Jump to content

Driverbomben, der kom og gik

Recommended Posts

52 minutter siden, skrev LHW:

Hvad er specs på den omtalte driver? Længde og skaft vægt.
Opgiv gerne tilsvarende for dine Jern, og jeg spørger samtidig om de fungerer godt for dig?

Skudt fra hoften, er din driver med "standard" specs, betyder det kun at du var "hældig" når den fungerede, vi dødelige spillere har ikke det som skal til for å spille en driver så lang som dagens standard, så de er ment å tilpasses på længde og hoved vægt, med det sker knapt i praksis.

Med specs fra din driver og dine jern, eventuelt også "din favorit kølle" om du har en som nesten alltid fungerer, så kan jeg lave en beregning for din driver (modificering) som gør at den fungerer igen.

Driveren er en Callaway Big Bertha Diablo. Lidt ældre model, tror jeg. Jeg fik den faktisk kortet med ca 2 1/2 - 3 cm for et år siden for bedre kontrol.  Vægt og stivhed har jeg ikke noget forstand på. Jernene er Cleveland Launcher HB. Købte dem pga den brede sål, da jeg var træt af at hakke i græsset før bolden og det ser ud til at virke. Jeg har aldrig slået særligt langt med mine jern ("skovler" dem, så de går næsten højere end langt) så derfor tyr jeg til min Callaway Hawkeye 9 wood, når længden overstiger 130-135 m. Den er min absolutte favorit og en selvfølge i baggen. Den er jeg rimelig stabil med, både fra fairway og rough. . 5’er jern er lagt på hylden. 

længden på mine slag ca:

SW.    50

GW.   55-60

Pw.    65-75

9i.       80-85

8i.      90-100

7i.      110-115

6i.       125-130

9wo.   135+

5wo.   ?

Dr.       170+—  

Som du kan se ikke imponerende længder. 

image.jpg

6C2090BC-92B6-404E-A3EE-7A63EE19F49C.jpeg

56E569BF-CA7A-4CFC-9FA4-6ACD32417965.jpeg

Edited by Janp
  • 1 month later...
Den 31/8/2020 kl. 02:48 , skrev Janp:

Jeg ændrede for ca tre-fire måneder siden mit greb på driveren fra neutralt til stærkt. Og det medførte en kæmpe forskel.  Min sædvanlige, forhadte slice blev "rettet ud" og jeg slog ca 25-30 m længere end ellers. Sendte bolden ned midt i fairway på 200+. Kunne endda lave en kontrolleret draw. Mine sædvanlige medspillere bemærkede det også beundrende.  
Men det viste sig at være en stakket frist. Efter ca 14 dage- tre uger i dette "paradis" forsvandt mine magiske slag igen. Og jeg kan ikke genfinde dem. Selvtilliden med driveren er pist væk. Boldene ryger i øst og vest. Fra slice til fæle hooks. Har ingen føling med i hvilken retning bolden går ved impact. 
Jeg undrer mig virkelig nu over, hvad jeg gjorde, som jeg så uforklarligt har mistet igen. Jeg forsøger mig nu med 3-eller 5 wood fra tee, men det bliver det bestemt ikke bedre af. 
Er der nogen her, der har oplevet noget i den retning? Jeg finder det virkelig weird. 
hov, finder ud af lige nu at jeg før har slået lignende op, mente bare det var i et andet forum. 

Hej Jan

Måske det skyldes din svingrytme plus ændret grep;)

Men der hvor jeg tror du har det største problem er at skaftet ikke sidder rigtig...

Se video !!!

Hvordan kan du levere det samme slag med en driver der er alle steder ??

Dette laver jeg meget af på jern og køller.

Stabilitet og længde bliver leveret når skaftet arbejder i samme retning ;)

Kig Facebook Made by Rosenberg her har jeg lagt mange af de videoer op.

Hilsen Rosenberg