Jump to content
Sign in to follow this  
ErlingS

Golf på Ribe kanten

Recommended Posts

Ferien holdes i Danmark i år, nærmere bestemt i nærheden af Ribe. Jeg forventer der bliver plads til en enkelt runde golf og vil gerne høre jeres anbefaling til valg af bane.

Ribe? Royal Oak? Eller ligger det oplagte valg lidt længere væk?

Edited by ErlingS

11 timer siden, skrev Kitter:

Esbjerg (Marbæk)  - vedvarende i Europa Top 100!

https://www.golfxtra.dk/fem-danske-golfbaner-paa-listen-over-verdens-bedste/

Tak. Den liste skal vist på min liste over kommende banebesøg.

Men Marbæk er måske lige langt nok væk fra vores udgangspunkt denne gang. Jeg skal have solgt ideen til fruen også, forstås 😊

Esbjerg (Marbæk) eller Breinholtgaard er nok de mest oplagte hvis jeg lige skulle vælge :) 

1 time siden, skrev Årgang63:

Royal Oak splitter tit vandene, men jeg vil godt anbefale den 🙂 

I forhold til Ribe, eller?

1 time siden, skrev nAlen:

Esbjerg (Marbæk) eller Breinholtgaard er nok de mest oplagte hvis jeg lige skulle vælge :) 

Spillede Skoven-Sletten på Breinholtgaard sidste efterår. Den kan helt sikkert tåle endnu et besøg. Skønt klubhus de har i øvrigt

1 time siden, skrev ErlingS:

I forhold til Ribe, eller?

Nej i forhold til sig selv 🙂 Af dem jeg kender, der har spillet den, er det meget 50/50 om de kan lide den eller ej, det afhænger nok også lidt af om de har betalt 600,- eller 350,- ...

De gange jeg har spillet den, har den stået fint og været et klasse anlæg 👍

13 timer siden, skrev Årgang63:

Nej i forhold til sig selv 🙂 Af dem jeg kender, der har spillet den, er det meget 50/50 om de kan lide den eller ej, det afhænger nok også lidt af om de har betalt 600,- eller 350,- ...

De gange jeg har spillet den, har den stået fint og været et klasse anlæg 👍

Tak for det. 😊

Den 8.7.2020 kl. 22:18 , skrev ErlingS:

Ferien holdes i Danmark i år, nærmere bestemt i nærheden af Ribe. Jeg forventer der bliver plads til en enkelt runde golf og vil gerne høre jeres anbefaling til valg af bane.

Ribe? Royal Oak? Eller ligger det oplagte valg lidt længere væk?

Tak for jeres input 👍

Logistikken for familien kom til at afgøre valget til fordel for Ribe, som jeg spillede i dag sammen med fruen.

Banen står som så mange andre baner i år rigtig flot. Greens er noget langsomme, og kunne efter min mening godt klippes lidt kortere.

Kommer i forbi Ribe, så hold jer til fairway og semirough. Havner I i det lange, stride græs i rough, er der stor chance for en tabt bold

Jeg kan egentlig godt li’ baneforløbet, hvor du på langt de fleste huller kan se de udfordringer banen indeholder.

Efter 17 OK huller, desværre en temmelig skuffende afslutning med hul 18. Et kort par 4 hul, svjh. lidt under 300 m.

Bakke ned, bakke op, bakke ned. En del af fairway ligger kun lidt over 200 m fra måtterne på driving range, så fairway var overstrøet med gule fairway bolde. Ikke specielt trygt. Havde et af dagens bedste drives på 18’eren midt i fairway. Men bolden fandt vi aldrig, den må være løbet af på den voldsomme bakke.

Alt i alt en god oplevelse som kastede 30 point af sig. Jeg kan sagtens spille banen igen, men ville nok ikke planlægge specielt efter det,

• Upvote 1