemme .. det ligger som regel bare helt stille off season. I år har vi så fået opstillet en Tee-box og jeg overvejer at købe adgang til at bruge den

Sædvanligvis strander golfsættet i garagen indtil opstarten i marts. Hvis vejret er godt, uden fugt og blæst og ikke for koldt, kan jeg måske en enkelt gang finde på at finde en bane der spiller til sommergreens, for jeg gider ikke slæbe udstyr rundt for at spille til vinterhuller. Sidste år vendte vi banen om og lavede vintergreens på teestederne, det kan da godt være jeg lige prøver det af, hvis jeg virkelig trænger til luft. 

Paradoksalt nok syntes jeg min sæsonstart plejer at gå rimelig ok, indtil alle mine unoder får indhentet mig og slår ind igen og smadrer sommerperioden :D 

• Haha 2

Jeg har ikke en off season. Jeg spiller igennem hele året; dog med langt færre folk på banen. Det bliver kun til spil i weekenden. 

Vi har også fået en Tee Box men er i tvivl om, om jeg får brugt den. Det var ellers sjovt da det lokale bowlingcenter havde noget lign.

Edited by Kaizer
Edit

Klubskifte = gratis bolde = mere træning :D

Jeg spiller knap så meget i vinterhalvåret, men er vejret til det, så er jeg ude - I år vil jeg dog træne lidt oftere indendørs i Ikast Indoor eller Golf Arena Aarhus.

Jeg spiller indtil at sommergreens lukker og/eller det bliver for koldt (6 - 7 grader er min grænse) og så går jeg i golf-hi indtil foråret. Nogengange når jeg en enkelt tur på range og par-3 banen inden sommergreens åbner igen.

Hvis corona tillader det så vil jeg gerne en tur sydpå en uge i marts. Enten som golfskole eller en form for matchtur. Nu hvor man igen er alene er der da 100% råderum ferie... 

Plejer at spille vintergolf - men i år er der udvidede planer. Jeg vil forsøge at træne 1 gang om ugen med vintergolf og lidt på rangen. Resten af vinteren kommer til at gå med volleyball. Som formand for den lokale klub har jeg overtaget lidt af ansvaret for vores nye damehold i Danmarksserien. Der skal altså trænes, spilles kampe og holdes rigtig mange sociale arrangementer for at tømre truppen sammen - Det er første gang i over 25 år at vores klub har et turneringshold på damesiden. Fik jeg fortalt at vi er helt vildt spændte og glæder os til den kommende sæson.

• Like 1

Holder som regel fri i december, og ellers starter træningssæsonen så småt op igen i januar/februar alt efter vind og vejr.

Har mulighed for at slå bolde indendørs gennem vinteren, men benytter mig ikke så meget af det, da jeg bedst kan li at se dem flyve. Hvis jeg ikke kan se boldflugten, kan jeg ikke rigtig arbejde på noget - Eller det kan jeg da godt, men det kan potentielt være smaskhamrendes forkerte vaner jeg står og tilegner mig :)

Det kan ske der dukker en enkelt runde op hist og her i december/februar perioden, men det kræver for mit vedkommende sommergreens og ordentligt vejr før jeg gider, så det bliver typisk max 1-2 stykker :) 

Jeg spiller hele året, så svinget holdes igang.

Dog spiller jeg ikke ved frosne og sne beklædte fairways. Vi spiller desværre med store huller ude på fairways og med oplæg på måtte- eller slag fra rough. Hvilket jeg dog støtter op om for at skåne banen.

Lidt motions/styrke træning kommer den også at stå på hen over vinteren.

Skal også løse gåden hvorfor jeg mistede 15 meter med driveren og 1 jerns længde i denne sæson, slog til gengæld en del højere end tidligere år.

Den 9.10.2020 kl. 17:49 , skrev Kaizer:

Jeg har ikke en off season. Jeg spiller igennem hele året; dog med langt færre folk på banen. Det bliver kun til spil i weekenden. 

Vi har også fået en Tee Box men er i tvivl om, om jeg får brugt den. Det var ellers sjovt da det lokale bowlingcenter havde noget lign.

er der nogen der har erfaring med Tee Box? Lyder som en spændende tiltag.

4 timer siden, skrev Michael Nielsen:

er der nogen der har erfaring med Tee Box? Lyder som en spændende tiltag.

Min erfaring er meget begrænset. Jeg har slået 20-30 slag, og jeg synes det kræver lidt tilvænning at slå ind i et lærred. Jeg havde svært ved at slå frit. Dermed ikke sagt at det sikkert er sjovt. En bekendt har lige spillet 18 huller på vores Tee box. Han laver for det meste en fade, men på trackman var det altid en draw. Han laver stort set aldrig backspin, men nu kunne bolden spinne 5 meter tilbage. Det undrede han sig noget over.

Vi har set på Teebox konceptet i klubben

Valgte istedet selv at købe trackman, så det projekt skal vi i gang med nu - bliver spændende. Har lige et lokale der skal bygges om først, så det tager lidt tid. Forventer at åbne 1. januar...

• Like 1