Jump to content
nAlen

Den store elvogns tråd

Recommended Posts

Med fare for at tråden drukner i horderne af indlæg under udstyr ( :) ) åbner jeg sgu lige denne lille "debat"tråd...

Jeg er efterhånden blevet gammel, og siden min krop primært af bygget af skamkogt spaghetti er det så småt blevet tid til at gøre de (mange) runder en smule lettere at komme igennem.

Jeg skal ha elvogn - Men hvilken skal jeg vælge ? 

Jeg er nok lidt et gadgetfreak og drages derfor straks af detaljer som remote eller follow funktioner - men er disse blot gimmicks eller er det rent faktisk brugbart i det daglige ? (jeg hælder nok mest til remote af de to)

Har efterhånden skimmet diverse modeller (primært powacaddy, motocaddy, mgi, stewart) men er der nogle helt oplagte jeg har overset?

Hvilke modeller skal jeg for alt i verden holde mig fra? (hvis nogen)

Som udgangspunkt er budgettet "næsten" ligegyldigt, men skal vi i første omgang ikke lige forsøge at holde det i 4 cifre.  

Kriterier der er fuldstændig og helt aldeles ufravigelige:

Batteriet skal kunne klare 36 huller

Hvis den er uden remote - nogenlunde anstændig at manøvre rundt (plus noget justerbar højde på håndtag)

Alle mulige og umulige erfaringer modtages meget gerne :)

Jeg havde en Motocaddy S7 med remote, som jeg var relativ glad for, men kun fordi jeg ikke brugte remote, den hakker ganske enkelt for meget på de korte afstande, altså levede lidt sit eget liv. Anden ulempe er, at de har dual motorer for at kunne dreje, det gør at de XL batterier, som påstås at kunne køre 36, ikke kan køre 36huller, medmindre banen er pandekageflad. Så efter 27 huller, skal den skubbes rundt og selv på frihjul, så bliver det en tung fornøjelse.

Skulle jeg have en igen, så ville jeg tage en ganske almindelig en og spare pengene og helst fra Motocaddy igen. Powakaddy har ry for at være knap så holdbare. Mgi kender jeg ikke. Stewart ligger i den dyre ende, hvis jeg ikke husker forkert.

Jeg er dog også faldet over miniscootere :D

Jeg har lige købt min første elvogn, så jeg har ikke den store erfaring at trække på, og mine krav var lidt amdre, men jeg kiggede bla. på Stewart, og jeg syntes de var lidt for plastikagtige i forhold til prisen, jeg må tilstå at jeg var noget skuffet da jeg så den live.

Jeg endte med den nye Powakaddy CT6, da mit største krav var at den skulle kunne pakkes så meget sammen som muligt, og jeg tror ikke at jeg kommer til at fortyde det.

Jeg syntes den virker rimeligt rubust, med masser af plads til en stor bag også (Ikke at jeg har det)

2 timer siden, skrev Nicolai:

Jeg havde en Motocaddy S7 med remote, som jeg var relativ glad for, men kun fordi jeg ikke brugte remote, den hakker ganske enkelt for meget på de korte afstande, altså levede lidt sit eget liv. Anden ulempe er, at de har dual motorer for at kunne dreje, det gør at de XL batterier, som påstås at kunne køre 36, ikke kan køre 36huller, medmindre banen er pandekageflad. Så efter 27 huller, skal den skubbes rundt og selv på frihjul, så bliver det en tung fornøjelse.

Skulle jeg have en igen, så ville jeg tage en ganske almindelig en og spare pengene og helst fra Motocaddy igen. Powakaddy har ry for at være knap så holdbare. Mgi kender jeg ikke. Stewart ligger i den dyre ende, hvis jeg ikke husker forkert.

Jeg er dog også faldet over miniscootere :D

For lige at få remote/ikke remote delen ud af hovedet har jeg fået lov at låne en MGI ZIP X7 Navigator med remote af den lokale pro - Så kan jeg lige teste den et par runder :)

jeg kan altså godt se gimmickdelen for mig - at det simpelthen er lidt ubrugeligt.. Omvendt kan jeg egentligt også godt se det modsatte :)

Mht batterierne er det lidt en bet, for Hjørring er alt andet end flad desværre

1 time siden, skrev Xfeldt:

Jeg har lige købt min første elvogn, så jeg har ikke den store erfaring at trække på, og mine krav var lidt amdre, men jeg kiggede bla. på Stewart, og jeg syntes de var lidt for plastikagtige i forhold til prisen, jeg må tilstå at jeg var noget skuffet da jeg så den live.

Jeg endte med den nye Powakaddy CT6, da mit største krav var at den skulle kunne pakkes så meget sammen som muligt, og jeg tror ikke at jeg kommer til at fortyde det.

Jeg syntes den virker rimeligt rubust, med masser af plads til en stor bag også (Ikke at jeg har det)

Stewart er lidt sparket ud af ligningen igen, jeg synes ganske enkelt prisen er for høj, så kan jeg lige så godt købe en med 4 hjul og tag istedet :)

Har slet ikke skænket det en tanke at den også skal kunne pakkes sammen og være i bilen - Det var måske en meget godt ting at have i baghovedet :)

Jeg kan klart anbefale at se på hvad de har hos Kronjyskgolf - Jeg har haft en CX3, som jeg var glad for, men den er meget smal, så den vælter forholdsvis nemt til siden, når den står alene i blæst eller på skråninger. Nu har jeg en X4, som sagtens kan klare de 36+ huller og jeg synes den er fantastisk. Servicen hos Kronjysk er også helt i top, jeg kender flere der har deres vogne og er tilfredse.

Åhh ja, og som gadgets på vognene, så er der USB udgang, så du samtidig kan lade din telefon eller GPS og forskelligt ekstra tilbehør, som jo så også kan fås til andre vogne.

Edited by Logan

Har en MotoCaddy M1 DHC (down hill control) af forrige generation og er generelt godt tilfreds.

Et par OBS-punkter

- en elvogn er tung!! Jeg købte min pga dårlig ryg og den er faktisk lidt belastende fx at løfte op i et overskab i bagrummet eller ned ad trapperne til min kælder

- man tager den ikke med alle steder, hvor man kan tage en manuel vogn, mest pga vægten. Meget ujævne områder eller tæt rough er en udfordring

- tro det eller ej, men sådan en vogn kan lave hjulspin - i det meget våde senvinter opleverede jeg flere gange at den gled på vej op ad bakker og måtte have en hjælpende hånd (man kan få pigdæk til dem😁, hvis du virkelig vil gå gadget-amok)

-da man ikke kan tage den med hen til bolden alle steder, er der efter min mening heller ikke så meget fidus i at ofre ekstra penge på GPS. De ekstra penge er efter min mening bedre givet ud på en dedikeret sekvstændig GPS på armen eller i lommen, og den selvstændige gps kan også komme med i bærebagen om vinteren...

- på almindelige vogne har centerkonsollen plads til scorekort, tees, vandflaske, og nogen endog et transportnet nedenunder konsollen. På de fleste elvogne er konsollen minimalistisk med plads til absolut ingenting. Flaskeholder, scorekortholder og alle de andre praktiske opbevaringsfunktioner, som findes på mange trolleys, skal derfor købes til ekstra og på/afmonteres hver gang - besværligt!!!

- man skal huske at få batteriet ud jævnligt (på min model). Pga konstruktionen kommer der støv og snavs ned i "batterigraven", og så sidder skidtet altså fast. Måtte hamre det ud første gang...

- mit batteri holder fint til 18 huller men har ikke prøvet 36

- man skal huske at lade batteriet - omend min model har en frihjulsfunktion, så den kan skubbes, så er den eddermaneme tung over 9 huller!!

- overvej om du skal have mere end een lader. Jeg har en ekstra i sommerhuset -købt da jeg for anden gang ikke havde fået den hjmmefra med.....

- har ikke selv remote, men var i bold med en relativt nyindkøbt remote vogn forleden. Han var ikke til at snakke med, for han brugte mere tid på at styre vognen end på at være social. Hans egen konklusion var, at han mest skulle følge vognen, som man plejer med en manuel vogn, og remote kun skulle anvendes, når der reelt var et behov. Fx at køre den rundt om green, mens man selv er på vej ind for at putte, eller køre den frem til egen bold, når man skal hjælpe med at lede efter andres....

Det positive er, at vognen aflaster min ryg, så jeg kan spille 18 huller uden ryggener, så alene derfor er den alle pengene værd....

Edited by Kitter

Fedt med noget feedback :)

Det jeg glæder mig mest til er så absolut aflastning for ryggen, så den forhåbentligt ikke skal være så træt de sidste 3-4 huller på runden (og aftenen og morgenen efter) 

Remoten får en chance på en hyggerunde en af dagene, så må vi se om det er mere besvær en smart :) 

Jeg kan egentligt godt se hvor du vil hen med opbevaringsrummene på vognhåndtaget mangler på dem - Det bruger jeg faktisk til ret meget skrammel så der skal absolut findes en løsning der :) 

1 time siden, skrev nAlen:

Fedt med noget feedback :)

Det jeg glæder mig mest til er så absolut aflastning for ryggen, så den forhåbentligt ikke skal være så træt de sidste 3-4 huller på runden (og aftenen og morgenen efter) 

Dér kan jeg allerede nu afsløre, at du får en KÆMPE fordel på den konto og ikke kun i ryggen.

Inden man springer på en vogn fra Kronjyskgolf.dk....

Der kører en del rundt på min hjemmebane, og jeg er ikke stødt på mange vogne der ikke knirker. Mest på ujævnt terræn, men også på fairway. Det kan vist afhjælpes, men det burde nok være gjort fra starten.

53 minutter siden, skrev Kaizer:

Inden man springer på en vogn fra Kronjyskgolf.dk....

Der kører en del rundt på min hjemmebane, og jeg er ikke stødt på mange vogne der ikke knirker. Mest på ujævnt terræn, men også på fairway. Det kan vist afhjælpes, men det burde nok være gjort fra starten.

Umiddelbart tænker jeg at jeg handler den lokalt uanset hvilken jeg vælger... Det er bare lidt lettere at smide den ind i shoppen hvis der skulle være noget galt, fremfor at sende en euro palle ned i landet 😊

Har lige lånt en mgi med remote til test imorgen så må vi se hvordan det forløber sig 😊

• Like 1

hvis du vil have topmodellerne, så skal du til tyske Jucad. For mit vedkommende skulle jeg nok rundt om en lottogevinst først, men du kan da tage et kig...

12 minutter siden, skrev Kitter:

hvis du vil have topmodellerne, så skal du til tyske Jucad. For mit vedkommende skulle jeg nok rundt om en lottogevinst først, men du kan da tage et kig...

Til de priser, så havde jeg købt en buggy :D

3 timer siden, skrev Kitter:

Tror nok jeg nævnte noget med max 4 cifre et sted :) :) :) 

3 timer siden, skrev Nicolai:

Til de priser, så havde jeg købt en buggy :D

Til de priser havde jeg ansat en til at bære lortet ;)  

• Haha 1

2 minutter siden, skrev nAlen:

Til de priser havde jeg ansat en til at bære lortet ;)  

Haha.. Aner ikke hvor mange runder man får, inden pengene er sluppet op😂

Hvis det er lønnet af præmiepengene kan jeg nok få runder til resten af livet og lidt til 😂😂

8 timer siden, skrev nAlen:

Hvis det er lønnet af præmiepengene kan jeg nok få runder til resten af livet og lidt til 😂😂

Er der så nok til at du selv kan leve af resten?

Dine scores ligger jo ikke i den helt dårlige ende og et cut her og der kan der vel skrabes sammen :D