Jump to content
Sign in to follow this  
LHW

Nordmann i top 50 for første gang i historien

Recommended Posts

1 hour ago, Smut said:

Ser fornuftigt ud! Han er oppe og bide skeer med de helt store her. Og mon ikke han kan spille sig til en plads i Ryder Cup hvis han kan holde momentum det næste års tid. Padraig ser vel også med....

Det er en spændende generation med Wolff, Morikawa og Hovland. Tre venner fra college der stormer ud på PGAen.

agree. Lucas og Sebastian er ikke i form. Glem dem.

Ja Ryder Cup er absolutt en mulighed, Tiger ville jo ha han med på det USAs lag allerede i september forrige år :-))))
https://www.vg.no/sport/i/6j15Re/woods-vurderte-hovland-paa-usas-lag

Juni dette år er siste gang jeg ser han omtales som kandidat til Europas lag i Ryder cup
https://www.irishtimes.com/sport/golf/different-strokes-hovland-s-hot-form-puts-him-on-harrington-s-ryder-cup-radar-1.4291618

Jeg synes det er trist at ikke Cappelen og Bjerregaard lykkes bedre for tiden, men noterer at en av tvillingene er med i top 20 efter 3 runder på Europa touren denne weekend, så helt mørkt er det da ikke.

https://www.europeantour.com/challenge-tour/austrian-open-2020/leaderboard

Edited by LHW

51 minutes ago, Pastorius said:

Man må sige han gør sig godt bemærket. 6 under efter 8 huller i dag.

Det er mange af os som bare står med hagen helt der nede, han har allerede passeret Stenson på rankingen og er nå nr 33, og om nogen havde sagt til mig for et godt år siden at næste sommer er der en Nordmand som er bedst i Norden, ville jeg anbefalet den nærmeste psykiater, og ikke mindst bedt vedkommende holde op med det dop han tyllet i sig, for det her....nej det er surrealistisk og ikke til at forstå egentlig, for såååå nemt er altså ikke Golf, men for han ser det bare helt naturlig ud...

Jeg ved ikke om verden har set magen før, men han har altså kun være professionel spiller siden 17 juni forrige år, så han har nå akkurat 13 måneder som prof bag sig, og er altså p.t nr 33 i verden, nr. 11 i Europa, og nr.1 i Scandinavia

surrealistisk...meget surrealistisk, men du verden så fedt det er, og når han allerede har en PGA rekord (antal runder under 70 i et stræk), så er det selve stabiliteten som er hans varemærke, men det er ikke til å fatte at man kan være stabil med sådanne resultater, for bund niveauet hans er meget højere end alt jeg kender til.

En ung Svensker Henrik Norlander (33 år) er også i super form for tiden.(rank 189), så han skal man også følge med her.

Edited by LHW

Det blev ikke en god dag på jobben for Viktor Hovland i går som fald ned 21. pladser til å blive nr 29. med en score på 77, men Svenskeren Henrik Norlander jeg nævnte har avanceret 3 pladser fra 8 og er oppe på 5 plads før sidste runden.

Om Viktor er gået træt, eller er ramt mentalt af sine fejl ved jeg ikke noget om, så det bliver uanset interessant å se hvordan han vælger å spille sidste runden, om han gå all ind, som han tydelig prøvede med 6 under på de første 8 huller i runde 2, men det holdt ikke til bag ni. Kender jeg han ret vil han prøve det samme igen, for han har mere at vinde en å tabe fra positionen han ligger nu. Hul 15 var der han virkelig rodet det til i sidste runden med 3 over par.

På det her linket kan man se hvordan han spillede hul 15....et chip gik helt galt,....
https://www.pgatour.com/competition/2020/the-memorial-tournament-presented-by-nationwide/tourcast.html#/hole-view?pid=46717&round=3&cid=023&hole=15&group=7&gv=no